LHR-YYZ med BA, få mest ut av turen?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Helikopter, 14. sept 2013.

  1. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenkte meg en tur til Canada med BA sitt salg i WT+ i tillegg til å få 15k ekstra avios. Planlagt å reise 17 okt og hjem 20.okt. På vei hjem får jeg 787 som er et lett valg, men på vei over er jeg litt usikker. Er det noen fly jeg burde unngå? Er det noen jeg burde prøve å skaffe meg? Jeg er litt usikker på å mellomlande fks på EWR pga immigration. Vil helst beholde den lave prisen på rundt 11
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skjønte ikke helt hvorfor du skal mellomlande på EWR?

    Ser at den 17. flyr BA både 787 og 747 på de to flightene LHR-YYZ den dagen. Kan ikke uttale meg nok om forskjellen, dessverre, men vil ikke påstå at noen av de bør unngås.
     
  3. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    787 den 17 er en del dyrere. Derfor blir det enten 747 eller noe via USA. Men kun som sagt om det virkelig er verdt det... Fks ny WT+
     
  4. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Skal du være helt garantert ny WT+, er det vel bare 777-.300ER som er garantert det.
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om du skal fly WT+ og finner en 767 så er den super, 2+2+2-seating.
     
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    A380 og 787 har selvsagt også garantert ny WTP, kom jeg på etterpå, men 787 har du vel allerede vurdert via EWR, og A380, men da må du til LAX.

    En drøss 772'ere har den også, men tror ikke alle har det, så det blir kanskje litt bingo. 747 kommer aldri til å få ny WTP, mener jeg å huske.
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel uansett ikke übernice med connection i US på vei til Canada. Hadde valgt mye foran det. Tarmskylling med etterfølgende fiskegrateng for eksempel.

    Først må du igjennom US imigration som er hyggelig men tidkrevende. Så må du etterpå besøke de største skinkepungene i verden - Canadisk imigration.
     
    GinTonic and Petter like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Skinkepunger. he he...
     

Del denne siden