LH Group - Miles & More - Spennende endringer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ILS2, 12. nov 2019.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.miles-and-more.com/row/en/program/status-benefits/update.html

    Etter at de store bloggene varslet dommedag, må jeg si at dette i grunnen fremstår som ganske spennende.

    De to viktigste nyhetene er at statusgyldigheten kuttes fra 2 til 1 år (negativt), men oppveies i stor grad av at betydningen av bookingklasser / billettpris forsvinner (K-klasse gir like stor statusopptjening som Y, P like mye som Z og A like mye som F). Sistnevnte åpner definitivt opp for en del sweet-spots mht. segmentmaksimering. Både SEN og til og med HON fremstår som nokså oppnåelig gitt at man har et visst reisevolum gjennom jobb som man kan supplere med kreative private segment runs.

    I og med at jeg har Lifetime EBG, er det slettes ikke usannsynlig at jeg tar en pust i bakken og regner litt på mulighetene for å få meg et år eller tre med HON Circle ;)
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Klarer ikke lese meg til om det er 1500 poeng pr år eller fortsatt over 2 år for å få HON.

    Det vil etter mine hoderegninger bli lettere å oppnå HON. En 4-legs full flex i Europa i dag gir 10000 Status Miles om en har Frequent eller høyere. Det er ca 1,67% av det som trengs for HON. Fra 2021 vil den samme turen gi 40 «poeng» som er ca 2,67% av det som trengs for HON.

    Er det fortsatt over 2 år så blir det enklere, er det kun 12mnd opptjening så blir det tyngre
     
    Last edited: 12. nov 2019
    oldtimer51 liker dette
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    1500 poeng per år, men siste periode for vanlig kvalifisering er innen 31/12 2020, da har du HON Circle til februar 2023 - kanskje du klarer den?
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Er planen å klare den ja. Til feb 2023. Er jo nesten pensjonist da
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng, ChrisTW and holmen like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
  8. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Simple indeed.. not.

    Nå må man forholde seg til points, qualifying points OG HON Circle points. Litt avhengig av hvilket nivå man vil sikte seg inn mot.

    Senator, som gir Star Alliance Gold, "by earning 2,000 Points and 1,000 Qualifying Points within one calendar year"

    Lufthansa har et poeng da, at det er enda mer forvirrende nå:
    Sånn sett er det kanskje en forbedring, men å si at det er simple er å ta litt i :)

    En siste ting: Det er kanskje lettere å få seg lifetime, siden det går på total opptjening ikke X år med Y opptjening?
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Lettere å holde styr på, men ikke lettere å få. BA har det samme.

    Men både Lufthansa og BA har så høye krav for å få lifetime at man må reise veldig mye, på dyre billetter, over veldig mange år for å komme dit. Særlig siden de tildeler kvalifiserende poeng kun basert på faktiske fløyede miles.
     
  11. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,930
    Bonuspoeng:
    93
    Med disse endringene er det vel ikke lenger basert på fløyede miles, kun type flight og reiseklasse.

    Men ja, høye krav:
    • Reiser du kun eco kontinentalt må du ha 2000 / 20 = 100 flights på 1 år for å oppnå senator.
    • Reiser du kun biz kontinentalt må du ha 2000 / 40 = 50 flights på 1 år for å oppnå senator.
    • Eventuelt 2000/60 = 34 interkontinentale i eco
    • Eller 2000/200 = 10 interkontinentale i biz
    Og om du akkurat klarer Senator hvert år tar det deg 40 000/2 000 = 20 år å oppnå lifetime Senator.

    Kun 340 ganger FRA - EWR T/R i Eco, så er du er... :rolleyes:
    Evt 1000 ganger OSL - FRA T/R i Eco :eek:
     
    jgroneng, tobeornot999 and Upsaker like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for grundig og bra oppsummering!

    Da har jeg vel ordene mine i behold når jeg sier det tar lang tid.... :D
     
    Brukernavnet liker dette

Del denne siden