Leiebil i Florida

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av InCognito, 11. mai 2015.

1. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Skal til Florida i sommer, og har så vidt sett på leiebilmulighetene. Siden vi er fem, med fem store kofferter, må vi ha en ganske stor bil. Ser det skiller 1500 ca fra Avis og ned til firmaer jeg har lite kjennskap til som Thrifty, Alamo, National og Dollar.
    Noen som har leid bil i USA noen ganger og kan si noe om hvordan disse (for meg) mindre kjente selskapene er kontra Avis (har ikke Hertz på Orlando flyplass ser det ut til)? Og er det noen av dem som har noen gode bonusordninger?

2. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,143
    Bonuspoeng:
    93
    Leier Chevrolet Suburban-monster med plass til 8 pax og 5 store kofferter i januar for 4000/uke gjennom "sas.no/avis" i SFO. Har tidligere leid alt mulig av alle og aldri hatt problemer, kjent eller ukjent! Med 5 pax blir det lett Escalade ;)

3. peterfox

peterfox EBD-QR GOLD- HH Diamond # www.peterfox.no Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Alamo pleier å være ganske pris-gunstig. Prøv å få til inn/- ut fra samme flyplass, da slipper du en dyr "one-way" charge.
    Med den lasten du nevner, vil jeg ha valgt en syv-seters bil, og strengt tatt vurdert å pakke i "Nord-sjø" bagger, da disse er vesentlig lettere å stable inn/ut av bilen.
    Bonusordningen er vel ganske laber med norske program - kanskje 500p totalt for en uke.

4. Bjoernhb

Bjoernhb MittNewYork.no - MittUSA.no

Likes mottatt:
    391
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg leier bil ganske ofte, det blir som regel Dollar, det funker fint. Men det lønner seg å sjekk og sammenligne litt priser.

Last edited by a moderator: 05. juni 2015
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har prøvd både Thrifty og Dollar i USA, i tillegg til alle de "kjente" og de funker helt greit de. Kanskje litt annet utvalg biler og med noe mer kilometer på telleren, men det man kan sparer kan man jo om ikke annet bruke på en større bil. Men det siste året har jeg holdt meg til Hertz (pga status der) og som oftest synes jeg at jeg får god verdi for pengene der.

Og Hertz i Orlando finne du vel både i terminal A og B:
    https://www.hertz.no/rentacar/location/MCOT16

6. kosvines

kosvines Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Legg inn AWD kode J046300 hos Avis og se om ikke den gir deg en god pris. Eneste kriteriet med den koden er at du bor i Europa og leier i USA.

7. Travelmate

Travelmate Guest

Hei, har leid av en masse ulike firmaer og aldri hatt trøbbel. Jeg har leiebilforsikring gjennom Norwegian sin Visakort (koster et par hundrelapper i året), og da kan du trygt si nei til alle forsikringer de prøver å pushe på deg i skranken. Det finnes sikkert flere andre kort som har tilsvarende forsikringer inkludert. God tur!

8. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,222
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker som regel Alamo. Aldri hatt problemer og de er stort sett alltid konkurransedyktige på pris. Avis bruker jeg ikke lenger - alt det stresset med at de vil prakke oppgraderinger på deg gidder jeg ikke.

9. rkvalvaa

rkvalvaa Senior Medlem

Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Leste et sted at Orlando/MCO er verdens største leiebil lokasjon? Hertz har et eget anlegg med buss fra flyplassen, hos de store (Avis/Hertz) mener jeg at man ikke betaler enveis gebyr sålenge man leverer bilen i Florida. Har leid bil en del ganger enten i Miami eller Orlando og levert tilbake i disse byene, som oftest fra Hertz (genialt for medlemmer, finn bilen på tavlen og gå rett til den), Avis, National, Budget og Enterprise. Er ofte de samme store selskapene som står bak flere av merkevarene.

Ville leid en Suburban med 5 personer/kofferter, vi klarte faktisk å fylle bagasjerommet på denne sist med 2 voksne og 2 barn ;-)

Husk å sjekk at bilen har Sunpass (tilsvarende Autopass i Norge) så kan man kjøre igjennom alle bomringer etc uten å fikle med småpenger, blir belastet kredittkortet i etterkant mot et lite gebyr.

Del denne siden