Leiebil usa 2019

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av zerocool, 20. jan 2019.

1. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei folkens!

Da går turen til USA i november, med hovedreisemål vestkysten. Vi lander i Chicago og tenker å leie en bil i Chicago for å så kjøre til Los Angeles. Vi bruker samme bil under hele turen og levere den tilbake i Chicago. Alternativt er å ta fly t/r ORD-LAX og så slippe vi å kjøre.. Vi tenkte å se Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas, Gran Canyon etc.

Er det noen som har kjørt Chicago - Los Angeles før? Vi har litt lyst å prøve route 66 fra Chicago til vestkysten...

Noen som kan anbefale leiebilselskap? Det hadde ikke vært feil å kjøre en mustang :)

Takk.

2. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Har du status hos noen av leiebilfirmaene? Hvis ikke, ville jeg forsøkt å skaffe det, f.eks gjennom en statusmatch, evt. kredittkort. Jeg har aldri kjørt Route 66, men jeg har kjørt østkysten highway 1 fra San-Fran til LA, innom LV, GC osv. Mustang bør ikke være noe problem, det kryr av dem der nede. Bare husk at bagasjeplassen ikke er all verden. Er dere to stk. funker det med kofferter/bager i baksetet. Jeg hadde dog valgt Camaro i den klassen, men det er jo bare en personlig preferanse :)

Jeg er veldig fornøyd med Sixt, men det er mest fordi jeg har platinum. Sikkert noen andre her som kan fortelle mer om Avis, Hertz o.l.

zerocool liker dette
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du har god tid!

Både Avis, Hertz og Sixt fungerer fint i USA, men status er veldig greit å ha. Avis er ofte best med hensyn til EB-poeng

zerocool liker dette
  4. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei :)

Nei jeg har ikke noe status men har forsåvidt avtale med Sixt via jobben så kan jo sjekke pris der. Camaro er notert, evt. kan vi sikkert leie en big SUV hehe.

5. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Det er snakk om 19 dagers ferie da.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,722
    Bonuspoeng:
    293
    19 dager er alt for lite for den turen, hvis du vil se noe annet enn innsiden av bilen du kjører. Hvis du kjører 6 timer om dagen, klarer du Route 66 på ca en uke, men da ser du ikke så mye underveis.
    Jeg hadde tatt sikte på å fly den ene veien, som du foreslår.

Hvis du i tillegg skal til San Francisco, Las Vegas og Gran Canyon, så må du ha mer tid. Mener jeg da..

7. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, men eg kjenner nokon som kjørte den ein veg på 14 dager, og synes det var snaut. Du må kjøre hardt for å komme fram på mindre en 4 dager med nesten kun kjøring ein veg. Men det er jo on the road du ser USA!

8. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Route 66 er oppskrytt, ifølge alle jeg har snakket med som har kjørt både den og alternativene. Kjør heller langs hele vestkysten, eller en sløyfe som inkluderer Yellowstone, Vegas/Grand Canyon/Death Valley, San Diego, Los Angeles og San Francisco (inkludert Highway 1). Garanterer en fantastisk og langt mer spennende opplevelse!

Blaa, ValdresBjarne and zerocool like this.
  9. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det er den Ruta me har planlagt, minus Yellowstone og pluss Yosemite

Blaa and zerocool like this.
  10. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tror jeg var litt for optimistisk når det gjelder route 66 haha! Bra det finnes eksperter her inne!

Tror nok det blir fly t/r Chicago-LAX, så ta det derifra.. og kjøre langs kysten..Vegas/Grand Canyon/Death Valley, San Diego, Los Angeles og San Francisco (inkludert Highway 1).

Blaa liker dette
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,947
    Bonuspoeng:
    293
    Noen oversikt over hva som er mulig å få til her? Ingen status hos noen leiebilfirmaer og skal ha bil 10 dager i sommer i USA (New Jersey).

12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,615
    Bonuspoeng:
    183
    AVIS kjørte en kampanje i høst hvor du kunne få Preferred Plus om du hadde EBS, og Presidents Circle om du hadde EBG..

Mulig den er aktiv enda.. siden er fortsatt oppe http://www.avisworld.com/avisonline/gb/avis_ams_partners1.nsf/c/Eurobonus+AvisPreferred

litt mer info https://finalcall.travel/no/statusm...er-med-status-far-na-flere-fordeler-hos-avis/

13. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,613
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hvordan det er med de andre selskapene men jeg bruker Avis i USA siden de har 0 i egenandel ved skade og fri kjørelengde. Har jo aldri har behov for å benytte meg av den 0 i egenandel «deal’en» men synes det er greit å slippe å tenke på.

zerocool liker dette
  14. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvor jeg kan få tak i mest mulig rabatt på hoteller, leiebiler etc? Ser at NAF tilbyr rabatt hvis man er medlem der..
    AAA Discounts & Rewards

15. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,013
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kjørt Route 66 Chicago - LA, med en avstikker innom Vegas. Synes det var en flott tur, men det var også vårt første besøk i USA, så sånn sett var jo alt spennende. Vi hadde 16 dager på turen, kunne godt hatt mer.

zerocool liker dette
  16. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor lenge brukte dere på turen?

17. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,013
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var der borte 16 dager mener jeg på (ti år siden). Hadde en dag i Chicago, en i Grand Canyon, en i Vegas, og en eller to i Los Angeles. Resten var kjøredager.

zerocool liker dette
  18. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    93
    Route 66 er en veldig dårlig idé i november. Mye langs ruta er stengt på den tiden av året; det er kun om sommeren du får full utnytte av å kjøre Route 66. Du kan forvente snø på deler av ruta. Jeg møtte snø i veibanen (Interstaten) i Williams og Flagstaff tidlig i oktober 2018. Vi hadde ikke snø ved Grand Canyon, men det var kuldegrader der om morgenen. Det er større sjanse for snø i november; nevnte steder ligger jo over 2000 moh. Jeg tenkte selv å kjøre Route 66 i oktober 2017, men etter å ha sjekket litt fant jeg også ut at det er feil årstid.
    Ta heller fly til Arizona, Nevada eller California fra Chicago. Det er ikke tillegg for enveisleie mellom disse statene. Du kan jo ta ut bilen i San Fransisco og levere den i Phoenix for eksempel.
    Og huske lue, votter og stillongs !

zerocool liker dette
  19. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Ja du har nok rett i det, route 66 er tatt ut av agenda nå.
    Det blir nok fly til LAX så bil derifra.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Har som mange andre matchet meg til litt status online hos Sixt. Liker deres bilutvalg mye bedre en feks Avis i USA.

Når det gjelder Mustang/Camaro, så husk at Camaroen bare tar en koffert bak mens mustangen tar 2 med taket oppe. Jeg hadde valgt Camroen selv, men på forrige leie hadde vi for mye bagasje og måtte be om Mustang.

Begge er billige biler å kjøpe og som leiebiler og populære, med kvaliteten det medfører. Men å kjøre så langt i en billlig bil med stofftak i et klima der du ikke orker bruke bilen som cabriolet er bare plagsomt.

Lei dere noe som er komfortabelt for langkjøring. Også parkerer dere fornuften og henter ut en sportsbil for 1 døgn feks mens dere tar en dagstur gjennom Death Valley eller hvor det nå passer.

Travellingalf and KRS like this.

Del denne siden