Leie bil? (I Malaga - tips & triks?)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Spurs, 27. mars 2017.

  1. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Lenge siden jeg har leid bil, men trenger 10 dager i Malaga til sommeren!

    Tenkte å betale med Amex Premium.

    Har hertz gold plus five Star?

    Noen tips for å manøvrere oss gjennom jungelen av priser? Expedia, autoeurope, direkte hos leiebilfirma, gjennom flyselskap?

    Er jo nesten umulig å optimalisere her...
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk i det minste Finn.no og expedia(her må du få trumf som gir 145 trumf per 100kr). Sjekk også forhandlerene, men erfaring tilsier at man ofte får langt bedre tilbud gjennom tredjepart en direkte hos forhandler. Jeg leier som regel selv relativt billige biler i Spania og oftest på kampanjer hos Avis(5000/7000 ebp), men da pleier jeg også å se om prisene er lavere via tredjepart.
    Vil holdt meg til de seriøse forhandlerene. Tar du det billigste så ender du fort opp med at de nærmest truer deg til ekstra forsikringe slik at prisen blir det samme som de store, men at bilen du får ikke er noe å rope hurra for :)
     
    thecoldfish liker dette
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Tiltredes. Har lignende erfaringer med å leie billig i Spania hvor de ikke ville gi meg bilen uten å tegne forsikringer – selv om jeg hadde på kredittkortet.
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,220
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har leid bil fem-seks ganger hos Gold Car i Malaga. De er konsekvent billigst på de bilene jeg skal ha og er såpass mye billigere en de som gir meg poeng at det ikke er verdt å gå for. Opplever at de spør om forsikring, men ikke mer enn en gang. Den ene som spurte to ganger ga seg med en gang når jeg sa at min AMEX har all forsikring jeg trenger.

    Dyrt og kjipt med ekstrautsyr.
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Dere som leier biler ofte ( vel oftere enn meg iallefall...:) ) ; tegner dere ekstra forsikringer...? F.eks. LDW( loss damage waiver ) eller dekk og glassskadeforsikring...?
    Reiseforsikringen min dekker egenandel på følgende står det :

     
  6. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville prøvd å unngå egenandelsforsikring og annet piss selskapene prøver selge deg. Enkelte kredittkort har egenandelsforsikring inkludert og DNB Best reiseforsikring dekker egenandel opp til 10.000 NOK. Ulempen er at bilutleieselskapet da reserverer egenandelen, som gjerne er på 1.400 EUR, på kortet ditt til du leverer den tilbake.
     
  7. saragarcia02618

    saragarcia02618 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    For enkelhets skyld kom jeg nettopp tilbake fra en ferie på Costa del Sol og leide en leiebil Malaga med Marbesol. Opplevelsen har vært utmerket. En god pris og kvalitetsservice.
     
  8. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Kan anbefale Malagacar. Ingen kø da de kjører deg til sitt lokale rett ved flyplassen. Ingen lureri heller, laveste forsikring går helt fint. Alltid en fordel med egenandel-forsikring via norwegian-kortet såklart...
     
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har personlig best erfaring med en av de tre store; Hertz, Avis og Sixt i nevnte rekkefølge. Bonuspoengene er jeg faktisk ikke så interessert i(!), da jeg kjører poengene stortsett på Hertyz-kontoen. Etterhvert har de blitt fleksible og dynamiske mhp. oppgraderinger, og køprioritet er gull verdt i høysesongen.
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leier alltid hos Avis og får alltid oppgradert 2 klasser. Om sommeren er det veldig mange som leier men hos Avis har de eget opplegg for President’s Club medlemmer. Ved siden av Avis er det Goldcar og det var køen minst 100 meter lang opp trappen. Betaler gladelig litt ekstra for å slipper 2-3t i kø med unger og kone på slep.

    Du må ha CDW forsikring, men LDW er vel ikke nødvendig hvis du får dekker egenandel gjennom kredittkort eller Europeiske?
     
  11. ito

    ito Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Egenandelsdekningen på DNB Best er ubegrenset, er den ikke? Det er i hvert fall det de reklamerer med. Uansett fungerer den utmerket på billige spanske leiebiler (snakker av erfaring).
     
    Last edited: 15. april 2019

Del denne siden