KUL & HKG

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av peterfox, 20. mars 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, snublet over tilbudet fra CX, og skal tilbringe store deler av juli i østen.
    Jeg flyr til KL og blir der tre netter (tips), reiser deretter videre til Kota Kinabalu og bor på Shangri-la
    Deretter er det videre til HKG, hvor kidsa skal få besøke Disneylandet som de enda ikke har besøkt.

    Trenger derfor tips på gode familevennelige hoteller i både KUL og HK.
    Har CC-Gold og Hilton Gold, IHG Plat Ambassador,
    I HKG prøver jeg å få til en "Ambassadors weekend", det eneste probelemet er vel at date of expiry er 7/2015 på den voucheren.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Holder ut hele juli i allefall ;)
     
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Tar gjerne tips om hoteller i Kota Kinabalu når du er gjennom løypa.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Shangri-La har to hoteller i Kota Kinabalu;

    Shangri-La Tanjung Aru, heter det som ligger ca. 10 minutter unna flyplassen.
    Her er det badeland, spa og bassenger, stranden får kun terningkast tre.
    Hotellet har Club Horizon, her er det frokost og cocktails fra 1630-1830 // 1830-2030.
    Jeg ble oppgradert til Gaya Suite, og hadde vel nærmere 150 kvadrameter inne og 40 ute,

    Det eneste å sette fingeren på er restauranter, de har en buffet restaurant, en ordentlig kinesisk Changs Place, Peppinos (Italiensk).
    I tillegg til alle varianter av beach-bar osv. Den største menyen var Room-service, som vi brukte ved to anledninger.

    Som gjest ved det ene eller andre, kan man bruke Shuttle til MYR 39 - ca NOK 80 tur/retur.
    Det er en times buss-tur.

    Det andre hotellet heter
    Shangri-La's Rasa Ria Resort & Spa - Kota Kinabalu, dette ligger ca 50. minutter unna flyplassen, og har en flott golf-bane


    Dette hotellet må du likevel besøke på grunn av;
    Dette ligger ganske øde, og jeg vil tippe at 90-100% av måltidene blir på hotellet.

    Unique to the resort is the Orangutan Nature Interpretation Centre. Here, you can meet Sabah’s icon.

    IMG_0104.jpg

    Dersom du planlegger å bruke Shangri La flere steder, ville jeg valgt å bestille Golden Circle nå med det samme, deretter sende en request på status match,
    Jeg fikk matchet with IHG Platinum Ambassador til Golden Circle - Diamond, og det var vin og øl, innsjekk på rommet, hele Horizon club kjente deg på navn !​
     
    GinTonic liker dette
  5. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bodd på Hyatt på Kota Kinabalu som er helt ok, litt stusselig nærområde. Men som nordmann bør man vel bo på Hotel Grandis som er rett ved siden av. :)
    Trenger du ikke å bo i byen er nok Shangri-La-resortene å gå for.
     
    GinTonic liker dette
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for meget godt svar! Ser at La Tanjung Aru allerede er utsolgt på mine datoer, men ikke umulig det blir det andre :)
     

Del denne siden