LH/LX DUB-GRU/GIG i F til 28 500 - 30 500

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 14. juni 2018.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå bra :)
     
    Lars J and Robert H like this.
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Dagen ble nettopp enda mye bedre! (selv om jeg sliter litt med nervene etter å ha booket min hittil dyreste billett). Hadde mest lyst til å prøve F med Swiss siden det er gøy å teste dette produktet hos flest mulig forskjellige selskaper, men prisene så ut til å være en del høyere enn med Lufthansa - og ett sted må man vel sette en grense.
     
    Edvard, RoadKing, Are and 3 others like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    #Respect
     
    Robert H liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om noen vil ha kort tur for å test Lufthansa og SWISS First Class så er normal pris fra Oslo til Boston 32 000 NOK retur. Du kan inkludere både ZRH og FRA lounges, B748/A330.

    EuroBonus ca. 26 000 poeng ved LH begge veier.
     
    Last edited: 15. juni 2018
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Om man ikke er låst på tid, så har iallefall Swiss kampanjepriser til California dann og vann. Jeg betalte 33K for OSL - FRA - LAX (Lufthansa), SFO - ZRH - OSL (Swiss) og fikk vel det samme i poeng. Kjøpt på swiss.com. Inklusive limousine til og fra OSL.
     
    DanH, NotValid and holmen like this.
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvilke lounger man har tilgang til i Dublin med *Gold (har diamantkort også, men det gjør vel ingen forskjell)? Jeg flyr SAS fra Oslo til Dublin, og deretter Lufthansa i biz fra Dublin til Frankfurt (og deretter F med LH til Rio de Janeiro).

    Forsøkte å ringe SAS, men de visste ikke om andre muligheter enn Anna Livia loungen, og etter hva jeg kan bedømme fra et raskt nettsøk, ser det ut til at den kan fremkalle molefunken stemning og tendenser til dirreleppe.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det er Anna Livia som kommer opp som treff på staralliance.com/en/lounges også og det ser ikke ut til å være av de gjeveste loungene nei. Var selv i Dublin i fjor høst, men siden vi reiste med SAS måtte vi ty til en Priority Pass lounge og den var helt ok for ett par timer.
     
    Robert H liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har ikke jeg vært i Dublin, men det er uansett Lufthansa du skal ringe. SAS vet ikke hvilke lounger du har tilgang til når du flyr Lufthansa C.
     
    Robert H and Are like this.
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - godt poeng :)

    Jeg så på nettsiden til Star Alliance at LH iallefall bruker Anna Livia som lounge, men lurte på om noen forumister har erfaring for om *Gold også gir tilgang til andre lounger. Det var i den sammenheng jeg ringte SAS for å forsøke å finne ut av hvilke lounger man har tilgang til med *G når man flyr *A.

    http://www.staralliance.com/en/airport-details?airportCode=DUB listes det jo opp en rekke forskjellige lounger, og ved siden av hver enkelt vises det symboler for de ulike selskapene som iallefall gir tilgang til den enkelte loungen. Men samtidig utelukker jo ikke det nødvendigvis tilgang til andre lounger i *A enn de opplistede. Typisk vil *G gi tilgang til flere lounger enn de som er dedikert for passasjerer i biz, men uten status. Derfor mitt opprinnelige spørsmål, som nok var litt upresist formulert.

    Men det enkleste er naturligvis å ringe Lufthansa, slik du påpeker :)

    Har forøvrig snakket med Lufthansa ved to anledninger tidligere i dag, i et forsøk på å droppe første segment DUB-FRA, selv om jeg visste at det neppe lot seg gjøre. Den første agenten sa med blid og fornøyd stemme at det ikke var noe problem - hun kunne bare notere i bookingen at jeg startet turen i FRA, slik at jeg ikke risikerte "no show" fra første segment i bookingen. Jeg ble så positivt overrasket at jeg i euforisk og overstadig glede sa at jeg først måtte finne en passende flyging OSL-FRA, og så skulle jeg ringe tilbake. Hvor i all verden fikk jeg den ideen fra? Snakk om forvirret fomling i tåkeheimen - trodde jeg liksom at det ikke skulle være mulig å finne en enklere og billigere flyging OSL-FRA enn OSL-DUB på samme dag? Fy skamme seg, og dask på lanken!

    Og straffen var infam. Ved neste oppringing fikk jeg selvsagt beskjed om at nevnte endring ikke var mulig, med mindre jeg betalte 8000 euro... hi, hi..

    Det hjalp ikke at jeg med klump i halsen fortalte hva jeg hadde fått beskjed om av den smellvakre jenta i forrige samtale (hun hadde blitt det i mitt hode - iallefall hadde hun en innsmigrende stemme; eller i det minste sa hun ja når jeg ventet nei) - den tålmodige, men bestemte herremannen beklaget og sjekket to ganger med sine overordnete - men nei, regler er regler. Og det skjønner jeg selvsagt. Det blir jo helt håpløst for selskapene å betjene ulike markeder på fornuftig vis dersom det ikke skal være mulig å benytte seg av en prissetting som avspeiler betalingsvilligheten.

    Men likevel.. buhuuu..
     
    Last edited: 22. juni 2018
    Upsaker liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden