Lørdag morgen i Asia

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, lørdag kl 01:50.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,198
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra immigration køen på ICN.

Fin overfart med Swiss, fikk sovet litt også. Men sannsynligvis ikke nok. Så det blir spennende å se om vi holder ut til kvelden. Uansett må vi komme oss helt inn i landet først. :cool:

Ha en fin en!

phileas, haifinn, Wiolenze and 15 others like this.
  2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,447
    Bonuspoeng:
    113
    Da satt vi på samme flight. Første A340-300 for min del

phileas, haifinn, Wiolenze and 13 others like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,329
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra litt lenger vest i Asia. Her panikksoles det litt før det skal flys hjemover i natt.

En av oss har fått oppgradert til business, vi andre venter fremdeles på svar fra SAS. Slipper i det minste den slitsomme auksjonen som var sist, så jeg har lagt meg på nøyaktig samme nivå som han som ble oppgradert og tror jeg skal klare å overleve i plus dersom det ikke skulle gå nok vei.

God lørdag alle hvor enn du måtte være i verden.

phileas, haifinn, Wiolenze and 14 others like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,862
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Cape Town.

For en nydelig dag i går. NBO-VFA-CPT med fin utsikt og bra service. Landet litt før rutetid i 1-tiden, vi var de første fra flyet gjennom immigrasjon som hadde null kø, og rett til Hertz som tryllet frem en grei leiebil.

Kjørte uten GPS til leilighet, hev fra oss kofferter og tok på noe mer sporty, og satt personlig rekord opp Lion’s Head på 38 min.

Solen stekte godt mens byen var dekket av tåke, og vi så ørn. Storhandel på verdens beste Spar-butikk og så hadde vi en øl på balkongen med magisk utsikt før vi satt på en uteservering på Kloof helt inntil fortauet og kikket på folk og spise sykt god burger.

IMG_3768.jpeg
    IMG_3770.jpeg

Satser på at i dag blir minst like bra. Overskyet nå, starter dagen med løpetur og ser hvordan været utvikler seg. Strand blir det kanskje ikke, men miniroadtrip og lunsj i et vindistrikt kan være aktuelt. Favorittrestauranten Chefs Warehouse at Beau Constantia er booket i kveld.

Gjett om jeg digger ferie her da.

Ha en fantastisk bra en!

Last edited: lørdag kl 07:22
  5. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,818
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå austkanten av hovudstaden!

Ute skin sola og i morgon går turen til hytta i barteland. Det er med andre ord duka for påskeferie :)

Ha ein fin palmelaurdag, gode medforumistar!

6. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,462
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra solfylte Asker der max-temperaturen i dag matcher den på dagens destinasjon; AGP med SAS i ettermiddag. SK4683 er fullbooket til langt over satelittkula, desto mer glad for EMG setet. Solkyst uten sol i helgen, bedre til uken (I hope),

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    16,234
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. En natt uten kuldegrader. Mer av det, takk.

Ferdig med å male vegger. Så nå skal vi opp i høyden. Nemlig til taket. Og i morgen blir det enda høyere. Opp i Numedalen. Uten arbeidsoppgaver.

T-8 til Mauritius. Eks-forloveden er litt spent, hva har man på seg der? Sikkert det samme som andre steder med 28 grader C.

Ha en fin lørdag!

8. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Air France lounge på CDG. Er på vei hjem til påskeferie etter en ukes jobbing + noen dager med safari i Kenya. 20250412_073759.jpg 20250412_073115.jpg 20250412_073058.jpg Air France gav mersmak både når det gjelder fly, service og mat :)

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,806
    Bonuspoeng:
    293
    Minst mulig..

Sunnfjordingen, obay and Berlioz like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,806
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten..
    Hadde egentlig glemt at dagene begynner i 6:30 tiden med «Daniel Tiger» og sjokolademelk .. men det går seg vel til med barnebarn i huset.
    I dag er planen at Branns damelag skal nedkjempe Bodø-Glimt sine damer image.jpg

11. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra Plankebyen. Sol, og dermed skikkelig lurevår er på plass. Skal straks pakke, flyet går 17, avreise hjemmefra ca kl. 13:30.

Fordelen med å pakke så sent er at 10 dagers værvarselet er noe mer treffsikkert. Det hjelper lite når det varierer fra sol og 26 grader, til regn og 12 grader. Får pakke til norsk sommer da. :)

Følger med på flyet vi skal ta. Skikkelig Europa rundt rute på det i dag.
    DBV-STN-DBV-TRF-DBV-BGY-DBV
    Satser på lite forsinkelse, vil gjerne lande tidsnok da vi har en liten kjøretur foran oss etter landing.
    Screenshot_20250412_093704_Flightradar24.jpg

Så er ungene spent på Ryanair, siste flyturen deres var med LH fra MUC til LAX t/r i business med en A380, så minstemann på 4 lurte på om vi kom til å ha kart som beveger seg på skjermen foran oss... Nei gutten min, dette flyet har ikke noe kart eller skjerm... Godt de får landa litt på jorda igjen, haha.

Fin fin lørdag til dere alle.

12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,270
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Quality Gardermoen. Litt moro på Vigra i går kveld da flyet mitt skulle gå samtidig som den første avgangen til Norwegian sin gjenåpnede London rute. Åtte år siden de la den ned sist. Det virket nesten som de stakkars Widerøe ansatte (som handler Norwegian) ikke helt hadde forberedt seg på at de nå hadde en NON Schengen flight å ta seg av. Etter det jeg så stresset de veldig mye, og jeg tror ved en feil fikk folk sjekke inn på flighten uten å registrere pass så det ble kaos oppe på utlandsgatene når det måtte gjøres på nytt.

jaja, skal ende opp i London selv i dag, men innom ARN først. Ha en fin palmehelg

13. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen. Straks EWR fra osl her. Ser det er litt endringer på iphone for aktivering av e-sim. Noen som vet hvordan jeg finner esim nummer på et abonnement som allerede er installert?

14. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    83
    Helt ok å då 2a til Ewr istedenfor nedgradering til økonomi med Delta via AMS, så får det heller være at et hotell til 3200kr i bos ikke kan benyttes. Irriterende at fleksible rom i usa ikke kan avbestilles siste to dager.

15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,270
    Bonuspoeng:
    93
    Og der fikk jeg mail fra KLM at hjemreisen fra Tysklandstur i mai er kansellert og at jeg er ombooket på kveldsavgang som innebærer overnatting på Schiphol. Mulig jeg kunne claimet noe komp, men valgte full refusjon istedet da må på jobb dagen etter. Blir nok rødnesene som får ta oss hjem istedet

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,919
    Bonuspoeng:
    183
    T-48 til charter-fly. Har ikke gjort det på over 15 år, så det blir spennende :p

Var så rørerende billig at det ville være direkte ufint å ikke hoppe på + bruke opp et par Ving gavekort som gikk ut på dato.

I mangel av scheduled flight, ble det selvsagt kompensert med å kjøpe rad 1 + forhåndsbestille "en smakfull treretters middag", som det kalte det. Så da er det kanskje mulig å kanskje glemme bermen bakover i maskinen (spøk, altså!) ;)

Kommer bilde-bevis på mandag, selvsagt. Ha en flott helg i mellomtiden!

17. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,516
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra LHR T5.

IMG_4200.jpeg

18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,198
    Bonuspoeng:
    293
    Satt på rad 4, hvor var dere?
    Fint ombord på Swiss sine A340, synes jeg. Og spesielt hyggelig å kunne snakke morsmålet med crewet. :)

Sunnfjordingen, Rscott, obay and 2 others like this.
  19. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,270
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde seg med en oppdatering av menyene ombord short haul med SAS
    IMG_4415.jpeg IMG_4416.jpeg IMG_4417.jpeg

20. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    37,035
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Avalsjøen, god gåtur ned hit npr veiene er stengt. Godt med litt kontraster mellom Jakarta og SEA;

IMG_3692.jpeg

Del denne siden