Leiebil i Costa Rica - Alamo?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Gullars, 11. nov 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Etter mye om og men heller jeg mot å gå for leiebil i Costa Rica. Har inntrykk av at veiene kan være så som så, så søker primært etter SUV (ser 4WD-behov påpekes i alle guider for leiebil i landet).

I den forbindelse ser jeg at selskapet Alamo har vesentlig bedre priser enn de fleste andre. Her får jeg en Daihatsu Bego eller Suzuki Jimny til like i underkant av 4000 for en uke.

Noen som har positive/negative erfaringer med Alamo? Og hvilken av biltypene ville dere gått for? Vil begge alltid være 4WD? Har null peiling på biler...

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Har leid litt fra Alamo i USA og har ingenting å utsette på de.

Gullars liker dette
  3. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg var 4 uker med leiebil i costa rica for noen år siden. Vi valgte dollar rentalcar pga pris. Generelt vil jeg si at veiene i CR ikke er så ille. Vi hadde en Nissan Almera (som riktig nok ble levert tilbake uten bak og frontfanger) Hvor har dere tenkt å kjøre? Det eneste stedet vi opplevde problemer var på veien nederst på osa peninsula, da det her var vannstand på over 1/2 meter. Når på året skal dere reise, det er stor forskjell på green og high season med tanke på vann etc på veien. Ikke gå utifra at noe har 4wd hvis det ikke står nettopp det. Men utifra mine erfaringer ville jeg ikke ha betalt mye ekstra for dette.

Alamo i seg selv har jeg brukt flere ganger og har alltid vært fornøyd.

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er der bare en drøy ukes tid, så heller nå mot en rute som blir noe i retning av følgende: SJO-Arenal-Monteverde-Manuel Antonio-SJO. Etter hva jeg har forstått er i hvert fall veiene rundt Monteverde krevende i den grad at det anbefales 4wd.

Du som er bevandret området, har du eventuelt alternative ruter du anbefaler for 8 dager? Ønsker en fin kombo av vulkan/fjell, regnskog og strand :)

5. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    33
    Vi kjørte til monteverde og hadde ikke behov for 4wd hvertfall. Hvis det er hovedsaklig vulkan duber ute etter høres ruten fin ut. Vi bodde i La fortuna noen netter og derfra var det flott utsikt mot arenal hvor man så lavaen om kveldene. Manuel antonio er veldig mye turister i nationalparken pga nærheten til SJO og Jaco. Jeg syntes det flotteste stedet var Osa Peninsula og Corcovado parken der nede. Helt på sydenden ligger det mange hoteller og «hoteller» langs stranda rett ved parken. På vei dit kan dere kjøre innom toppen til Irazu.
    Hvis det er rent strandliv ville jeg kanskje dratt innom malpais og santa teresa. Alt i alt er CR et flott land med masse og se. Og jeg tror du blir fornøyd uansett. Hoved poenget mitt er at veiene i seg selv ikke er spesielt ille. Der du trenger 4wd er steder du sannsynligvis ikke burde kjøre i utgangspunktet;)

Gullars and Are like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Har leid med Alamo i USA, bare positivt.
    Når det gjelder veiene er jeg enig med @larssas , veiene er greie nok de, tidsvis smale.

Gullars liker dette
  7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips, begge to. Da virker disse føringene om 4WD litt oppskrytt. Får booke noe til helgen. Skal også sjekke ut ruteforslagene, @larssas :)

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,734
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skulle leie 4WD i Costa Rica, men endte opp med 2WD. Det var ikek noe problem noe sted. Høy bakkeklaring er viktigere, da det noen steder er litt dårlige veier. Men så lenge dere ikke skal vrkelig ut i jungelen, så går det greit.

Jeg har en reiserapport liggende her inne et eller annet sted..

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,734
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden