Liten ferietur til Da Nang

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 06. juni 2023.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    God tur hjem!
    Setter pris på enda mer info om Da Nang og Hoi An :)

paramberg liker dette
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte å skrive en liten oppsummering!:D

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Loungen i Saigon heter Rose Lounge som EVA bruker. Helt grei, veldig lite folk og de har diverse drikke og asiatisk mat

IMG_5560.JPEG

Flighten til Taipei er med 777-300 og har andre seter enn de som er i 787'en.

IMG_5561.JPEG

IMG_5566.JPEG

IMG_5567.JPEG

IMG_5573.JPEG

Har flydd før med EVA sin 777 til Saigon før covid, og syns produktet er helt topp. Litt gammelt kontra 787'en men det fungerer.
    Var veldig lite folk både når vi flydde til Vietnam og fra Vietnam, både i economy og i business.

IMG_5575.JPEG

IMG_5576.JPEG

IMG_5577.JPEG

Hadde forhåndsbooket biff på forhånd - veeeldig god. Passet bra til med australsk rødvin som ble servert.

Servicen på flighten her var 10/10. Og det syns jeg det har vært så å si hver gang med EVA.

Orker ikke legge ut mellom TPE-VIE da det var det samme som på vei til Vietnam. Men her droppet jeg middag serveringen de kjørte i gang etter crewbytte på BKK - og da gikk også servicen drastisk ned. Samme som sist når vi flydde BKK-VIE.

Spurte om å kun få suppen de serverte, og det måtte hun fram og tilbake for å sjekke før det var ok. Men de valgte å ikke gi meg den suppa før de var langt inn i serveringen med alle de andre. Så endte opp med å være ferdig spist samtidig som de som hadde fått 4 retter.

I tillegg ingen pre-dep drikke mellom BKK-VIE og først 1,5t opp i lufta kom de med noe å drikke.

Jaja, skulle sove mesteparten av flighten likevel men nå er det andre gangen det har vært litt miss på servicen når flyet går midt på natta. Men ellers som jeg skriver lengre opp her så pleier servicen å være 10/10 hver eneste gang.

IMG_5589.JPEG

Vel fremme i Wien så ble det å ta buss til den andre terminalen for å stikke innom Vienna lounge - må være en av de bedre loungene i Europa.

Deilig dusj før etappen mot Oslo, så Trondheim.

IMG_5594.JPEG

Austrian sin mat på europa rutene må være noe av det beste jeg har fått servert. De kan virkelig mat - og passer alltid på at glasset er fullt :D

Som jeg skrev i en annen post her så gikk flyet vårt 21.00 fra Oslo til Trondheim, men i servicepoint skranken tok det kun 1 min å få nye billetter på 1700 flighten.
    Smooth sailing :)

Skriver en oppsummering i neste post @indahla :cool:

Kristian, jgroneng, Trent600 and 22 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,153
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for god info. Er på 1130 ish flyet til TPE i høst, så det du sier er at jeg kan få meg frokost men at jeg ikke trenger komme tidlig til flyplassen? Hadde ikke sjekket lounge enda. så det passet bra.

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ikke brukt timer i den loungen der nei:p

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Liten oppsummering

Om jeg ville reist til Danang igjen? Helt klart - fantastisk bra plass med mye god mat og mye som skjer. Hoi An var utrolig pent, skulle vært der en gang til, og til neste gang vet jeg at jeg har Hue å sjekke ut som ikke ble gjort denne gangen.

Danang kunne minne litt om Miami med den lange strandlinja med høye bygninger. Eneste minuset er vel at ting stenger litt vel tidlig om man ikke er på jakt etter nattklubber - der er det noen som er spredt utover byen som er åpen frem til 05-06.

Nå i Juni så var det visst en av de varmeste månedene så det å ligge på stranda var i utgangspunktet umulig fordi det var så varmt, og i vannet var det 30 grader. Så ville reist hit mellom mars og mai kanskje hvor det ikke er så varmt.

Men prisnivået er var mye lavere kontra feks Bali og Thailand. Blir spennende å se sammenligningen forøvrig når jeg har 3 uker i Thailand nå i September.

Har nummeret til en kjempe hyggelig sjåfør som kan litt engelsk hvis noen vil ha - han var rimeligere enn grab :)

7. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,744
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for reisebrevet. Har vært i Hoi An, men ikke Danang (foruten å ha landet der da). Men Danang er absolutt på listen da det er både billig og kort reisevei fra Korea.

paramberg liker dette

Del denne siden