Som @flyhigh nevner, man kommer først frem, god nok grunn alene Fruen liker seg ikke på rad 1 pga. lite plass i hyllen over. Jeg elsker å sitte og se ut vinduet og i så måte skal man være obs på en del 737-700 maskiner mangler vindu på 1F. Har røket på den smellen et par ganger..
Anbefaler rad 16 på 738-ene til SAS med ny config. Savnet etter 17A/F er ikke så stort som jeg trodde det kom til å bli!
Litt styr med å se på skjerm og mat, men det å kunne strekke på beina - styre seg helt selv uansett om man har aisle eller vindu slår de lille ulempene.. Får helt klaus av å forstyrre sidemann eller om en luring vekker meg når for en gang skyld sover !
Når jeg tenker meg om, så har jeg bestilt midtsetene på rad 1 til LAX etter sommeren. Ingen regel uten unntak!
Jeg har tidligere vært en rad-16 enthusiast. Det fordi jeg så og si alltid får ledig midtsete og kan da kose meg med en hel rad. Dog har jeg konvertert til 15C istedenfor, mye bedre benplass. Er ikke hysterisk lang, men vil fortsatt ha plass til knær.. Ellers er jeg også fast på 1D når jeg i noen få tilfeller unner meg plus, selv om det er litt variabel røv-utsikt derfra.. Forøvrig, som svar til førsteposten her, en del reisebyrå deler automatisk plass til deg, og de gir ingen "spesial-seter" som rad 1 og nødutgang. Det er normalt at midtang og vindu på 2-3-4-5 er tatt før rad 1.
Er jo ikke bedre benplass på rad 15 enn 16 på de helt nye (siste halvår) konfigurasjoner av 738 hos SAS? Der 17A/F hadde dansegulv, men konfigurasjonen nå er mer som hos Norwegian.
Nei, jeg kunne ikke se noen nevneverdig forskjell på rad 15 og 16. Litt synd at 17A og F forsvinner, men det har jo strengt tatt ikke vært nødvendig med så mye beinplass. Det er etter mitt syn høyst levelige kår på rad 15 og 16. Er vel identisk med rad 11 på 700-maskinene.