Jeg trodde jeg hadde fått en god pris når jeg nylig leide bil hos Alamo.no, leiebil i Norge. Når jeg mottar kvittering viser det seg at prisen jeg har fått er ekskludert moms. Jeg ble ikke gjort oppmerksom på dette i bestillingsprosessen. Greit nok at alamo er et amerikansk leiebil firma, men når man leier hos alamo.no trodde jeg at de måtte inkludere moms i prisene de oppgir. Dette har jeg aldri opplevd når jeg har leid hos avis.no eller hertz.no, selv om disse firmaene også er utenlandske. Greit å vite til en annen gang.
Takk for svar!! Ja, det var det jeg også mente å ha hørt. Vet du hvor jeg kan finne noe dokumentasjon på dette? Slik at jeg har noe å vise til alamo når jeg snakker med dem?
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-11-14-1066 Paragraf 1: «Forskriften gjelder næringsdrivende som er etablert i Norge og selger varer og tjenester til forbruker.» Paragraf 3: «Alle priser det opplyses om skal inkludere merverdiavgift og offentlige avgifter.»
+1 på siste post. Dette er SÅ allmennt kjent, at Alamo gjør dette med vilje. Kan aldri tenke meg at det er en "feil". Fy, rett til markedsrådet med seg!
Står jo veldig tydelig på Alamo sin norske hjemmeside at "Value Added Tax" er inkludert i deres priser ved leie i Norge. Så dette bør ikke være vanskelig å ta opp med de.