Leiebil hos alamo.no er ekskludert moms...

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Nurse82, 14. nov 2020.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trodde jeg hadde fått en god pris når jeg nylig leide bil hos Alamo.no, leiebil i Norge. Når jeg mottar kvittering viser det seg at prisen jeg har fått er ekskludert moms. Jeg ble ikke gjort oppmerksom på dette i bestillingsprosessen. Greit nok at alamo er et amerikansk leiebil firma, men når man leier hos alamo.no trodde jeg at de måtte inkludere moms i prisene de oppgir. Dette har jeg aldri opplevd når jeg har leid hos avis.no eller hertz.no, selv om disse firmaene også er utenlandske. Greit å vite til en annen gang.
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,194
    Bonuspoeng:
    293
    Alle firmaer (I Norge) som selger til privatpersoner er pålagt å vise priser inkl mva.
     
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar!! Ja, det var det jeg også mente å ha hørt. Vet du hvor jeg kan finne noe dokumentasjon på dette? Slik at jeg har noe å vise til alamo når jeg snakker med dem?
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,194
    Bonuspoeng:
    293
    https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-11-14-1066

    Paragraf 1:
    «Forskriften gjelder næringsdrivende som er etablert i Norge og selger varer og tjenester til forbruker.»

    Paragraf 3:
    «Alle priser det opplyses om skal inkludere merverdiavgift og offentlige avgifter.»
     
    SAJblue, Kalsnes, Nurse82 and 4 others like this.
  5. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    +1 på siste post. Dette er SÅ allmennt kjent, at Alamo gjør dette med vilje. Kan aldri tenke meg at det er en "feil". Fy, rett til markedsrådet med seg! :p
     
    Nurse82 liker dette
  6. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Står jo veldig tydelig på Alamo sin norske hjemmeside at "Value Added Tax" er inkludert i deres priser ved leie i Norge. Så dette bør ikke være vanskelig å ta opp med de.
     

Del denne siden