Lever Turkish airlines opp til sitt rykte?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flyhigh, 28. april 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Skal for første gang fly med TK neste uke til Istanbul, og også fra Istanbul til Izmir. Hvordan er servicenivået deres egentlig? De skryter jo av å være det beste flyselskapet i Europa (vunnet masse priser), men priser er jo ikke alt. Hva er deres erfaringer? Kan jo legge til at jeg flyr Eco.
    PS! Kjører de "full pakke" i den klassen (les: edle dråper), eller må man hoste opp tyrkiske lire til crewet?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Flyene er hit or miss. Enten gamle møkkamaskiner eller relativt nye med skjermer og film som er ganske OK.

    Crewet i økonomi opplever jeg nesten alltid som drit sure. Maten er OK de første gangene, men etter å ha spist det samme en 15-20 ganger er jeg drittlei av "minced beef"..

    Edit: Dette gjelder eco.. I Biz har jeg stort sett hatt vennlig crew og får man nye fly da med skikkelig 2+2 er der brillefint.
     
    Last edited: 28. april 2016
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Kun flydd 2 ganger med de, og begge i biz. Var storfornøyd begge to og de kom på top 3 på biz for min del :)
     
  4. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Most overhyped airline? Flydd dere 737 og 320 til Midtøsten noen ganger, både i business og eco. Ganske bra fremme, men stort sett småsurt vertskap bak.
     
  5. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har hatt nokon turar bak i Turkish-bussen. Som nemd over er det vanskeleg å vite kva du får når det gjeld fly. Dei gamle flya er sletne medan dei nye er veldig greie. Turen til Istanbul vert litt ekstra kjedeleg utan inflight entertainment, som manglar på dei fleste gamle maskinene.

    Når det er sagt so meiner eg at Turkish er eit av dei betre selskapa eg har prøvd å eco. Eg har flydd med dei både til Asia, Afrika og aust-Europa og har stort sett vore fornøgd kvar gong. Men du bør håpe på ny maskin.
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dette lover ikke bra! Skal fly eco til bkk i juni, etter det som forhåpentligvis har vært 4 hyggelige timer i CIP lounge, så vil jo det bli kæmboskuff videre, håpte det var noenlunde ok.. :/
     
  7. Storemann

    Storemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Sist jeg flydde med TK i business må jeg si jeg ble meget positivt overrasket! Crewet var svært pratsomme, og det virket ikke så "innøvd" som mange andre jeg har flydd med. Men med mine 4 flyturer med tk kan jeg vel ikke akkurat si jeg kjenner til normalen ombord:p
     
  8. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Men det er servering av vin og øl ++ på eco uten at VISA-kortet må fram, slik det er på SAS. Eller? Ingen klare svar så langt...
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener bestemt at alt er inkludert.
     
  10. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, so mykje du vil.
     
    Chrisbgg liker dette
  11. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Fløy TK fra OSL til TNR (Antananarivo, Madagascar) i påsken og anbefaler på det sterkeste. Har ikke hatt en bedre economy-opplevelse long haul. Maten er emm god og det er ingen begrensning mtp antall enheter alkohol eller soft-drinks. Etter 19-timers reise var vi overraskende uthvilt!
     
    Chrisbgg liker dette
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med nylige erfaringer omkring check in hos TK på DXB. Skal fly kl 02.40 og ser til min store skrekk at TK ikke åpner før 2 timer til avgang.....
    Kan der være mulig å få sjekket inn hos andre *A selskaper ??
    Hadde håpet vi kunne komme ut sist på kvelden og få litt mat og søvn i LH loungen før avgang
     
    Last edited: 21. febr 2019
  13. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Slenger meg på denne jeg. Er det noen som har innspill på TK (A320 + A330-300) vs. QR (787 + A350) i økonomi? Har flydd QR i økonomi før, men lurer på om EB-inntjening og loungetilgang (EBG) er nok til å få meg til å velge TK.
     
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor skal du hen ? Og hvor lang connection i IST?
     
  15. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal til MLE. Connection i IST er 5t 30m (!) ned og 2t 45m hjem. Med QR er det henholdsvis 2t 30m og 2t 15m på DOH. Det kunne vært gøy å se loungen i nye IST hvis den har åpnet i juni, men det spørs vel kanskje om jeg ikke bare bør glemme Star Alliance litt.
     
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Skal svare meg selv her så godt jeg klarer:)
    Var i kontakt med TK via twitter der jeg fikk å vite at check in åpnet 2 timer før avgang. Vi bestemte os likevel for å dra ut til flyplassen så vi var der 23.30, altså 3 timer og 10 min før avgang. Og jo da, check in var i full gang 7 skranker åpen for eco med giga kø og 2 skranker for biz og *A gold med noe mindre kø. Fikk sjekket inn etter ca 15 min venting og fikk som *A gold utlevert en family voucher til marhaba loungen. Kjapt i gjennom immigration og med tog bort til D-Gates. Gikk i loungen og ble henvist til et «reserved» område innerst i loungen. Her er masse sitteplasser og bra utvalg av mat og drikke, thumps up her altså.
    Akkurat når TK åpner for innsjekl vet jeg ikke, men det er i alle fald minimum 3 timer før:)
    CB8C43CF-4B79-47AE-920B-D941818FD177.jpeg A7782B9F-7372-4580-B236-86FEB1A34E83.jpeg 815624A6-2312-49A3-80EB-EA01AA75FCC7.jpeg 31A50BA3-D77D-4EAA-9BE2-0FEA354EB2D2.jpeg 987DFE92-A97C-4C97-8631-9FE080208024.jpeg
     
    Last edited: 22. febr 2019
    paron, DanH, Upsaker and 6 others like this.

Del denne siden