Vi vurderer en tur til Spania (via Alicante eller Malaga) i høst. Vi trenger i den forbindelse to barneseter. Jeg ser at avis tar ca en tusenlapp for barnesete i en uke. Er det noen triks som er greie å kjenne til ved leie av barnesete, eller er det bare å slå til på prisen til Avis (som for øvrig kommer best ut på bilprisen)? Er Avis President’s Circle, Sixt Platinum og Hertz hva-det-nå-enn-heter-circle, om det har betydning.
Jeg vil sterkt anbefale å leie/kjøpe en prampack og ta med dere bilstoler hjemmefra. Leiestoler er ofte av svært dårlig kvalitet. Det kommer selvsagt an på alderen, men bakovervendte stoler hører sjeldenheten til for barn over året. Det er gratis å ta med seg bilstoler på samtlige fly. Dersom dere skal kjøre selv, kan dere pakke de på flyplassen. Dersom dere skal ta taxi til flyplassen kan dere bruke stolene i taxien. Har dessverre bare dårlig erfaring med leide bilstoler. Så sparer du en tusenlapp per bilstol i tillegg. Vi kjøpte prampack rukt på finn for 500 kroner. Dersom stolene blir ødelagr i transport så dekkes det av forsikring.
Takk for godt tips! Aldri hørt om Prampack, men jeg får skaffe noen slike da Det vises til en liste som skal oppgi kompatible enheter, men denne finner jeg ikke. Vi har jo to gutter på 0 og 1 år, og har dermed både tvillingvogn (Bugaboo Donkey), samt to ganske store bilseter (Axkide One til begge). Hvor romslig er Prampacken? Vil jeg trenge tre stk?
Du får plass til 1stk Donkey i prampacken. Av egen erfaring. Vil tippe det holder med en til prampack
Et godt tips til prampack er at man kan pakke mye annet en barnevognen i denne. Før jeg fant dette forumet og siden knapt har flydd annet en biz på poeng, utnyttet jeg ofte prampacken med fks DY og puttet ekstra kiloene her Du får kjapt solgt den på finn, så dette er en god investering,spesielt om du allerede har kjøpt den brukt
Herlig! Digger dette forumet Axkid-setene er ganske store. Blir veldig imponert hvis det går, men er jo absolutt verdt et forsøk.
Jeg har fått en Brio barnevogn, et maxi cosi barnesete og en bæremeis i prampack, i tillegg til alle de vinflaskene og annet ræl vi fikk plass til. Personlig vektrekord 29kg. Hvis du flyr med barnevogn/bilseter bruker du en prampack. Så enkelt.
Vi har hatt en axkid mini prampack. Det gikk fint Du trenger nok en ekstra prampack til donkey ja. Bleier er forresten veeldig mye dyrere i alle andre land, så ta med ekstra bleier i prampacken. Ekstra passing til bilstolene også. Kjøp en prampack på finn. Du får nok solgt den for samme pris senere igjen.
Stiller meg bak alle som anbefaler å ta med seter heimafrå. Setene som leiebilselskapa har er i beste fall tvilsomme. Når ungene blir større, pass på å kjøpe bilstoler du kan ta med ombord på flyet. Dette er kjekt om ein skal reise kun med håndbagasje på korte turer, eller slik som det er med bagasje no.
Hertz tilbyr forøvrig gratis barnestol(er) og skistativ til Amex Centurion holdere, usikker om det gjelder Plat- kortet.
Har akkurat kommet hjem fra Thailand med opplevelsen av at det som bestilles og bekreftes ikke blir levert når det gjelder bilstoler. Ta derfor med hvis du kan
Vi leier bil på alicante 5-6 ganger i året. Til så små barn tar du med selv. Men etterhvert er det helt ok å leie der. De har ikke bakovervendt, men gode seter til de litt større barna. Vi reiser alltid med håndbaggasje, veldig smidig å gå rett til avis for å plukke med seg en bil og to seter
Har god erfaring med suntransfers.com. Rett nok bare på Granca at vi har booket barneseter, men der har de vært helt innafor.