I dag er det snakk om blod, svette og tårer! Nå snakker jeg ikke på vegne av de som skal delta på Holmenkollstafetten. Men Winston Churchill holdt denne talen på denne dag i 1940 (5 min) HMS Devonshires brakte Kronprins Olav tilbake til Oslo i 1945 (7.juni var den eskorte for HMS Norfolk, som førte Kong Haakon og familien tilbake Norge) Skipsklokken til HMS Devonshires henger i bystyresalen i Tromsø. Secret Garden vinner ESC med Nocturne Kan det bli ny norsk seier i kveld? Kan jo også Gratulere Alexander Rybak med 37 års dagen. Den kjente og kjære Kjell Bækkelund tok kvelden i 2004 på denne dag. Ha en hyggelig lørdag folkens
God lørdag! Stesønn er blitt myndig, og senere i dag skal polet besøkes og pakke hentes, av han selv, lovlig. Tviler på at han slipper unna ID sjekk Lite annet å melde egentlig… Ha en flott lørdag!
Fortsatt fredag her i Boston, og plutselig var man tilbake blant allmuen. Fikk sms og mail fra Lufthansa om at en av de sendte kolli ikke ble med flyet. Så nå gjenstår det å se om det er jeg eller kona som må kjøpe nye underbukser. Og, jeg gleder meg til Norge blir med i Global Entry. Er ikke så stor fan av disse køene i i immigration. Kanskje jeg skulle fått meg sveitsisk pass, det er jo så populært for tiden.. Jaja.
God morgen fra Oslo vest. I dag skal vi ut å kikke på Holmenkollen stafetten, mulig spise en is eller to rundt løypa. Så er det Eurovision i kveld, blir det Svensk, Finsk eller Norsk seier?, jeg kan garantere Nordisk vinner T 41 Thailand og sommerferien. Ha en strålende lørdag alle IF-ere
God morgen fra Larvik! Kona er på skole i helgen så gutta er hjem alene. Fest og moro med andre ord Eller diverse forefallende arbeid .. Blant annet trekke nettverkskabel til garasjen så kontoret over får litt mer stabilt nett Ser ut til å bli en fin lørdag! T-41 Tokyo
God morgen fra strålende vær i Trondheim Den innebygde vekkerklokka til arvingen slår aldri feil, 0550 skulle denne dagen også starte. Kaffe er og blir en evig redning om dagen. Fikk endret på et par CT bestillinger i går, de 2 bestillingene til Saigon i sommer. En har nå BR tur retur i biz, som er en helt komplett reise start til slutt. De andre (2 stykk) har en grei reisevei til Saigon, men hjemreisen er bare nesten ferdig. 1 måned på å finne en løsning på det. Og jaggu kastet de ikke en liten hindring i miksen, som det ikke er vanskelig nok å fine reiser i sommer, de vil ikke innom Taipei og de vil makse ferien. Men reiselederen er på saken er da gøy med utfordringer så lenge alt ordner seg. For egen del er det lite reiseaktivitet, men kona har lagt inn ønske om LH F i år så satser på at det ordner seg. Ting må bare klaffe med hundepass, barnepass, lærer som bør ha fri og at det fins LH F, før muligheten byr seg. Enkelt å planlegge Happy helg!
God morgen fra Vangsnes Fridtjov den frøkne står enda på plassen sin Etterhvert er nok jordbær og bringebær sesongen igang her og Får håpe den blir bedre enn ifjor
God morgon frå Kolveried. I dag er det konfirmasjon, so då må det dusjast og vaskast. Damene kjem nok til å okkupere badet frå no og fram til vi skal på festlokalet, so eg bør nok roe ned kaffidrikkinga om ikkje vertskapet skulle ha behov for å gjødsle plenen… Berre 37 dagar att til sommarferie i Asien.
God formiddag fra Porsgrunn. Har kasta bort en haug timer på agentroulett pga Turkish j@vlene endrer på mine flyvninger-seff til det verre. Lang historie kort- mister ett døgn på Maldivene, og må fly LH eco OSL-FRA-IST tur/retur isteden for TK biz direkte. Pr nu står fremdeles vår tur/retur i biz mellom IST-MLE. Vi får se. Stoler ikke ett sekund på Turkish altså. De kjørte samme stuntet forrige gang vi var på tur med dem. Ellers så var det meldt knallvær i dag. Har hatt to bøyer med høljregn, og ikke antydning til å se sola. Ha en umisfornøyd dag
God Lørdag fra Helsinki. Her er det strålende vær. Litt byvandring førte til synet av noen interessante båter Etterhvert tok jeg turen ombord Steffen Her ble det utepils T-12 Thailand eller Vietnam, må vel snart bestemme meg.
God ettermiddag fra Bergen. Her sitter en i solveggen å venter på å bli plukket opp av en kompis. Turen går ut i de bedre strøk til årets grillparty med guttaboys. Ellers har en også fått trimmet og handlet. Ha en flott lørdag
God ettermiddag fra Lillehammer. dagen har vært brukt til dugnad og transport fra Oslo. Nå har vi sjekket inn på Mølla hotell og er klare for konfirmasjonsfeiring.
Stig Bareksten sier at glasset skal være helt fullt av is, så gin og topp med tonic. Så slicer av appelsinskall .. Jeg valgte agurk
Då er ein ankommet Florø og @Sunnfjordingen sitt rike etter nokre timar i bil frå Bergen. Men dei hadde svele på ferga så turen gjekk fint. Litt tung i skallen i dag, men smaka gode bobler i går hjå Pergola. Eit par veker no så går det mot slutten av intensiv jobb periode.
God ettermiddag fra Larvik! Da har jeg boret tre hull, fjernet gresset i en 25 m lang «kanal», lagt nettverkskabel i kanalen, lagt gress tilbake og brukt en eller annen masse for å tette hullene i yttervegger. Egentlig godt fornøyd med resultatet. Nå er det nett over garasjen Ha en flott lørdag, nett eller ei!