Leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 09. juni 2017.

  1. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg planlegger å leie bil i USA i sommer og vurderer å kjøre en tur innom Canada på veien, er det noe spesielt jeg må tenke på da? Må utleiefirmaet informeres, og er det strenge krav for å komme over landegrensene?
     
  2. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er på tur i USA og Canada nå. Kom akkurat tilbake til USA igjen etter noen dager i Canada. Ikke noe spesielt som må ordnes for å besøke Canada. Bare passet er i orden.
    Jeg bruker Avis.
     
    Thomas123 and jgroneng like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Les denne:
    https://insideflyer.no/forums/guide-til-leiebilforsikringer

    "Avis Location Specific Conditions - United States.

    Canada: Vehicles may be driven into Canada with no restrictions. The rental counter must be notified at the time of rental that you plan to drive into Canada, so we can provide a Canadian non-resident insurance card (provided at no cost). Based on availability one-way rentals may be allowed to certain Canadian cities."

    Det kan være lange køer og venting om sommeren, avhengig av hvor populær rute du velger. Trucks og busser har egne sluser. Lurt å gå på do og ta med litt snacks/drikke før grensepassering. Om mobilen sliter med nettverk på andre siden; slå av og på.
     
    Last edited: 26. juni 2018
    Thomas123 liker dette
  4. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Ta deg endelig god tid i Death Valley. Velger du i tillegg SUV som kjøretøy, noe ruten din bør kunne forsvare (så fremt du ikke foretrekker å kun kjøre på asfalt og bare stoppe på utsiktspunktene) kan du få mange fine og øde men spektakulære ørken/fjell-opplevelser der hvis du tar noen få avstikkere fra tarmac’en


    Snacky
     
    tobeornot999 liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Velger du Harley (eller cabriolet), så husk for all del solkrem og rikelig (flere liter) med vann.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser på leiebil i USA til jul/nyttår, og tenkte at 10k poeng med Avis hadde vært fint. Men, når jeg søker opp datoene (22. des-6. jan) får jeg opp over 12000 kr for en gruppe F-bil. Ja, jeg skal hente i New Orleans og levere i Miamio, men trodde det pleide å være litt rimeligere i USA?

    Sjekket kjapt på Hertz for sammenligning, og det var ca de samme prisene der..
    Noen tips? FLy i stedet? :rolleyes:
     
  7. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Julen er høysesong i USA; særlig sørstatene som du skal besøke. Massevis av folk fra de kalde statene lengst nord i USA reiser til det som for dem er Syden. Spesielt er Florida populært om vinteren og siden dine datoer sammenfaller med skoleferie i hele USA er det dessverre den dyreste tiden av året.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte det måtte være noe sånt. Vi ser på mulighetene for å fly litt i stedet, men det er heller ikke så billig på den tiden :rolleyes:
     
    Ombo liker dette
  9. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen her som har erfaring med ulike leiebilselskaper i Los Angeles airport (LAX)?

    Hvis ja, gjerne fortell både pos/neg opplevelser :) Jeg leser mye negative anmeldelser om SIXT der.. er usikker om AVIS ..
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har leid masse med både Hertz og Avis på LAX.
    I regelen helt ok, men de prøver alltid å overselge forsikringer og få deg til å oppgradere.
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror alle på LAX får dårlig anmeldelser.

    Har sluttet å bruke Avis pga mye rot. Så i november prøver jeg meg på Sixt. Erfaringer tas i mot her også. :)
     
  12. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vurderer å bruke avis 360, er det noen som har erfaring med det? Det er visst 0 kr i egenandel..
     
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hertz på LAX fungerte prikkfritt for meg i høst.
     
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Nå leier jeg ikke mye bil men Avis LAX fikk stjerne i boka hos meg for et par år siden. Hadde booket Mustang Cab, og var tiltenkt en Mustang Cab med V6, spurte om bilen hadde Apple Car Play og det trodde de ikke. Så da fikk jeg i stedet til samme pris en Camaro V8 med stofftak og Car Play.

    Sist uke i Nashville, jeg sto ikke på Preferred lista så gikk i bua. Fikk en 3-4 alternativer og valgte en GMC Terrain. Helt ok bil, men godt fornøyd med servicen hos Avis.

    For min del kom også EB poengene raskt.
     
    tobeornot999 and RoadKing like this.
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har stort sett brukt Avis og vært veldig fornøyd. Som prefered-medlem får du mail med hvor bilen står, og kan bare gå rett dit og hente bilen uten papirarbeid og fjas. Du kan også bytte bil til en av de andre i samme kategori i Select and Go seksjonen.
     
    Maggie liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant at de fleste på forumet velger en Amerikansk muskelbil for leie, gjerne cabriolet.

    Jeg har de siste årene kun valgt japansk eller tysk bil, på samme måte som jeg aldri ville kjøpt eller leid en Amerikansk bil i Europa.

    Men forstår at en Dodge Challenger, Chevrolet Camaro eller en Ford Mustang ser kulere ut på Instagram enn en Nissan Sentra. På vestkysten har jeg vore godt fornøyd med Avis.

    [​IMG]
     
    Last edited: 16. juni 2019
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Ble forklart i forumet at det lønte seg å laste ned den amerikanske avis appen for større utvalg,samt bedre oppgraderinger. Noen her som vet hvordan man laster denne ned? Samt hvordan får man bestillingen man har i dag,over til denne?
     
  18. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Du må ha amerikansk iTunes-konto. Så lenge du bruker det samme Wizard-nummeret i begge apper, så skal det gå vises i begge automatisk.
     
    Maggie liker dette
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar :)
    Hvordan får man seg amerikansk iTunes konto?
    Når dette er opprettet,legger man bare inn bestillingsnummertet i appen?
     
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Lag en ny bruker hos Apple med en alternativ epostadresse, påstå at du er amerikansk og legg inn et US adresse.

    Ja..
     
    Maggie liker dette

Del denne siden