Postens Sommerkassett FTW! Her er link til alle sketsjene som mp3: https://svada.no/category/postens-sommerkassetter/ Beklager avsporingen.
Vel hvis noen vil hospitere på en vakt ved Asker og Blærum legevakt er det bare å gi lyd, der er det mye kjør av nybakte foreldre, med deres først kid, nesten så man skulle vært utrustet med en opplærings manual ifra barsel avdelingen: Hva hvis barnet har feber, hva hvis barnet har rennende nese+++ Meeeeeeeeeeen det går så bra, blir bare enda lenger ventetider på lands akutte prehospitale tjenester
Trenger ikke beklager, vi har jo skrevet, at vi venter på fortsettelsen, er som vente-musikken til DnB eller *A (noe må vi finne på i mens)
Husker de godt! Vi (familien) kjørte fra Norge til Jugoslavia tre sommere på rad rundt 1990. Da var årets sommerkassett et fast innslag
Så var det videre i selve flyvningen, og maten var grei nok, da mener jeg grei nok, ser bra ut men ganske gjennomsnittlig. Desserten var av god kvalitet, så anbefales den, likte særlig moussen, litt god ettersmak av likør på den, og appelsinfromasjen var også god Det var dessverre ikke noe wifi på flyvningen, noe som er under pari når det gjelder de tider vi er inni nå, altså godt etter 2020, eller sene 2021, så her tar TAP en jobb å gjøre. Så det ble litt annen underholdning, så ett par sesonger av ett annet program under flyvingen. Så var det litt mat til senere på flyet, så det var litt brødmat med en tallerken med tilbehør på som brukes som pålegg, så det var ltt tørt for å si det sånn. Når det gjelder vinseksjonen så var den utrolig bra, så masse bra på alkoholfronten, så er du alkoholiker så er TAP selskapet for deg som vil drikke Fortsettelse i neste innlegg.....
Etter tre forsøk på å lande i Cancun så måtte kapteinen gi opp, så vi ble omdirigert til Merida og fløy dit og landa der. Det var tydelig at det var litt dramatisk da vi måtte lene oss fremover i setet som demonstrert før krasjlanding, men det gikk heldigvis bra. I time etter time, mens de jobbet med å finne ut av hva de skulle gjøre med oss. Det kom noen redningsbiler utenfor og ventet utenfor flyet. Til slutt så kom det en annonsering fra flyselskapet at mannskapet på flyet hadde overskredet lovlig arbeidstid, og at vi måtte gå av flyet i Merida og sjekke inn i landet der, så de sendte oss i Business Class først ut, men det hjalp ikke da vi etter grensekontrollen måtte vente på bagasjen, og all priority bagasje endte sist ut av flyet, så da ble vi sittende i en tran hall med båndene før tolla å vente på bagasjen så dem i Business kom sist ut av tolla. På andre siden var det ingen som ventet på oss, ingen bus til Cancun, bare taxisjåfører så så seg en gyllen anledning for å flå oss for penger, så jeg endte til slutt i en van med noen portugisiske hipper på vei til Tulum, min andel ble 1000 peso, og Taxiene tok kun kontant så det var en sammasurium å ordne det der og da. Så stoppet vi på veien med Chichen Itza for å ta ut penger i Minibanken der på veien, da minibankene på flyplassen var tomme for cash slik at vi fikk betalt Taxien til Tulum,... Så enden på visa var at TAP feilet med å få oss til Cancun
Noen forslag på hvordan jeg skal følge opp denne saken med SAS, eller er det TAP jeg skal følge den opp med?
Regner med at det var været som var årsaken, da har du nok ikke mye å hente hos noen. TAP er uansett operating carrier og er nok der du må rette evt krav.
Dumpet i mexican gangland uten support. Hørtes ut som en spennende start på ferien! TAP skal iallfall dekke kostnadene. Om du har kvittering på taxi da. Forøvrig er jeg ikke veldig bekymret for å dra til Cancun hotel zone etter et internt dobbeldrap. Er vel ikke så mange (kjente) internasjonale destinasjoner som er tryggere om man titter under overflaten.
For en start på en tur! 3 forsøk på å lande før man «Nødlandet» på en annen destinasjon, for å bli betrygget i kommentaren over om at et dobbelt-drap og kiddnapping omtrent i hotell-lobbyen er ok! Jeg ønsker virkelig god tur og lykke til! Popcornet er satt på for dette blir spennende å følge med på videre!