Hei, for å få mest mulig poeng på min reise til Bangkok, tenkte jeg å høre om dere viste om noen lange men gode flyruter til Bangkok fra Oslo? Jeg har EBG, og ønsker å samle poeng i A*. Har ingenting imot flybytter. Første reise går i April, og det blir nok 2 eller 3 til senere.
Har ikke lyst å betale noe særlig mer enn 10.000 kroner. Håpet er at siste tur skal kunne bli en oppgradering til biz.
Da vil jeg nesten tro at du treffer best ved å fly Thai i Q-klasse eco. Det gir 100% (om jeg ikke husker feil) og koster 6-8000kr. Sikkert noen her som kan gi et bedre svar. Bangkok i business koster normalt 12-15k på bra tilbud. Turkish er som regel det selskapet som har best priser på business over tid, men de gir kun 100 % poeng på billig C, 150% på litt dyrere. Generelt sett gjelder det samme for europeiske selskap. Asiatiske gir som regel 200% på business, med noen unntak, men de koster også mer. Det er mulig det lar seg gjøre å fly SAS til Asia og selskap videre derfra. Når vi skulle til CAN var det relativt gunstig med SAS, og business videre med Air China. Vet ikke hva slags muligheter det finnes til BKK, men det er vel uansett markant dyrere enn 10000kr...
SAS Plus via ARN og HKG gir mest poeng. TG siste strekk HKG-BKK. Dårlige connections i HKG da, så 7t venting frem, og overnatting tilbake. Plus får en på tilbud i underkant av 6K, og HKG-BKK t/r ca 2-3K.
Jeg hadde gjort som Insomnia4u@. HKG-BKK kan du få helt ned i 1500kr. Det som frister meg mest er den turen gutta er på nå( venter på reisebrev). Jeg hadde kjørt SAS go til HKG som oftest er det mulig å oppdrive pris rundt 3000kr. HKG-BKK lever man i overdådigluksus i Emirates C eller F. C=5000kr F=7 800kr ( kjør på med F) Men da er målet ikke å få mest poeng.
Takk for alle innputs, skal sjekke dem ut. Kunne godt tenkt meg en dag eller to i HKG. Ser faktisk ut som jeg må reise til Beijing for en helg før jeg drar til Bangkok. Da vil reisen kanskje bli noe slik: OSL-HKL-PKK-BKK-HKL-OSL. Skulle kunne gi bra med poeng, avhengig av klasse selvsagt.
Kanskje dumt spørsmål. Men 45000 grunnpoeng hos SAS, er det 45000 km eller miles? Satt det inn i webflyer og fikk dette. Se bilde.
Mye og sette seg inn i. Når du flyr med SAS får du grunnpoeng og "legs" etter denne tabellen: Når du flyr med andre selskaper i *A får du EB poeng etter hvor langt du flyr i miles ganger % satsen de forskjellige billettkassene gir. feks Q hos Thai gir 100% mens andre kanskje bare gir 50 eller 25%. Noen gir faktisk 0% Du tjener kun legs hos SAS/WF.
Takk, ja det er ikke bare bare å få oversikt på dette. Må bare bli enig med meg selv hvilket selskap jeg skal bruke som hovedselskap på mine reiser til BKK. Blir sikkert SAS til HKG denne gangen, men tror jeg skal samle poeng hos noen andre som en hovedregel. Så overføre mine EB poeng til det selskapet hvert år.
Du kan ikke overføre EB til andre sine award program Om du kan skaffe deg SAS amex platinum vill jeg uten tvil kjørt på med eurobonus som hovedprogram
En ting jeg lurer litt på, men regner med svaret er nei. Bestilte tur hos Lufthansa, totalt 6leg tur-retur. 4 av disse er med SAS og står nå på kontoen min uten at jeg har lagt de til her. Prøvde i oktober, men da fant de ikke reisen. Har ikke prøvd å kontakte noen angående dette heller, men nå ligger de her med ebnrene som jeg brukte når jeg kjøpte billettene. Blir disse legene registrert mot status(har ikke noe å si for meg har gull på poeng, og mangler en drøss av leg for å nå gull på reiser.) Men resten av følge trenger noen leg for å beholde sølv.
Det samme har skjedd med meg nå, kan jeg se på mine sider på SAS´ sin "nye" hjemmeside. Men jeg kan ikke forandre sete eller andre ting på den flyturen. Men så lenge du reiser med SAS så vil du vel få tellende legs.
Mente egentlig at jeg måtte registrere poengene på selskapet som jeg flyr mest med. Og det blir nok ikke SAS, siden de er så dyre på biz. Målet mitt er å få oppgradert en av mine 4 turer til Bangkok hvert år, til biz. Ser ikke for meg at jeg klarer det med Eurobonus og SAS som hovedprogram. Eller kan jeg bruke Eurobonuspoeng til å oppgradere en billett innen A*?
1. Skaff deg et SAS EuroBonus American Express Platinum og omsett hundre tusen i året på dette, om mulig. Da opptjener du 20000 poeng i året på forbruket (+startbonus første år), og får en Companion Ticket. 2. Legg tre av turene til Bangkok via Hong Kong med SAS. Kjøp Plus på tilbud. OSL-ARN-HKG t/r gir 16880 poeng per tur i Plus med EBG-bonus. Altså 50640 til sammen. Gratulerer, du har nå rekvalifisert til EBG I tillegg vil du jo tjene noen poeng på tilslutning nordfra til OSL og HKG-BKK. 3. Dine 70000 EuroBonus-poeng + Companion Ticket + litt i overkant av 2500 kr i skatter og avgifter gir deg en t/r med Thai til Bangkok i Business. Evt. kan du få SAS til HKG for 50000 poeng + pluss noen få hundrelapper i skatter. Så kjøper du billett HKG-BKK for pengene du sparer i avgifter, og sparer 20000 poeng til neste år
Hvorfor tok det så lang tid før du gav meg fasiten... tusen takk, skal se litt over tidsbruken på den ruten. Høres greit ut da.
Jeg ville siktet til å booke SAS+, til Hongkong også fyrt inn ett minstebud på oppgradering til Business på strekket ned i det minste. Så hadde jeg flydd videre derfra til Bangkok med Thai Air. Ellers drar jeg typisk på en månedlig harrytur med flyet til Gdansk, så da rekker jeg Gullstatus på den måten