Leie bil i California - ansvarsforskring

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av JGabler83, 18. nov 2018.

  1. JGabler83

    JGabler83 skebd

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Jeg skal leie en Hertz-bil i California. Inkludert i leien er "ansvarsforsikringstillegg", som er beskrevet slik:

    Hertz will provide primary liability protection up to the statutory minimum limits to international customers (driver's license indicates an address outside the USA) renting in California. Please also refer to Liability Insurance Supplement (LIS) below.

    [...]

    LIS is primary protection to customer’s personal policy and provides the first $1,000,000.00 of combined bodily injury and/or property damage protection for each occurrence regardless of the state in which the accident occurs. On rentals in California and Florida the maximum combined single limit is $2,000,000.00 for liability protection only.

    Tolker jeg dette riktig at Hertz, i California, gir (fordi de er lovpålagt) en minimumsansvarforsikring "up to statutory minim limits" til folk som bor utenfor USA, men at dette ikke er en full LIS med USD 1m dekning? Og betyr det at man bør tegne LIS når man plukker opp bilen?

    Jeg forstår det slik at minimum i California er...:

    California requires drivers to carry at least the following auto insurance coverages:Bodily Injury Liability Coverage: $15,000 per person / $30,000 per accident minimum. ​

    ... og hvis det kun er det man får inkludert i leien, så er det vel lurt med en liability forsikring i the land of the lawsuits?

    Og bonusspørsmål: dekker sas amex platinum ansvar "liability" eller kun skader på leiebil?

    Takk for all hjelp!

    hilsen
    Jakob
     

Del denne siden