LN-RKP igjen..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kenneth79, 22. nov 2018.

  1. Kenneth79

    Kenneth79 EBD, FBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Hei!

    Har en reise for to i Biz BGO-CPH-EWR 8 desember med retur EWR-CPH-BGO 13 des. Kjøpt med poeng + cash.

    Var tilfeldigvis inne på SAS appen og sjekket setene, får da opp at returen 13 desember er satt opp med A340 LN-RKP og at det ikke går an å velge seter lenger. Har stått oppført med A330 helt frem til dagen i går. På Expert Flyer er konfigen endret fra 1+2+1 til 2+2+2.

    Ringte gold service som opplyste at jeg enten kunne endre til retur via ARN som ville koste ca 21000 NOK ekstra eller søke om kompensasjon i ettertid..hvilken kompensasjon jeg ville få kunne de ikke svare på.

    Noen som har vært i samme uføre? Hvilken kompensasjon kan man få når man har betalt med poeng + cash?

    Bytte til ARN er selvsagt uaktuelt, krysser også fingrene for at maskinen trenges et annet sted den dagen.
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel flere som har fått tilbake X antall poeng.
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært på dette flyet noen ganger før - og det er greit å få meg seg at dette har helt normal SAS business service, og hvis dere reiser to sammen er det mye flere muligheter til å sitte sammen - til og med få vindusplass når man sitter samme :)

    ....og som tidligere nevnt : Dette er faktisk ganske likt 90 tallets "First Class".

    (forresten er det myyyye bedre plass frem til setet foran enn i nye SAS Biz)

    Så bottom line: Bare ta den bookingen du har du og vær fornøyd med det :)
     
    KRS liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,662
    Bonuspoeng:
    183
    Men han må jo be om å få igjen poeng som kan brukes på neste tur ;)
     
    KRS liker dette
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel lov å prøve med en antydning om det :) ....selv så sender jeg ikke sånne mailer når jeg kjenner jeg rødmer av skam før jeg trykker på send knappen.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113

    Joda, men du har jo bestilt et produkt med SAS som de reklamerer for. Der de har gått ut og skrevet om hvor bra den nye kabinen er, og at ALLE fly er oppgradert.
    Så naturlig er det skuffende når de ikke møter til forventninger de selv har lagt opp til.
    Skal selv til HKG med en kamerat neste uke, han har aldri flydd annet en øko og har jo så klart skrytt og fortalt hvordan det er. Og blir selv skuffet om de gamle setene er det som møter oss.
    Selv om det var slik på 90 tallet, er det ikke slik det er i dag.
    Bestill en Tesla leiebil fra AVIS. og når du møter opp og får en leaf fra 2013 med kommentaren at det dette var "THE" elbil i 2013. Da er det lov og bli skuffet.
    Satt litt på kanten her, men det er jo litt av moroa med forumet her. I lands problem på høyt nivå..
     
    SAJblue, DanH, Catch and 7 others like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med deg. Her får sas stå opp og betale ut poeng slik at du har råd til et nytt forsøk med den nye business class cabinen en annen gang :)
     
    Xflipper liker dette
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
  10. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Kan se flere har fået 30k per person i business og 10-15 i minus.
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp...men det er kjempebra ift eco og plus, så kameraten din blir kjempefornøyd med dette han :)

    Det blir nok mere som at du får kjøre Teslaen fra i 1. Gen og ikke årets modell - men har du aldri kjørt annet enn moped så holder det i massevis.:)
     
    Xflipper liker dette
  12. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Det er ein håplaus policy av SAS at dei reklamerer hardt for det fantastiske nye business-class produktet som dei dessverre for ofte ikkje kan levere. Når dei i tillegg sel oppgraderingar i gate med bilde av nye business-class er dette etter mi meining eit klart brot på markedsføringslova,
    Eg har hatt tre business-turar i LN-RKP med poengoppgradering og SAS har alltid refundert alle poenga brukt. Sist brukte eg 51000 poeng fra go-business til SFO (ja, ville verkeleg fly business) og fikk samtlige poeng refundert
     
    Misterix and Xflipper like this.
  13. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Generelt har jeg opplevd at SAS er veldig flinke til å refundere poeng el.l. når noe ikke har vært helt på topp longhaul, så synes ikke det er særlig skamfullt å be om det dersom man får andre seter enn forventet.

    Sist gang; oppgraderte ved innsjekk til EWR i Plus, men siden noen leveranser ikke kom før avgang så fikk jeg og en del andre som også oppgraderte ikke annet enn plastbestikk samt ingen dessert. Fikk beskjed i gate allerede at poengene kom til å bli refundert, helt uoppfordret fra min side. Dette skjedde også for de i biz. Fillesak for meg, ville nesten ikke drømt om å be om refusjon.
     
    Last edited: 23. nov 2018
  14. martinsen78

    martinsen78 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har en oversikt over hvor A340 LN-RKP mest blir brukt/satt inn..? Skal endelig få prøve en tur i SAS C OSL-EWR i februar, og er lite lysten på en gammel config.
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Stort sett på ruter til fra CPH - lite sannsynlig at den dukker opp på SK907/908 direkte mellom OSL-EWR
     
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    LN-RKN og RKM flyr OSL-EWR 99% av gangene. A330.
     
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Da tenker jeg du skal sende en blomsterkvast til SAS og takke så mye for at du fikk fly C til prisen av Y;)
     
    RoadKing liker dette
  18. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Det kunne eg gjort, men ville heller betalt for skikkelig C:)
    Uansett bra at SAS ryddar skikkeleg opp
     
    watchaddicted liker dette
  19. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble jeg også heldig vinner i LN-RKP-lotteriet. Noen nylige erfaringer jeg kan forvente i kompensasjon?
     
    Shyneno liker dette
  20. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Oppgraderte du med poeng? Så får du de igjen.
    Ellers får du sende en klage hvor du begrunner hva du ikke fikk i forhold til hva SAS lovte deg. Wifi og IFE er jo noe de gir deg noen tusen poeng for...
     
    Monkeycat liker dette

Del denne siden