Kvalifiseringsperiode

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LMBE, 28. april 2022.

  1. LMBE

    LMBE Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Er Eurobonus Gold-medlem å min kvalifiseringsperiode er juni 2021- Mai 2022. Har 74 flygninger (må ha 90 for å oppnå diamant). Vil alle disse 74 flygningene forsvinne nå i mai når kvalifiseringsperioden er over? Snakket med noen som mente det, men synes det er rart da jeg har tjent disse opp løpet av mange år...o_O
     
  2. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,
    Det er bare flyvninger i kvalifiseringsperioden på 12 mnd som vil gjelde for å få ny/opprettholde status.
    De 74 du snakker om må vel gjelde mellom juni.21-mai.22. Kan det ha noe med at SAS har kjørt x4 antall poeng flyvninger?
     
    LMBE liker dette
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Du har nok ikke samlet opp disse flightene "i løpet av mange år".

    Tallet, både på poeng og antall flights, nullstilles ved starten på hver kvalifiseringsperiode - èn gang hvert år.
     
    markus and LMBE like this.
  4. LMBE

    LMBE Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det står i allefall at de 74 flygningene er "flights during your qualification period"...så da må de vell være opptjent "I det siste" da. Syntes bare det var så mange på så kort tid. Men- de vil altså forsvinne når kvalifiseringsperioden går ut i mai?
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Min oppteningsperiode er mai - april og eg fekk 23 kvalifiserande flights og 22500 statuspoeng av SAS for inneværande periode for å hjelpe meg med å opprettholde (gåve)gullstatusen. Det er nok det du har fått og.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.

    Og @mrhaakon har sikkert rett: du har fått 4x antall kvalifiserende poeng OG flights gjennom kampanjeperioden SAS kjørte. Derfor ser det ut som du hadde veldig mange flights på ett år.

    Edit: Ja, i tillegg potensielt det som @Sunnfjordingen sa. Det kommer på toppen.
     
  7. LMBE

    LMBE Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Aha, det er nok det som har skjedd ja! Får bare ta et par flyturer i uka ut mai så rekker jeg kanskje diamant-kvalifiseringen:p Takk for svar!
     
    Wiolenze and tobeornot999 like this.
  8. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har den samme perioden og har ikke fått dette. Mangler bare 9 flights på EBD, så det er litt kjipt. Er det noen krav jeg ikke oppfyller, noen som vet?
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Veit ikkje. Det kan hende det berre gjaldt gull og ikkje diamant?

    EDIT: Det kan hende dei gjorde unntak, t.d. at folk som allereie hadde rekvalifisert for EBG ikkje fekk
     
    Last edited: 28. april 2022
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Er du EBD i dag? Det gjelder for de som ikke klarer å opprettholde statusen, ikke for å få den for første gang.
     
  11. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, bare EBG. Er vel derfor, da
     

Del denne siden