Hmmm.... Jeg må si at jeg er positivt overrasket over uttak av bonusreiser med Aegean. Fra Europa til eks. Japan forstår jeg at det er 110.000 poeng i C og 150.000 i F. Det er jo ikke så ille. Det store spørsmålet da: Hvordan er tilgjengeligheta i C og F med f.eks. SK / Lufthansa / Thai / Singapore etc. om man har nok poeng hos Aegean?? Noen som kan dele litt erfaring her? Skjønner jo at det er langt enklere å tjene flere poeng på lange reiser med Aegean Kan det kanskje være en ide å gå fra EB Diamant til å bli EB Gull + Aegean Gull og samle mer poeng hos Aegean?
Verdt å nevne at awardbillettene til Aegean kun tillater ett stopp i hver retning. Bortsett fra hvis du flyr på samme rutenummer f.eks VIE-(BKK)-TPE med BR.
Off topic svar og siste post i denne sammenheng. Huff, må slutte å post mer fremover La oss si jeg virkelig er bitt av bonus basillen uten kur og behandling, og har funnet en "sunn" livsstil
Det er ikke helt korrekt . Award billetten prises høyere om man har flere enn 2 legg pr vei. Feks så koster OSL-LHR-BOG i C 55000poeng hver vei i C. (Aegean priser ikke enveis høyere ) Flyr man feks OSL - LHR- BOG - EZE, så kommer prisen på 70 000 poeng. ( 140 000 poeng t/r for opptil totalt 8 leg) Tilgjengelighet er bra for uttak hos SK, TG,AV,ET ,UA med flere , men den er dårlig hos SQ F. Hvis jeg skal finne noe negativt om Miles & Bonus så er det F tilgjengelighet. Aegean tillater kun F i bookinger hvor alle leg bookes i samme klasse . Som kjent så er det dårlig med F ut av Norge , så ønsker man å fly F så må man starte fra en flyplass hvor denne klassen eksisterer . C tilgjengelighet er generelt bra hos de fleste selskapene.
Den finnes ikke Eneste som kan tenkes er da at SAS LIFE og NCC LIFE status forsvinner, men da ehhhh, vent litt, da starter vi med BA og OneWorld Kors på halsen ti kniver i hjertet mor og far i døden at kuren for bonus basillen ikke finnes...
Det er jo ikke så galt å betale litt mer for det, men det er også veldig dumt at man ikke kan fly i forskjellige klasser på én booking. Ja, man kan, men da må man f.eks. betale for både F og C. Skal man fly OSL-FRA-BKK i C, men bare finner Y på OSL-FRA må man betale Y+C.
Synes poenget til @Henrik med at man må opptjene 150% første året er negativt. Det var det som gjorde at jeg valgte å satse i EB og angrer ikke på det når man ser hvor gode muligheter man har for å tjene poeng. A3 har sine fordeler, men det har også SAS for meg. Valg av FFP er subjektivt og et program passer ikke for alle.
Enig med deg i at enhver må gjøre opp sin egen vurdering av hva som er viktig for en . For meg så ser jeg viktigheten av å faktisk kunne opptjene poeng for flyvninger. Dette har jo Sas rasert med sin elendige opptjenings policy. Det blir på en måte meningsløst å sette poengene i ett program hvor inntjeningen er skrapet til benet. Jeg kjøpte nettopp en billett til Roma. Denne gir meg 3200 poeng i O klasse . Det er mer enn man får i Plus til Gran Canaria i A klasse. EB er bra på ekstrapoeng , og der drar jeg jo inn en 15000 pr mnd som går til turer i F Men men hver sitt valg