Noen motiveres å være pionerer. Enkelte er fornøyd med å tråkke i andres fotspor. Denne gangen inngikk jeg i sistnevnte kategori, da jeg i juli i 2017 ga mitt bidrag til den pågående luftbroen mellom Norge og New Zealand. Herlovs sommertur nr. 1 av 2 gikk til Auckland, New Zealand via Singapore. Ettersom flere medforumnister allerede og nylig har gitt fyldige rapporter fra tilsvarende ferder, så jeg ikke poenget med noe fullverdig reisebrev denne gangen. Likevel tenkte jeg å dele noen inntrykk av hovedsakelig mat og drikke fra turen!
Singapore Airlines 321 Heathrow Airport (LHR) - Singapore Changi Airport (SIN) Onsdag 12. juli Avgang (rute): 2205 Ankomst (rute): 1810 +1 Flytid (rute): 13:05 Flytype: Airbus A380-800 Sete: 12A (business) Forsettelse følger pga. stort antall bilder ...
Bilder er det beste! Blir nummen i knæra og det kiler nedentil når jeg tenker tilbake på samme ruta jeg hadde i fjor Takk for at du deler!
Singapore Airlines 285 Singapore Changi Airport (SIN) - Auckland Airport (AKL) Torsdag 13. juli Avgang (rute): 2110 Ankomst (rute): 1050 +1 Flytid (rute): 10:40 Flytype: Boeing 777-300ER Sete: 12A (business) Menyens omslag, introduksjon og annen alkoholholdig/ikke-alkoholholdig drikke tilsvarende som på London - Singapore. Fortsettelse følger pga. stort antall bilder ...
Det er vel disse turene som drar inn nok poeng tilsvarende gullkort og som koster ca 20 000kr. Hva ligger prisen på om msn var gal nok til å kjøre F på samme tilbudet/ kampanjen? Ser også at poeng opptjeningen er det samme i F og C uansett klasse.
Takk for fine bilder. Må si serveringen ser flott ut. Synes egentlig nesten setene så finere ut på 777 enn 380, men det er kanskje bare noe med fargen. Regner med begge var gode å sitte i?
Takk for flott bilde rapport. Serveringen og menyvalget ser for meg ut til å være mange hakk over Qatar C. Kanskje på tide å forlate lojaliteten til One World. God reise
Bare hyggelig! Hva var inntrykket ditt etter din tur i fjor? En rask sjekk sier at prisene på denne turen i F ligger på ca. 60-70 000 NOK. Helt riktig! Helt riktig, @Earl og @watchaddicted! A380 har fortsatt gamle seter, men det jobbes med en fornyelse av kabinen. De nye setene er visuelt utrolig flotte, har mer lagringsplass og skjermer mer, men rent praktisk synes jeg ikke det var enorm forskjell på hvor behagelige de var. Faktisk fikk jeg ikke sove ordentlig på turen fra SIN til AMS (nytt sette) til tross for iherdige forsøk, men det kan ha vært forskjellige grunner til det. Noen sier det er ubehagelig å måtte ligge på "skrå", fordi rommet til beina ligger til venstre, mens setet er vinkelrett (ikke skrått mot vinduet). Jeg synes ikke det var noe stort problem, siden setet uansett er så stort at man fint kan ligge på skrå. Jeg synes det var verre når man skulle finne en fin hvileposisjon uten at senga var slått helt ut. Da blir man sittende med beina opp til venstre, samtidig som ryggen skal hvile mot den vinkelrette seteryggen. Da får man fort vondt i ryggen, fordi man må vri ryggen på en ubehagelig måte. Man får ikke slappet av ordentlig. Jeg var heller ikke imponert over mykheten i den nye senga. Jeg synes den var litt for hard, men det er smak og behag. Så bra!
Dessverre! Det glemte jeg. Men både de gamle og nye Singapore-setene er veldig spesielle når det gjelder senge-funksjonaliteten. De aller fleste typer business-seter slås ut som seng ved at ryggen, setet og foten samtidig trekkes framover og senkes i én, sammenhengende bevegelse, slik at man kan bruke hele setet i mange forskjellige vinkler. Singapore-setene er helt annerledes. Man har sitte-funksjonen eller ligge-funksjonen. Sitte-funksjonen kan riktignok justeres noe i vinkel, men ikke mye. Når man skal endre til seng, må man ta ryggen og trekke den framover manuelt, mens setet og foten sitter fast (håndtak bak ryggen). Ryggen legges da over setet (med en liten ekstra fold-out) og lager en seng. Litt klønete, synes jeg, men det er nok fordi jeg er en stor tilhenger av å kunne legge senga halvveis ut, for så å halvveis ligge/sitte, mens jeg for eksempel ser på en film eller leser en bok. Det funker ikke bra nok på denne modellen. Jeg ble veldig overrasket når jeg så at de hadde beholdt denne funksjonaliteten også i det nye setet. Bare hyggelig! Nja, mange hakk over Qatar var det nok ikke. Nå har jeg ikke flydd Qatar siden september i fjor, men jeg vil si at de er ganske likeverdige. Begge to er selvsagt blant de aller beste. Jeg oppfordrer deg til å koste på deg en tur med Singapore for å teste selv! Bare hyggelig! Jeg har skrevet litt om setene tidligere i tråden, men for å oppsummere synes jeg de nye setene visuelt er fantastisk flotte, og man merker at det er høy kvalitet i valg av materialer og funksjoner. Det er mye lagringsplass, og de skjermer veldig godt, til tross for at det ikke er en lukket suite-løsning, fordi de er så enormt store. Når man sitter med rumpa i setet føler man seg veldig liten ... Setene er enorme. Jeg liker ikke senge-funksjonen til Singapore, som jeg har beskrevet ovenfor. Der foretrekker jeg klart den "ordinære" løsningen, som de fleste andre selskaper bruker. Men senge-funksjonen er lik for både gammel og ny versjon. Jeg sov godt i gammelt sete fra LHR til SIN, men sov dårlig i det nye setet fra SIN til AMS. Det kan ha vært tilfeldig pga. jetlag eller lignende eller det kan ha vært pga. det nye setet ... Estetisk og praktisk synes jeg det nye setet utvilsomt er best, men når det gjelder senga er nok det gamle setet bedre (eller minimum like bra, avhengig av hva det var som gjorde at jeg ikke fikk sove ... ). Takk! Turen var super, men det tar på å reise så langt med relativt lange layovere. Selv i business ... Tusen takk for hyggelige ord!
Eg er enig med deg. I A380 sov eg ganske godt, og eg synest dei gamle seta er fleire hakk betre å ligge i enn dei nye som er for harde for mine tilårskomne skuldrar og hofter. Neste gong er det mulig eg tek med Thermarest-liggeunderlaget i handbagasjen. Tusen takk for alle flotte bilder, alltid ei fryd å sjå! (Får du opp kontrollknappane "heile bildet" og "thumbnail" for kvart enkelt bilde når du lastar opp?)