LHR uttak av kontanter?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 26. juli 2019.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Hei hei,
    skal en tur innom LHR til uka og tenkte ta ut noe cash med mitt bank norwegian kort når jeg ankommer. Noen minibanker som anbefales / ikke anbefales, når det gjelder gebyr for uttak?

2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Ta ut penger med Curve-kortet så slipper du vekslingsgebyr og får bonuspoeng på kjøpet.

3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Er klar over det, men nå når jeg ikke skaffe kortet i tide så det blir bank norwegian. Har du innspill vedrørende minibankgebyr i England?

4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt er det gebyr på frittstående minibanker, og på turistfellesteder. LHR har fleire med gebyr. I banklokaler er det stort sett ok.
    Min reisekamerat vart skimma rett ved Borough market...

5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Får håpe noen vet en god en på LHR, har ikke mulighet til å dra innom en bank i en by etterpå.

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,323
    Bonuspoeng:
    183
  8. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Kanskje et dumt spørsmål, men er det bare folk med utenlandske kort som må betale disse gebyrene i utenlandske minibanker? Eller gjelder gebyrene og landets egne innbyggere?

9. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelte minibanker har eigne gebyrer for uttak, då i itllegg til andre. Type på flyplasser, frittstående etc

Enkelte minibanker prøver også å vera valutaveksler med å tilby uttak i din eigen valuta. Har opplevd denne i DKK, med tilbod om vekslingskurs på 138 NKK per 100 DKK(då var den på 125) og no sist i GBP, der kursen låg 12 % over det som NB opererte med.

Uansett treng du ikkje mange pund i GBR. Dei fleste tek amex

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,621
    Bonuspoeng:
    293
    Eller for å snu på det. Er det forskjell for deg å ta ut penger i Norge, i din bank sin egen minibank? I en annen banks minibank? Å ta ut penger i butikk eller ta ut penger i en utenlandsk minibank? eller betale feks på en restaurant i utlandet? Det avhenger av hvilken bank/kredittkort du har. Sjekk kostnadsoversikten på dine kort for en oversikt. Sånn er det i utalandske banker også......

DanH liker dette
  11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Fasit: Minibankene på LHR er gebyrfrie, men det gjelder kun engelske kort. Kort fra utlandet blir belastet med 3 GBP (noe dem har startet med for ikke alt for lenge siden ifølge en ansatt i Travelex). Minibanken prøvde og å tilby å belaste kortet i NOK, noe jeg takket nei til og fikk en bedre kurs enn DNB skulle ha på Gardermoen.

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    Teller Curve som et engelsk kort i disse minibankene?

Shyneno liker dette
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke kortet, så gadd ikke spørre om det. Men ga klar beskjed til den ansatte om at æ syns det var en frekkhet å forskjellsbehandle gjester. Trur ikke det hjalp noe, men i ren engelsk høflighet beklaget ho så meget.

14. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte ikke noe særlig over det, men vil nesten tro det.

Del denne siden