Vurderer å leie bil ifm. ferietur til Saranda, Albania. Noen erfaringer med leiebil i Albania, og ev. tips til firma / aktuelle kampanjer? Mest mulig eurobonusopptjening er selvsagt ingen ulempe Fint om jeg kan bruke SAS Amex. Reiser i midten av august. Hva med internasjonalt førerkort, er dette egentlig nødvendig? På forhånd takk!
Ja internasjonalt førerkort er nødvendig i alle balkan land. Jeg håper inderlig at du har bestilt leien via et norsk selskap om du skulle bli ribbet for ulike gebyrer som folk opplever hele tiden (spesielt i croatia) ved leie. Og bruk amex ved betaling eller mastercard fordi om noe skulle skje så vil de bruke sine resurser for å få pengene tilbake og ikke du selv. Lykke til
Har ihvertfall ordnet meg internasjonalt førerkort nå, men har foreløpig ikke bestilt noen leiebil så fortsatt åpen for anbefalinger! Foretrekker å bruke SAS Amex Platinum til betaling, og ser helst at jeg kan booke hos et "velrenommert" selskap.
Min far, som har italiensk borgerskap og førekort, har vært i Albania i april og leid bil via alamo. Ingen behov for internasjonalt førekort for ham, ingen problem med bilen eller noe. Anbefales sterkt å ta en full kasko og betale med AmEx. Også anbefales sterkt å bruke større internasjonale selskaper, for de har generelt litt bedre standard og kundebehandling i etterkanten. Ellers vanlige forholdsregler, ta bilder av bilen i detaljer (understell, rundt hjulene, støtdempere osv.) før du begynner å kjøre og før du leverer bilen tilbake. Er det noe som ikke ser bra ut få det skrevet i kontrakten fra starten av.