Kvalifisert men ikke registrert som EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 21. mars 2015.

1. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nådd 45 kvalifiserende flyvninger og bikket dermed kravet til EBG, men skal ut og fly igjen allerede på mandag. Den siste reisen min blir neppe registrert til da, slik at jeg rent faktisk ikke har noe bevis for at jeg er EBG. SAS Kundeservice sa at det ikke er noe de kan gjøre (ikke overraskende), men jeg synes det er litt surt å måtte fly og være kvalifisert for EBG, men ikke få noen fordeler av det. Har noen vært i tilsvarende situasjon før? Går det an å overbevise dragene i fast track og lounge om at man faktisk er EBG selv om man verken har fysisk eller digitalt gullkort? Eller må man bare pent vente til SAS finner det for godt å oppgradere status?

2. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker du SAS appen?
    Min siste flyging var registrert etter kun 2 dager og status oppdateres fortløpende..

3. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, bruker appen, men har aldri opplevd at reiser har blitt registrert tidligere enn 4-5 dager etter reisedato. Som oftest går det vel heller opp mot 10 dager. Prøvde å spørre SAS om de kunne registrere manuelt, men fikk streng beskjed om at det ikke lot seg gjøre.

4. Scandi

Scandi Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fløy to segmenter i går, og det ene er faktisk registrert allerede nå. Så det er håp. Men jeg har aldri opplevd at det har gått så fort før. Tar stort sett alltid ca 3-4 dager.

*Redigert*
    Og der kom faktisk siste segmentet inn på konto også. Så begge to på under et døgn.

Last edited: 21. mars 2015
    John in The Tower liker dette
  5. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy 2 segmenter på Fredag og de ble registrert i går. Det er det raskeste jeg har opplevd. I overgangen mellom EBS og EBG tok det lang tid, det samme i overgangen mellom EBG og EBD, da tok det over 1 uke.

Gikk fra EBS til EBG ved juletider, og hadde aksess til Lounge med EBS. Slapp ikke inn i Gull Loungen før fargen var byttet i SAS APP. Opplevde også at det stod EBS på boardingkortet en god stund etter at min status var oppdatert.

Nå med EBD status står det fortsatt EBG på boardingkortet og medlemskortet. SAS klarer ikke å skille på dette enda i sine IT systemer.

Last edited: 22. mars 2015
  6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for all info her. Jeg har fremdeles ikke fått registrert mine siste segmenter, men en vennlig sjel hos SAS sørget i det minste for at jeg fikk gullkort i appen. Det er jo helt hinsides at det skal være så vanskelig for SAS å få registrert reiser og oppdatere EB-status med umiddelbar virkning i det siste kvalifiserende reise/poengoppnåelse er et faktum. Dette kan vel ikke skyldes noe annet enn lav prioritering.

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det oppdateres ikke automatisk.
    Når man går fra EBS til EBG må alle bestilte reiser oppdateres manuelt, enten ved innsjekk eller via sas chat/gull mail.

8. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er særdeles irriterende og et problem, men de skylder på (mange forskjellige) utdaterte datasystemer..

Det var vel noe av det mest positive med Qatar sitt program da jeg brukte det. Om jeg gikk ombord i Oslo var flyvningen registrert før jeg landet i Doha..

9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ikke forstå annet enn at de skaper masse manuelt merarbeid for seg selv dersom de rennes ned av forespørsel om manuell registrering av det ene og det andre, eller manuell oppgradering av status. Noen IT-ingeniør er jeg riktignok ikke, men det ville overraske meg nokså kraftig om det ikke skulle være mulig, med noen enkle grep, å utvikle et registreringssystem som opptrer noe mer i sanntid. Dersom det hadde vært hovedregel at poengene tikker inn på konto type dagen etter reisen, så hadde det vært fair nok, men dette er jo åpenbart bare unntaksvis - og selv har jeg, etter 118 flights med SAS siden 2009, ennå ikke opplevd at det har kommet poeng dagen etter reisen.

Når slik ikke registreres automatisk, så blir det jo også en del pes med dragene i fast track og lounge i overgangen fra EBB til EBS (sommer og jul), og EBS til EBG. Jeg opplevde selv å bli kontant avvist i både FT og lounge i fjor sommer fordi poengene for siste segment ikke var registrert. At jeg kunne vise både boardingkort og bestillingsbekreftelse hjalp overhodet ikke. (Det skal imidlertid sies at SAS senere sendte meg et par fast track-vouchere som plaster på såret).

10. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det er tragisk, men henger vel sammen med at det er mange forskjellige systemer som tydeligvis ikke synkroniseres daglig.

11. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy fredag kveld BOO-OSL, ankomst ca kl. 22. Lørdag morgen var poengene og leg'et på plass i appen.

John in The Tower liker dette

Del denne siden