Reiser om et par dager til SFO, og skal kjøre nedover kysten til San Diego på en uke. Har noen tips? - Har ikke status hos noen. Hvor leier man billigst (med forsikringer inkludert)? Rabattkoder? - Trenger ikke noe voldsomt fancy, men vil heller ikke ha en Hyundai i10 uten noe utstyr. Er villig til å betale litt ekstra for bedre kjørekomfort, lønner det seg å betale mer her og nå, eller å si ja til oppgradering ved henting av bil? - Er fint hvis jeg kan få noen AAdvantage- eller EB-poeng, men det er siste-pri.
Jeg havner nesten alltid hos Dollar, og er fornøyd med de. Jeg har ingen stor erfaring med å sjekke div. rabattkoder og kort, men føler ofte at disse kort kodene ikke gir noe bedre pris. Her sjekke jeg opp leiepriser: http://bit.ly/ZBVagh
Jeg har også stort sett endt opp hos Dollar de siste gangene jeg har leid bil i USA. Ikke noe ekstravagant på noen måte, men billig og pålitelig. De siste gangene jeg har leid så har jeg brukt momondo.no til å sjekke priser.
Er det ikke noe mulighet å få AA poeng reg. der og da pga bestilling gjennom 3. part. Så er det kanskje en mulighet å få poeng etterregistrert?
Hei Med tanke på de svingninger som er i NOKUSD, ville jeg kanskje vurdert en av de norske-sitene hvor bilens pris "spikres" i NOK før avreise. Flere av disse sitene forhandler med flere selskaper, og du vet ikke hvem du kjører med før du har bestilt.
Har tidligere fått veldig bra priser på leie av bil gjennom finn.no (i bunn har det alltid vært Avis, Hertz eller Budget likevel).
Det er forresten ikke lønnsomt å bruke rabattkodene på de forskjellige flyselskapene, når avis, hertz etc regner på den, så er det fra listepris. Det blir MYE dyrere.
Endte opp med å booke Avis med AAs rabattkode. Var noen hundrelapper billigere enn eleiebil.no, Finn, kayak.no etc.
Som en liten digresjon har jeg har kun en erfaring med Dollar. Fruen kom inn til Ontario i LA omraadet for noen uker siden og alt annet enn Dollar var utsolgt. Hadde booket full size til henne og hun fikk en bulket Passat med tom tank og 79K miles paa klokka. Bilen dro noe vanvittig mot ene siden og var ikke akseptabel. Det var 2 timer venting paa fullsize saa hun endte opp med en Corolla som hadde 49K miles paa klokka. Dollar er leiebilbransjens Ryanair. Saa buyer beware.
Litt sent ute her, men Dollar har vært veldig enten eller for min del. Har benyttet/endt opp med dem tre ganger: 1. LAX - fikk nesten ny Jeep Grand Cherokee 2. LAX - fikk overhodet ikke det vi hadde bestilt og da vi nektet å ta til takke med det, kom de slepende med en sliten gangbus (E350) som tydeligvis hadde vært involvert i en tvilsom filminnspilling (fant diverse "rekvisita" under setene). Velkommen til LA 3. Honolulu - Fikk ny Ford Mustang cabriolet Min erfaring er, som Bjørn Helge skriver, at booker man for eks. kampanjetilbud hos de kjente selskapene slik som Hertz, Avis etc. får man omtrent samme pris, men et betydelig bedre produkt som da jeg og madammen endte opp med en Ford Mustang Penske Edition som egentlig var dobbel pris av Camaro SSen vi hadde bestilt: Ble det en bra tur nedover til San Diego? Pacific Highway er nydelig!!
Bruker dere AWD-koden J046300, så gir dette en veldig god pris hos Avis. Denne koden gjelder kun i USA og Canada, og er gyldig kun for innbyggere utenfor Nord-Amerika. Bruker denne selv, og det gjør Avis billigere enn de fleste hver gang.