Fikk i natt LN-RKP over dammen tilbake til OSL. De svenske fruene om bord kunne forklare at grunnen til equipment change var at en A330 hadde opplevd birdstrike under landing på Arlanda. De ante ikke stort mer om selve flyvningen eller hvor lang tid flyet regnet med å være ute. Etter hva jeg kan se, er det LN-RKN som er nede for telling etter sin ankomst fra ORD morgenen den 17. Mars. SK939 (ARN-LAX) ble så kansellert. Ser så ut som de satte inn LN-RKP for å fly EWR ruten fra ARN, slik at LAX flyvningen kunne fortsette som normalt. LN-RKP ble så byttet med A330'en som kom fra OSL på EWR i går. Er det noen andre som har hørt noe angående dette? Kan se ut som LN-RKP vil fly EWR ruten fra OSL frem til LN-RKN er på vingene igjen... (Hadde lagt med noen flotte linker til FlightRadar, men får dessverre ikke legge ved disse før jeg har 10 innlegg.)
Faen! Nå ble jeg livredd for at jeg får den på CPH-EWR eller EWR-CPH neste uke De pleier jo ikke å bare gå en rute... og jeg ser at LN-RKN (som nå er ute) har gått CPH-EWR mange ganger. For meg ser det nemlig ut som om LN-RKP erstatter direkte de rutene som LN-RKN normalt tar.
RKP benyttes der det er bruk for den. Det er en 340 på service og en 330 med tech pga fugl, så den vil nok bli satt inn litt her og der som vanlig. Og den er ikke så ille, i hvertfall ikke i BIZ (ikke prøvd plus og og)
Plus er de samme setene som SAS hadde tidligere .. gode seter og lik service som Plus ..ingen nedtur ..
Ingenting negativt å si om LN-RKP. Satt selv på Go og servicen vil jeg si nesten var bedre da besetningen gjorde alt de kunne for å gjøre opp for equipment change. Setene kan også felles lenger ned enn på de nyere setene, et virkelig pluss når det gjelder soveetappe. Kan igjen forstå de enkelte som oppgraderer med poeng/cash og forventer å teste den nye kabinen kan bli skuffet. Igjen så er setene litt mer sosialt anlagt enn de nyere setene for de som reiser i flertall.
Enig, hadde Plus med bulkhead HKG-CPH, og det var helt uproblematisk. Eneste kjedelige er å måtte holde en iPad i hånda/balansere den på bordet som IFE, men utover det lite negativt å melde. Tenker at den som har mest å tape er de som har vindussete i Business, og ikke får direkte tilgang til midtgang lenger.
Jeg flyr EWR-OSL nå i ettermiddag. Så ble litt redd når jeg så LN-RKP fly mot EWR. og spes med tanke på at jeg har fått upgrade til bizz. Men ser at den skal fly til CPH i ettermiddag. Så da er jeg fornøyd . #ilandsproblem
Fikk 80k EB til MIA forrige uke, satser på tilsvarende hjem fra IAD om noen dager. Finansierer F til Auckland med LN-RKP
Litt om LN-RKP: Selve flyet er helt ok. Setene ok, både i Go, Plus og Business. I Go får du faktisk akkurat det du skal få i Go uansett. Problemet med Plus og Business er at du ikke får det du har betalt for, noe SAS er smertelig klar over. I Plus er for eksempel underholdningssystemet hver sin ipad. Disse har begrenset utvalg og dårlig batterikapasitet.
Det lureste er nok å grue seg, sjekke nettsiden til SAS hvert 10 min og ellers være online på diverse flytracker apper døgnet rundt for å følge med på den minste forandring. Eventuelt bare puste ut, booke de beste setene du finner på flyet ditt, og sjekke når du skal sjekke inn online om det er kommet forandringer i kabinen og setekonfiguhasjon som viser flyet. I og med at erstatningsflyet settes inn som erstatning er det som regel vanskelig å både finne ut av og spå på forhånd om det dukker opp. Og gjør det det, er det ikke noe krise.
40k per pers, så får vi se på IAD-CPH om noen dager om jeg er " heldig" hehe. Nei, vil heller ha bulkhead på en A330 som planlagt og sove godt.
Jeg fløy med LN-RKP fra USA forrige uke. Fløy i Go så det var helt greit. Rad 30 hadde nesten like mye benplass som biz... Eneste aberet var at man på rad 30 måtte bruke iPad som omtrent var utladet da jeg fikk den. Så en film på egen pad og sov resten så egentlig ingen krise. Tenkte egentlig ikke å gjøre noe, men er det noen kompensasjonspoeng å hente?
Jeg fikk 40k per pers i C forrige uke. Etter å ha forklart til SAS hvor fælt det var. Hva du får i Go vet jeg ikke. men det er lov å fortelle at du hadde det fælt uten underholdning....
Hei hei! der satt jeg og drakk Bloody Mary og kjente at setet ikke kunne legges helt flatt. Klart at infarktet var farlig nær.....