LH, oppgradere biz saver til first med EB-poeng

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av John in The Tower, 26. mars 2016.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hoi,

    Kan noen dele erfaringer med å oppgradere en bizsaver billett med LH, kjøpt via LH.com, til First med EB poeng?
    Funker dette med alle booking klasser? På sas sine sider står kun C D og J men uansett hvilken biz billett jeg velger hosLH så vises kun bookingklasse Z.
    Oppgraderer man på tlf med sas?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,519
    Bonuspoeng:
    183
    Ring gullrøret og spør om oppgradering for poeng, de fikser nok.

    PS, noen tips på statusmatch for å få lånekort på biblioteket?
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hold oss oppdatert. Jeg har sagt det tidligere: Oppgradering med poeng hos partnere er en jæ*** HOAX. Lar seg aldri gjennomføre, med mindre du har latterlig dyre billetter i klassen du ønsker å oppgradere fra.

    Let me know if I am mistaken..
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har bookingklasse Z får du ikke oppgradert til First for EB poeng, sånn er det. Som Jørgen sier, er det kun de dyreste billettene man får oppgradert. Nå sier du jo ingenting om hvor du skal i verden. Men en reise fra Frankfurt til Nord Amerika koster 50 000 poeng i tillegg til billettprisen.

    Du ordner det ved å ringe SAS på 05400. Du kan se mer info om oppgraderinger her: http://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/seat-upgrade/
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hele poenget er vel å la gutta med eco-only forretningsprofil kunne kjøpe svindyre billetter og oppgradere med noen poeng.
    Herved kjøper de i prinsippet biz, men arbeidsgiver betaler for eco..
    Tull ja, men åpenbart en tanke bak.
     
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Forsøkte meg på oppgradering på poeng fra FRA til SEA for et par uker siden (var booket i N som er "billig" Premium Economy, så tilsvarende trådstarters utgangspunkt). Ikke mulig sa både gullmailen og LH kunderservice på flyplassen (måtte være booket i Y eller B, tror jeg det var). Jeg kunne imidlertid kjøpe meg oppgradering til business for den nette sum av 966 EUR en vei. Det utgikk naturligvis. På returen forsøkte jeg meg på nytt. Ingen oppgradering på poeng, men for cash til 699 USD. Det var en mer behagelig pris enn fra Europa, så jeg slo til. Fikk kun EB-poeng for opprinnelig bookingklasse, men det er kanskje ikke noen forskjell uansett...?
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradering på den måten blir ikke anderledes.
    Hvis man flyr på billigste LH C klasse, P, er det allikevel kun 100% opptjening.
    Dette er dårligere enn godt betalt Premium Economy billetter.
     

Del denne siden