Da har vi to ganske ferske eksempler på at det har vært feil med EB bookinger, en der kunde kom seg med fra MEX med Copa etter endel utfordringer og denne tragiske afæren der @flyboy70 faktisk ikke kommer seg avgårde. Litt skummelt må jeg si.
Opplevde dette hjem fra Maldivene i Des21. Hadde som deg full booking inne på sas.no og appen, samt fått utskrevet billetter på OSL og Frankurt på vei ned uten problem. Returen gjorde jeg en endring på tre - fire uker før turen, så mulig det slo ut, evt en feil ved ombooking fra FRA-MALE på nedreisen pga delay. Ble stående på flyplassen der nede i dårlig air con og billetten var ikke utstedt av SAS. De sa de ikke kunne gjøre noe og at jeg måtte ta kontakt med SAS Eurobonus direkte og at de måtte kjøre gjennom billetten. Med 3 timer til flight visste jeg at det var en usannsynlig dårlig plan, så jeg sa at det var helligdag i Norge og at ingenting var åpent, hvertfall ikke telefonen med kronisk venteliste. Etter fire agenter på flyplassen og to timer så fikk jeg omsider billettene jeg skulle ha, I Biz hjem.
Sliter litt med å forstå hva som skjedde i @WillOKC sitt tilfelle, men tviler på at det er SAS sin feil denne gangen. Han skriver at han ble ombooket på vei fra FRA-MLE på grunn av en forsinkelse. En slik ombooking er det ikke SAS som gjør, det er flyselskapet som opererer flyvningen som ble forsinket. I tilfeller med IROPS så er det operating carrier sitt ansvar å booke om, samt skrive ut billetten på nytt. Hvis det skjer feil her så kan det bli trøbbel med billetten videre.