Koster det virkelig så mye hjelpe kundene sine?

Tråd i 'Nyheter' startet av Fredrik81, 11. mars 2017.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel typisk. SAS sine kunder får hotellrom. Norwegian sier at de ber kundene bestille rom selv, mens kundene selv ikke får informasjon om dette.
    Virker nesten som Norwegian blir tatt på sengen så snart ikke alt går på skinner. Kan det virkelig være så vanskelig å yte litt service.
    Sier ikke at alt er rosenrødt hos alle andre, men ut i fra hva som dekkes i media så kan det virke som Norwegian blant de dårligste i klassen.
    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/s...evis-av-norske-passasjerer-rammet/a/23947106/
     
    braathens safe liker dette
  2. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Koster det virkelig så mye å hjelpe kundene sine? Det korte svaret: Ja.
     
    BangkokBob liker dette
  3. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    SAS har vel underskudd stadig vekk, mens Norwegian går som det suser?
     
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,152
    Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Syns det var spenstig av sas å fly folk til Madrid og fikse hotell... glad jeg flyr sas
     
    braathens safe and Fredrik81 like this.
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så du mener at det blir for dyrt å send SMS til alle kundene om å ordne hotell selv så fort man ser at flighten blir utsatt til dagen etter.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Og Norwegian er mye billiger å reise med en SAS ikke sant. De fleste lever i en boble der en smilende Kjos ( med kniv bak ryggen), betrygger alle om at, alt er som det skal og at Norwegian er billigst og best. Fakta er at SAS og Norwegian begge hadde overskudd på 1mil for 2016. Per i dag så er selskapene omtrent like store, SAS er i ferd med å tilpasse seg kundenes ønsker, det vil si dårligere service og billigere billetter for en kunde gruppe, og Norwegian har større fokus på å øke antallet kunder, en å beholde de kunde de har. Personlig så mener jeg Norwegian kunne tatt seg i skinnet og fått et bedre opplegg en det de har i dag, men det er vel oss som forbruker som bestemmer hvilket nivå servicen skal ligge på, og slik det ligger an så ser det ut som vi ikke er villig til å betale kosten av en SMS.
    Edit:Begge selskap gikk med ca 1milliard overskudd i 2016.
     
    Last edited: 12. mars 2017
    braathens safe liker dette
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 12. mars 2017
  9. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,428
    Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Gjør de?
    I både 2015 og 2016 gikk SAS med overskutt på rundt 1400 MSEK før skatt...
     
    braathens safe liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at jeg ble litt lurt :) Skrev over 1mil. Står riktig nok 1,321 MSEK som jeg trodde var mil, men som selvfølgelig var milliard, altså 1 321mil SEK for 2016, så det når jeg kom meg ned til Net inntekt. Omtrent samme overskudd hos Norwegian 1 135NOK for 2016.
     
    Last edited: 12. mars 2017

Del denne siden