Noen ganger lykkes man med oppdragelsen. Min sønn har endelig forstått at en CT skal brukes til noe fornuftig. (Forrige CT-tur var en SAS Plus i Europa.) Han har bestilt CT-tur i C med SQ til SIN, TRD-OSL-LHR-SIN-LHR-OSL-TRD. Når han er i Singapore vil han ta en avstikker til Bali, derfor kommer spørsmålet: Hvilket lavpris selskap flyr man med mellom SIN og DPS?
Hvorfor ikke gjøre CTen til en open jaw? Da kan han legge til SIN-DPS eller DPS-SIN på den allerede eksisterende bookingen og trenger bare å bestille en vei med lavprisselskap.
Hei Dersom han ikke går for open jaw, så fant jeg billetter DPS-SIN-DPS via KUL for ca kr 1 400,- når jeg satt på Bali og ikke var helt fornøyd med livet etter jordskjelvet i høstferien... Ble ikke til at jeg brukte det, men det bør være grei skuring.
Foreslår Scoot. Eneste av selskapene tilgjengelig jeg har prøvde og det funket helt OK. Får t/r billett for drøye 1000lappen. Ser jo også det er greie priser med KLM C de dagene de flyr, drøye 3 lapper.
Hvorfor skal det automatisk være et lavprisselskap? Prisene med legacy carriers er vanligvis ganske like når alt ekstra er lagt til. Et av de største LoCo i det området er Lion Air. Hvor mange ganger skal de crashe før man unngår dem, eller er det bare prisen som gjelder? Her sitter dere med nesa i været og klager over champagnevalget i C eller F når dere er på awardturer, men skal spare 200 kr på kjøpebilletten?
Det beste alternativet her er KLM!! 500kr. Gjorde dette i 2017. 1100kr for business class. 777-300. Tilfeldig dato. Får den billigere.
Var det verdt det med Biz? Eller er det samme opplegg som SAS+ (samme type sete som Eco, dårlig mat etc)?
Verdt hver ei krone. Flyet kommer jo fra Amsterdam til Singapore og flyr videre til DPS. Er en 777-300 maskin med full service, lie flat seats, middag, dessert, og viktigst: du får KLM hus KLM flyr AMS KUL CGK også. Så man kan fly Malaysia til Jakarta på samme måte. Done that.