Kurrert for bonusfeber?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av KristianSk, 23. nov 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Merker at jeg det siste halvåret har blitt mindre opptatt av å opptjene av poeng.
    Når man kan kjøpe F-billetter via DM eller Lifemiles for et par tusen dollar kjenner jeg at jeg er litt likegyldig til å opptjene poeng selv (trodde aldri jeg skulle si det;)). Bestiller isteden det jeg har aller mest lyst til uavhengig allianse og tar de statusene og poengene som følger med...

    Begynner jeg å bli syk?
     
  2. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg merket at jeg begynte å gi litt mer F i forb. med hoteller, da jeg mistet RA-statusen min... Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal stresse med å opprettholde den eller ikke..

    Xxx.
     
    KristianSk liker dette
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i allefall blitt veldig kritisk til hvilke selskaper jeg orker å bry meg om status/bonuspoeng hos. De aller aller fleste hotellprogrammer og leiebilprogrammer gir jeg fullstendig f*** i..

    Jeg syns likevel EB gir meg godt med fordeler, så jeg bryr meg fortsatt om å reise mest mulig med *A for å opptjene poeng og opprettholde status.
     
    KristianSk liker dette
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har forresten tenkt å klamre meg fast til gull i ett eller annet flybonusprogram. Jeg vil tro det er enklere å pendle mellom Kina og Norge med status enn uten... :) MEN jeg vurderer sterkt å bytte fra FlyingBlue til Eurobonus, både fordi jeg kommer til å fly en del innenlands det kommende året, men også fordi det er lettere å bruke bonuspoengene. Må bare kvinne meg opp til å fly noen runder uten status... :-/

    Xxx.
     
    PettR and KristianSk like this.
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser hva du mener Kristian Så lenge jeg klarer å opprettholde mitt EBG er jeg fornøyd jeg liker de fordelene på innenriksreiser.Etter dette er oppnådd så gir jeg litt f*** i hvem jeg reiser med, da er direkteflyvninger og gunstige flytider mer interesant, og pris selvfølgelig.

    Hotellprogrammene er jo også litt ferdig med, etter et år der jeg stort sett har bodd hos Hilton med flere skuffelser enn oppgraderinger så tror jeg ikke jeg skal gå for å rekvalifisere gull/diamond der.
    Skal man bo på suiter så må man betale for det ;)
     
    KristianSk liker dette
  6. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Eurobonus er det enste programmet jeg skal prøve å beholde gull i. Men det behøver jeg ikke å begynne å tenke på før til våren når ny periode begynner.
    Hotell er håpløst, så der tar jeg med meg det jeg kan av welcome rewards. Men velger på pris og beligenhet.
     
    KristianSk liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Eurobonus er jo faktisk bedre enn tidligere og det er jo enkelt å opptjene poeng og status, det å ha Star Gold synes jeg er ett must for selv om man har noen Lifemiles flighter og brenner, kommer man selvsagt til å fly betalte billetter og det å reise uten status suger maks

    Jeg gjør store endringer i min strategi nå som de amerikanske programmene er på vei ned i søpla. Det eneste som er sikkert er at jeg gjør en innsats for å beholde BA Gold i 2015. Har ikke bestemt meg, men jeg dumper enten toppstatus hos AA elle UA. Jeg er United MillionMiler godt på vei til to, så jeg kommer nok til å satse på dem så jeg har sikret UA Plat for life.

    Hotellstatus i Skandinavia er vanskelig, de to beste programmene har ett hotell totalt i Skandinavia, Starwood Plat og Hyatt Diamond er konge og virkelig verdt det, men det krever jo en hel del. snart SPG Plat for life, så det slipper jo opp presset. Hilton Diamond og RC Plat beholdes via kredittkort
     
    KristianSk liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har også gitt opp hotellstatus. Bruker nesten bare Membership Rewards fra hotell.com og AmEx sin greie

    På fly er jeg derimot lojal og vil fornye på BA og med SK. Lojalitet i lufta betyr virkelig noe.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke top tier, det som deles ut er med eller low tier
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er ganske så sikker på at det har lønt seg kraftig for deg dersom du satset på å få top tier hos ett hotellprogram som feks SPG. Du har nok reiseaktivitet til å backe det opp. Ingenting er som ett aspirational gratis bonusopphold som hadde kista deg 100k nok ;)
     
    no-backpacker and Jørgen like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du får jo ikke matchet concierge og det deles heller ikke ut
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde jeg primært reist i et land, så hadde det muligens vært greit. Da er det ofte en viss gjennomgående kvalitet. Men f.eks er Marriott nesten alltid best av mid-quality hotellene i USA. Spesielt på senger.

    SPG eiendommene synes jeg er vesentlig mer varierende. Fra elendig til tipp topp. Hilton er jo krise i USA og UK, men veldig bra i Norden. Radisson er jo same thing. Hyatt er bra i USA, men nesten ikke eksisterende i Europa. Hyatt er også bra i østen, men koster da det samme som Four Seasons, og du vet jo hvem jeg velger da... Hva har vi igjen da? Ritz er jo samme kjede som Marriot, men er litt fisefint enkelte steder (booket i London til meg og venninna min. Fikk confirmation der de minnet oss på jakke og skjorte i lobbyen. "thanks, bye bye, vi dro til Savoy isteden). Så har du plutselig frittstående som er beste valg andre steder. Som Icon eller Royal Garden i HK, Peninsula i Manila... The list goes on.

    Vrient med hotellprogram. Du skal slite deg igjennom bra mange dølle hotell for å få en oppgradering i blant.
     
    Kjakan, Darkcho and Jørgen like this.
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Var det ikke snakk om at FS skulle lansere et bonusprogram?
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel kanskje slik det er blitt i hotellverdenen også at det er rewards nettene man jobber mot og ikke nødvendigvis oppgraderinger og in house benefitsene.

    Jeg er nok ikke den som bor mest på hoteller her inne, men jeg så på HHonors kontoen min at jeg hadde 26 netter og 90K i grunnpoeng noe som tilsier at jeg har brukt 9K USD hos dem i år, ett snitt på ca 2000kr natten. Hos Hotels.com rewards hadde jeg da fått 2.5 gratis netter til 2K, mens hos HHonors så har jeg akkumulert 320K poeng i år. Dette er mye mer verdt enn 2.5 natt til 2K, eneste problemet er at jeg må bo hos Hilton ;)
     
    Fnate liker dette
  15. PlusGo

    PlusGo Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Leaders club (leading hotels of the world sitt bonusprogram) tilbyr hver 5 natt gratis, itilegg til å ha oppgradering ved tilgjengelighet, gratis frokost ++. Tenker det er en bedre deal enn Hotels.com og muligens HHoners siden man slipper stresset med å ha et hvis antall overnattinger, siden statusen kjøpes for 150 dollar.
     
    Henning, Fnate and Robert H like this.
  16. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Særdeles enig med PlusGo. Og i tillegg er det nå sånn at man ikke mister de kvalifiserende overnattingene man har hatt iår. Når du ikke opp i fem overnattinger, så tar du med deg i regnskapet for 2015.
     
    Henning and Fnate like this.
  17. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Morsomt du skulle nevne det @Jørgen :p
     
    PettR, KristianSk and Jørgen like this.

Del denne siden