Ledsager på Gardermoen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thinkmaster100, 21. febr 2019.

  1. thinkmaster100

    thinkmaster100 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Lurte på om noen av dere vet om det fortsatt er mulig å følge noen til gate på gardermoen?
    Fant ikke noe særlig detaljert informasjon om ledsagerbevis når jeg prøvde å søke litt rundt.

    Takker!
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,106
    Likes mottatt:
    14,444
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan høre i innsjekk. Det kan gis ved særskilt behov
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ønsker å følge noen med spesielle behov? Sist jeg sendte nevøer osv Nordover fikk jeg følge til gate. Men det er et par år siden, da de hadde behov.

    Alternativt:

    https://www.sas.no/reiseinfo/assistanse/

    Du bestiller av flyselskapet personen reiser med. Brukte det selv denne uken og det fungerte supert med SAS.
     
  4. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    460
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt en del ganger for min ukrainske stebestemor noen ganger på Gardermoen.
    Bestiller billett, også har jeg ringt inn til assistanse. Fungert fint hver gang
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,583
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Du får iallefall følge barn. Jeg har fulgt mine barnebarn flere ganger.
    Når du sjekker dem inn, si du vil ledsage til gate så får du et eget dokument. Gå deretter på assistert security i midten.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal fortsatt være mulig etter hva jeg vet. Så lenge man har en god grunn! Grunnen i mitt tilfelle var eks svigermor med Alzheimers, var bare å forklare dette ved sjekkin så får man boardingkort for sikkerhetskontrollen også går man bare ut av terminalen i ettertid når vedkommende er «levert» til gate og personale der informert (eksen fikk bli værende ved gate helt til moren var på vei inn i flyet).
     
  7. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Ja det er mulig. Bestill assistanse MAAS (meet-and-assist) eller WCHR (wheelchair) på nett eller i skranken.
     
  8. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan fungerer dette i «andre enden»? Er det mulig å få ledsagerbevis for å møte noen som skal av et fly?
     

Del denne siden