Skal for første gang fly med TK neste uke til Istanbul, og også fra Istanbul til Izmir. Hvordan er servicenivået deres egentlig? De skryter jo av å være det beste flyselskapet i Europa (vunnet masse priser), men priser er jo ikke alt. Hva er deres erfaringer? Kan jo legge til at jeg flyr Eco. PS! Kjører de "full pakke" i den klassen (les: edle dråper), eller må man hoste opp tyrkiske lire til crewet?
Flyene er hit or miss. Enten gamle møkkamaskiner eller relativt nye med skjermer og film som er ganske OK. Crewet i økonomi opplever jeg nesten alltid som drit sure. Maten er OK de første gangene, men etter å ha spist det samme en 15-20 ganger er jeg drittlei av "minced beef".. Edit: Dette gjelder eco.. I Biz har jeg stort sett hatt vennlig crew og får man nye fly da med skikkelig 2+2 er der brillefint.
Kun flydd 2 ganger med de, og begge i biz. Var storfornøyd begge to og de kom på top 3 på biz for min del
Most overhyped airline? Flydd dere 737 og 320 til Midtøsten noen ganger, både i business og eco. Ganske bra fremme, men stort sett småsurt vertskap bak.
Eg har hatt nokon turar bak i Turkish-bussen. Som nemd over er det vanskeleg å vite kva du får når det gjeld fly. Dei gamle flya er sletne medan dei nye er veldig greie. Turen til Istanbul vert litt ekstra kjedeleg utan inflight entertainment, som manglar på dei fleste gamle maskinene. Når det er sagt so meiner eg at Turkish er eit av dei betre selskapa eg har prøvd å eco. Eg har flydd med dei både til Asia, Afrika og aust-Europa og har stort sett vore fornøgd kvar gong. Men du bør håpe på ny maskin.
Dette lover ikke bra! Skal fly eco til bkk i juni, etter det som forhåpentligvis har vært 4 hyggelige timer i CIP lounge, så vil jo det bli kæmboskuff videre, håpte det var noenlunde ok.. :/
Sist jeg flydde med TK i business må jeg si jeg ble meget positivt overrasket! Crewet var svært pratsomme, og det virket ikke så "innøvd" som mange andre jeg har flydd med. Men med mine 4 flyturer med tk kan jeg vel ikke akkurat si jeg kjenner til normalen ombord
Men det er servering av vin og øl ++ på eco uten at VISA-kortet må fram, slik det er på SAS. Eller? Ingen klare svar så langt...
Fløy TK fra OSL til TNR (Antananarivo, Madagascar) i påsken og anbefaler på det sterkeste. Har ikke hatt en bedre economy-opplevelse long haul. Maten er emm god og det er ingen begrensning mtp antall enheter alkohol eller soft-drinks. Etter 19-timers reise var vi overraskende uthvilt!
Noen med nylige erfaringer omkring check in hos TK på DXB. Skal fly kl 02.40 og ser til min store skrekk at TK ikke åpner før 2 timer til avgang..... Kan der være mulig å få sjekket inn hos andre *A selskaper ?? Hadde håpet vi kunne komme ut sist på kvelden og få litt mat og søvn i LH loungen før avgang
Slenger meg på denne jeg. Er det noen som har innspill på TK (A320 + A330-300) vs. QR (787 + A350) i økonomi? Har flydd QR i økonomi før, men lurer på om EB-inntjening og loungetilgang (EBG) er nok til å få meg til å velge TK.
Jeg skal til MLE. Connection i IST er 5t 30m (!) ned og 2t 45m hjem. Med QR er det henholdsvis 2t 30m og 2t 15m på DOH. Det kunne vært gøy å se loungen i nye IST hvis den har åpnet i juni, men det spørs vel kanskje om jeg ikke bare bør glemme Star Alliance litt.
Skal svare meg selv her så godt jeg klarer Var i kontakt med TK via twitter der jeg fikk å vite at check in åpnet 2 timer før avgang. Vi bestemte os likevel for å dra ut til flyplassen så vi var der 23.30, altså 3 timer og 10 min før avgang. Og jo da, check in var i full gang 7 skranker åpen for eco med giga kø og 2 skranker for biz og *A gold med noe mindre kø. Fikk sjekket inn etter ca 15 min venting og fikk som *A gold utlevert en family voucher til marhaba loungen. Kjapt i gjennom immigration og med tog bort til D-Gates. Gikk i loungen og ble henvist til et «reserved» område innerst i loungen. Her er masse sitteplasser og bra utvalg av mat og drikke, thumps up her altså. Akkurat når TK åpner for innsjekl vet jeg ikke, men det er i alle fald minimum 3 timer før