Altså, dette er så fett at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lystene jeg får Men har etter veeeeldig kort betenkningstid konkludert med at jeg definitivt skal brenne en masse poeng på Luftwaffe F!!! Vet du hvordan det var med forsikringer og egenandel ved evt. skade?
Det er absolutt verdt poengene! En "elegant" vei til LH F award flight er - som kjent - å skaffe seg SAS - branded AmEx Platinum, brenne 100K Kr med den (-> Companion Ticket på *A), og bruke CT for å få LH F til halv pris. (OSL - EZE 190k for 2 eller 95k for en pax). De går jo rykter om at det skal være mulig å bruke *A CT på SAS sine nye web sider (som helt sikkert lanseres....snart?). OBS: LH F award tix blir tilgjengelig 2 uker før avreisedato. Det finnes mange tråder her med tips og triks for LH F - jakta (United, ANA, KVS, FlightFox ...).
Stemmer det, skal ikke stå på poengene Såvidt jeg har forstått er trikset å booke biz for så å endre til F når setene slippes!?
Har - enn så lenge - ingen erfaring med å bruke poeng på LHF, men du finner de fleste LHF / CT-relaterte tipps i AmEX-CT-mega-tråden....tar litt tid å lese gjennom alt, men det er mye gull der. https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/
Forsikringer var inkludert, egenandelen i kortet. Tror jeg... Tok iallefall sjansen på det Jeg er veldig glad for at vi dro ned kvelden før, for da hadde vi god tid. Hentet bilen rundt klokken 11, man har den i 2 timer. Var tilbake på First Terminalen litt over 13 og hadde da snaut 5 timer å slå ihjel i terminalen med a'la carte, cigarer og gud hjelpe meg . Eneste ulempen med å fly ned kvelden før, er at om du får remote stand, så blir du da ikke hentet i bil. Men det kunne jeg leve med.
Om man uansett skal reise i det aktuelle tidsvinduet ja. Da har man noe i tilfelle F ikke blir tilgjengelig, men har ingen effekt på eventuell sjanse til å få F.
Fru ReisendeMac skal ut på sin jomfrutur med LH F (CT) og har noen spørsmål som jeg ikke kan svare på. Kanskje det allvitende forum kan hjelpe? Rute: OSL - FRA - IAD - JAX 1. Hun flyr SK metall OSL-FRA, en 737-700 maskin, jeg antar det betyr at det blir docking ved gate. Dvs. ingen biltransport fra fra flyet. Er det da noen som møter en flyet og viser vei til F terminalen, eller er det bare å ta beina fatt og finne veien selv? Noen tips og triks for å finne frem raskest, hun har bare et par timer i FRA? 2. Hun har en overnatting på IAD. Hun må vel uansett sjekke inn bagasjen på nytt på IAD. Kan hun sjekke inn bagasjen umiddelbart, og klare seg uten innsjekket bagasje den natta, eller må hun "ta den ut" for natta og sjekke inn neste morgen? Kjekt å slippe å dra på all bagasjen. Eller er det større risk for at bagasjen forsvinner i systemet om de må passe på den i 12 timer? 3. Jeg har et par Bose noise cancelling head phones, men de trenger hun kanskje ikke? Hun får vel låne på LH F? Hvordan er UA Business headphones (IAD-JAX)? 4. Hun har samme routing hjem. Er det da United First loungen som gjelder på IAD eller er det noe LH lounge å snakke om? Noe andre tips og triks som er verdt å vite om som ikke er nevnt i denne tråden?
1. Neppe noe å hente her. Bare å snøre på seg joggeskoene Det er også kun ved ankomst med LH metall man blir hentet med bil. 2. Bagasjen må hentes ut. Tror ikke hun får sjekket den inn før avgangdagen. Det er i alle fall min (begrensede) erfaring i USA. 3. Ingen grunn til å ikke ta med. Selv om man får låne det ikke sikkert de er like gode og de mange har med kan brukes på buss osv også. Hva man får (om noe) med UA kan jeg dog ikke svare på. 4. LH har vel ingen F Lounge utenfor Tyskland, så da blir man stuck med United..
Lufthansa har da i det minste en Lounge der, og har tidligere sett at de har sperret av bord/områder for First. Med hvit duk etc på bordene. Ville sjekket der. Edit: @Schlandy slo meg med noen sekunder