Lørdag og god morgen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 28. juli 2018.

1. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Det var fullstending kaos på München Flughafen idag, så at alt regler hva angår status og køkultur ble fullstendig kastet over bord. Det var den sterkestes rett og survival of the fittest som gjaldt. Siden vi ble kasta ut av terminalen og til avgangshallene igjen var det lite lounge-liv på oss, dessverre (fikk faktisk meldingen om evakuering gjennom høytaler da jeg stod i dusjen i senator lounge)

Uansett: Varme tanker går til denne personen (faktisk så varme tanker at man nesten kan mistenke at jeg nesten skulle ønske at vedkommende brenner i helvete) som egenhendig sørget for over 200 flygninger ble kanselert og det er jo enkelt å tenke seg at det ble solide ringvirkninger av det.

Kort oppsummert vi:
    • Vi sjekka inn bagasjen i SIN hos SQ sin skranke og den ble tagget med SIN - BKK - MUC - FRA - OSL og vi kunne forvente å plukke den opp i Oslo.
    • Når vi ankommer MUC blir det tidlig klart vi må evakuere og vi mottar etterhvert SMS om at vårt fly er kanselert.
    • Forsøker først å kontakte SAS: Resultat - 2 timer i telefonkø, og samtalen brytes
    • Simultant med dette forsøker vi å komme i kontakt med LH - får først beskjed om at de ikke kan hjelpe oss fordi det er en award-bestilling, men får et annet nummer som skal kunne hjelpe oss - når man kommer gjennom på dette nummeret viser det seg at de eneste som kan hjelpe oss er skranken på MUC.
    • Står så 4 timer (!) i en "kø" for å booke om (å kalle det en "kø" er urimelig, for det var jo fullstendig kaos, så kaos at Polizei måtte stå bak skranken sammen med LH-personell for å sørge for orden i rekkene.

• Når det omsider blir vår tur viser deg seg at vedkommende ikke kan hjelpe oss, første flygning hun har til oslo (og da er det ikke direkte en gang er om 4 dager(!). Etter en misforståelse mellom oss og hun i skranken ender vi med å bli booket slik at vi kommer oss til Gøteborg på mandag (med en mellomlanding) - men hvordan vi skal komme oss til Oslo vites fortsatt ikke. Etter hva jeg kan se har Widerøe en flygning fra Gøteborg til Oslo 30 min etter at vi har landet der (dersom vi er på rute) - men dette er kanskje for kort transfertid til at det kan bookes gjennomgående?

• Hva angår hotel har jeg nå booka to netter på hotell her. Aner ikke hva vi gjør på mandag. Planen imorgen er å forsøke å ringe SAS / LH og finne ut hva vi kan gjøre.
    • Når det gjelder bagasjen er det jo helt umulig for oss å si hvor den nå har endt opp. Ikke finner jeg noe sted den kan trackes, og jeg vet neimen ikke hvor jeg skal melde den savnet? Gjennom SQ som jeg sjekket den inn hos? SAS som jeg har kjøpt billetten gjennom? Eller LH som skulle ta den videre?

• Nå som jeg nå er "fanget" i München minst 2 døgn mer enn planlagt, noen som vet om jeg har krav eller mulighet for noe kompensajon? (eu-direktiv?) Eller er det kanskje noen untak her siden det var snakk om et slikt sikkerhetstilfelle?
    • Siden jeg ikke har noe klær liggende i håndbagasjen trenger jeg også og få handlet noe her. Noen som vet hvor jeg skal rette krav? Reiseforsikringen eller flyselskap? Hvilke grenser gjelder?

Beklager - dette innlegget ble et stort sammensurium av redegjørelse, klaging, spørsmål og fjas.
    Håper uansett at de fleste har hatt en noe bedre lørdag enn hva min og fruens har vært til nå!

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Bruk reiseforsikringen så tar de det med selskapet i etterkant.

kalleballer liker dette
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Oi hjelpes meg.:confused:

4. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Vedkommende var kanskje inspirert av filmen «Love Actually» som dessverre ikke gir et korrekt bilde av hva som skjer når man skipper security :confused:

Klarer de å finne personen så er det vel tidenes regresskrav som kommer. Kostnadene må være enorme.

kalleballer liker dette

Del denne siden