En fin dag i verdens vakreste by ...
Naboen, en geskjeftig dame som protesterer på alt fra næringsvirksomhet i nærområdet og støy fra båter som ligger ved kai uten landstrøm og gjennomganstrafikk osv., sendte en mail før 1. mai til alle naboene om at vi måtte respektere helgedagsfreden og ikke forstyrre naboene med utilbørlig støy.
I tillegg henviste hun til politivedtektene. Mailen var svært streng i tonen og den var egentlig til meg, som en søndag i fjor jobbet litt i hagen før jeg skulle fly ..
I går kjøpte jeg en kraftig "skogrydder" og startet tidlig opp med å rydde i kvister og lyng og det som har fått vokse fritt de siste årene. Jeg var bevisst med å rydde godt nær muren til nabodama, men det var faktisk tyngre enn jeg hadde trodd for i min hage lå hennes hageavfall fra de siste 25 år ...
Du verden for en nabo ... kanskje jeg skal sende en mail til alle naboene om at kommunen tar i mot hageavfall?
(For de som lurer, ja jeg har for stor hage og jeg har skjelden vært i skogen der oppe. Siden jeg har reist litt så har definert mesteparten av hagen som naturtomt, og mose er godt å gå på.)
Det var en fryd å bråke!
Last edited: 10. juni 2017