Leiebil Albania (Saranda)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av AV83, 03. juli 2018.

1. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Vurderer å leie bil ifm. ferietur til Saranda, Albania.
    Noen erfaringer med leiebil i Albania, og ev. tips til firma / aktuelle kampanjer? Mest mulig eurobonusopptjening er selvsagt ingen ulempe :) Fint om jeg kan bruke SAS Amex.
    Reiser i midten av august.

Hva med internasjonalt førerkort, er dette egentlig nødvendig?

På forhånd takk!

2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Ja internasjonalt førerkort er nødvendig i alle balkan land. Jeg håper inderlig at du har bestilt leien via et norsk selskap om du skulle bli ribbet for ulike gebyrer som folk opplever hele tiden (spesielt i croatia) ved leie. Og bruk amex ved betaling eller mastercard fordi om noe skulle skje så vil de bruke sine resurser for å få pengene tilbake og ikke du selv. Lykke til

3. AV83

AV83 Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Har ihvertfall ordnet meg internasjonalt førerkort nå, men har foreløpig ikke bestilt noen leiebil så fortsatt åpen for anbefalinger!
    Foretrekker å bruke SAS Amex Platinum til betaling, og ser helst at jeg kan booke hos et "velrenommert" selskap.

4. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Min far, som har italiensk borgerskap og førekort, har vært i Albania i april og leid bil via alamo.
    Ingen behov for internasjonalt førekort for ham, ingen problem med bilen eller noe.
    Anbefales sterkt å ta en full kasko og betale med AmEx. Også anbefales sterkt å bruke større internasjonale selskaper, for de har generelt litt bedre standard og kundebehandling i etterkanten.

Ellers vanlige forholdsregler, ta bilder av bilen i detaljer (understell, rundt hjulene, støtdempere osv.) før du begynner å kjøre og før du leverer bilen tilbake. Er det noe som ikke ser bra ut få det skrevet i kontrakten fra starten av.

Del denne siden