Lavprisflyselskaper i Asia

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flying_all, 30. sept 2017.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte det hadde vært nyttig og spennende dersom folk kan komme med erfaringer, tips og tanker rundt lavprisflyselskapene i Asia :)

Hvilke har du flydd med? (Erfaringer, tips..)
    Hvilke bør man holde seg unna?
    Hvilke selskaper er på din «no fly» liste?

Edvard liker dette
  2. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,195
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd med TigerAir (TR), AirAsia (QZ, FD), VietJet Air (VJ) og JetStar (BL).

Egentlig samme greia overalt. Litt trangt mellom setene, men helt fint for korte turer. Alt koster, men det er billig med setereservasjon langt frem i flyet.
    AirAsia har godt nettverk og var de jeg fløy mest med, og de har en veldig ålreit bookingprosess og godt rutenett.

De øvrige var også mye av det samme. Skal se om jeg kan finne noen linker til reisebrevet mitt hvor disse er skrevet om.

Xflipper and flying_all like this.
  3. clager

clager Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har fløjet mange LCC med. base i Bangkok

DMK er bedre end BKK hvad køerne til immigration og Security angår synes jeg

Air Asia & Thai Air Asia
    Begge kan kraftigt anbefales

Nok Air
    Virkeligt godt

Malindo
    Er med i Lion gruppen
    Fin service og helt ny fly men forsinkelser kan forekomme

Scoot
    Gode og billige
    Tiger -også i SQ lcc gruppen
    Helt OK

Jetstar
    Stay away
    Mange mange forsinkede fly

I Japan har jeg brugt Peach og Vanilla
    Også gode og billige

Last edited: 01. okt 2017
    Petter B-C, Ursa and flying_all like this.
  4. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Var ute med Air Asia i fjor. Bare én grunn til det, Malaysian hadde ikke en flight før seks timer senere. Fire timers tur.
    Prismessig skiller det ikke stort når du har lagt til det man trenger. Sete, mat, bagasje. Flyet var møkkete. Maten var elendig og ble slengt på bordet. Øl fikk man ikke kjøpe. Den ene motoren vibrerte så kraftig at jeg lurte på om vi ville komme fram.
    Jeg unngår loco alt jeg kan. At dette skal være spennende skjønner jeg ikke, annet enn at Air Asia crashet et fly fordi pilotene ikke visste hva de drev på med.

flying_all liker dette
  5. Fideco

Fideco Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Reiste med AirAsia Indonesia, Trigana air og Citilink i sommer, korte flyvninger domestic innen Indonesia. Helt greie flyvninger, billig og bra. Skulle også ha en t/r med Nam air, men pga sykdom måtte vi bli værende på Bali.
    Ikke mye forsinkelser å snakke om, men vi booket tidlige flyvninger for å minske risikoen for følgeforsinkelser.
    Hadde Garuda Indonesia vært *A hadde nok flyvninger blitt med dem i stedet.

flying_all liker dette
  6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er mye å holde styr på, så kan du bruke https://www.skyscanner.no/

På skyscanner plukker byen i Asia du vil fly i fra og legger inn "Hvor som helst" som destinasjon. Da vil du få opp billige fly til der du ønsker. Det som ofte er sprøtt er at flyselskapene der nede ofte gir billigere pris på sin egen side enn hva de formidler til skyscanner av en eller annen grunn. Derfor bør du søke dem opp direkte også booker du via siden deres :)

Som regel blir prisene blir vist i lokal valuta, men det vil lønne seg og ta det ekstra bryet å søke opp konverteringsraten i forhold til den valutaen som står på siden deres. Du kan spare noen hundrelapper på å gjøre det. Siden du gjør det på er linket under:

http://www.xe.com/currencyconverter/

Håper det hjelper :)

Last edited: 30. sept 2017
    flying_all liker dette
  7. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy Cebu Pacific Hong Kong til Cebu og videre til Puerto Princesa på Palawan. Blessings kjempebra sier positivt. Helt nye fly, god engelsk på crew, air conditioning på når flyet står på bakken så det ikke er uutholdelig varmt (men frostrøyk overalt!). De kjører også konkurranser i lufta og lever opp til Filippinenes slagord "it's more fun in the Philippines". Airbusene har også en unik layout med at de har tatt vekk deler av bulkhead som gir en følelse av større fly.

flying_all liker dette
  8. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy med et billigselskap fra BKK til Phuket en gang, husker ikke hva de het, men de hadde så klart max 15 kilo i innsjekket bagasje. Jeg betalte 150 kr tror jeg for overvekt for meg om min kjæreste.

men det som var gøy var to svenske jenter som tok på seg alle T-sjortene sine og hadde slipperser på hendene da de gikk ombord for å spare noen kroner. :)

Herregud jeg skal love dere det så dumt ut. Tenk å være så jævlig knippete da...:D

Svensker ass.....

DanH and flying_all like this.
  9. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Har flydd Lion Airlines (JT), Silkair (MI, del av Singapore Airlines), Sriwijaya Air (SJ), AirAsia (QZ, AK) , Mas Wings (MH, del av Malaysian Airlines), Citilink (QC).

Har også prøvd å fly med Jetstar. Då vart flyet kansellert og eg vart booka om til eit fly som gjekk to månadar seinare, dei såg ikkje det store problemet i at eg måtte heim før den tid. So einig med @clager der, stay away.

Ellers fungerar selskapa stort sett veldig greit. Får deg frå A til B utan særleg mykje ekstra.

Hjå Lionair får du også eit kort som inneheld bønner frå verdas største religionar, slik at du kan hjelpe til med å få flyet fram til destinasjonen.
    2015-07-15 22.02.22.jpg 2015-07-15 22.02.43.jpg

Kristian, Ursa, flying_all and 3 others like this.
  10. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Mange bra innlegg her! Har foreløpig bare prøvd AirAsia BKK-HKT. 2 å siden nå. Helt greit selskap, maten var god og fikk 2A automatisk. Innsjekket baggasje på 22kg uten noe ekstra kostnad med det jeg husket.

11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke LCC i Asia ville du valgt?

Del denne siden