Korteste vei til gullkort Star Alliance

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av CCS87, 02. april 2019.

1. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm.... :) Jeg må si at jeg er positivt overrasket over uttak av bonusreiser med Aegean. Fra Europa til eks. Japan forstår jeg at det er 110.000 poeng i C og 150.000 i F. Det er jo ikke så ille. Det store spørsmålet da: Hvordan er tilgjengeligheta i C og F med f.eks. SK / Lufthansa / Thai / Singapore etc. om man har nok poeng hos Aegean?? Noen som kan dele litt erfaring her? Skjønner jo at det er langt enklere å tjene flere poeng på lange reiser med Aegean :)

Kan det kanskje være en ide å gå fra EB Diamant til å bli EB Gull + Aegean Gull og samle mer poeng hos Aegean?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Verdt å nevne at awardbillettene til Aegean kun tillater ett stopp i hver retning. Bortsett fra hvis du flyr på samme rutenummer f.eks VIE-(BKK)-TPE med BR.

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Off topic svar og siste post i denne sammenheng.

Huff, må slutte å post mer fremover :rolleyes:

La oss si jeg virkelig er bitt av bonus basillen uten kur og behandling, og har funnet en "sunn" livsstil;)

veeegard and Misterix like this.
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Når til og med legen ikke kan behandles er nok løpet kjørt for oss andre! :cool:

jgroneng, drsyk and Kristian like this.
  5. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke helt korrekt .
    Award billetten prises høyere om man har flere enn 2 legg pr vei.

Feks så koster OSL-LHR-BOG i C 55000poeng hver vei i C. (Aegean priser ikke enveis høyere )

Flyr man feks OSL - LHR- BOG - EZE, så kommer prisen på 70 000 poeng. ( 140 000 poeng t/r for opptil totalt 8 leg)

Tilgjengelighet er bra for uttak hos SK, TG,AV,ET ,UA med flere , men den er dårlig hos SQ F.
    Hvis jeg skal finne noe negativt om Miles & Bonus så er det F tilgjengelighet. Aegean tillater kun F i bookinger hvor alle leg bookes i samme klasse . Som kjent så er det dårlig med F ut av Norge , så ønsker man å fly F så må man starte fra en flyplass hvor denne klassen eksisterer .

C tilgjengelighet er generelt bra hos de fleste selskapene.

ina, chrt and Upsaker like this.
  6. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Han tok ikke vaksinen sin :)

Misterix and drsyk like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Den finnes ikke :rolleyes:

Eneste som kan tenkes er da at SAS LIFE og NCC LIFE status forsvinner, men da ehhhh, vent litt, da starter vi med BA og OneWorld;)

Kors på halsen ti kniver i hjertet mor og far i døden at kuren for bonus basillen ikke finnes...

chrt, jonss and KVTL like this.
  8. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
    Noen diagnoser må man bare lære seg å leve med...

Misterix and drsyk like this.
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Vel sagt... skulle nesten tro du var tanke leser;)

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ikke så galt å betale litt mer for det, men det er også veldig dumt at man ikke kan fly i forskjellige klasser på én booking. Ja, man kan, men da må man f.eks. betale for både F og C. Skal man fly OSL-FRA-BKK i C, men bare finner Y på OSL-FRA må man betale Y+C.

chrt and furlong like this.
  11. furlong

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Enig der, men det er vel stort sett det som er negativt med A3 :)

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Synes poenget til @Henrik med at man må opptjene 150% første året er negativt. Det var det som gjorde at jeg valgte å satse i EB og angrer ikke på det når man ser hvor gode muligheter man har for å tjene poeng.

A3 har sine fordeler, men det har også SAS for meg. Valg av FFP er subjektivt og et program passer ikke for alle.

Last edited: 03. april 2019
  13. furlong

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med deg i at enhver må gjøre opp sin egen vurdering av hva som er viktig for en .

For meg så ser jeg viktigheten av å faktisk kunne opptjene poeng for flyvninger. Dette har jo Sas rasert med sin elendige opptjenings policy.
    Det blir på en måte meningsløst å sette poengene i ett program hvor inntjeningen er skrapet til benet.

Jeg kjøpte nettopp en billett til Roma. Denne gir meg 3200 poeng i O klasse . Det er mer enn man får i Plus til Gran Canaria i A klasse.

EB er bra på ekstrapoeng , og der drar jeg jo inn en 15000 pr mnd som går til turer i F

Men men hver sitt valg :)

ina, chrt and jonss like this.

Del denne siden