LN-RKP satt inn på EWR-OSL etter birdstrike på ARN for LN-RKN

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av newvalley, 19. mars 2019.

  1. newvalley

    newvalley Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk i natt LN-RKP over dammen tilbake til OSL. De svenske fruene om bord kunne forklare at grunnen til equipment change var at en A330 hadde opplevd birdstrike under landing på Arlanda.

    De ante ikke stort mer om selve flyvningen eller hvor lang tid flyet regnet med å være ute.

    Etter hva jeg kan se, er det LN-RKN som er nede for telling etter sin ankomst fra ORD morgenen den 17. Mars. SK939 (ARN-LAX) ble så kansellert. Ser så ut som de satte inn LN-RKP for å fly EWR ruten fra ARN, slik at LAX flyvningen kunne fortsette som normalt. LN-RKP ble så byttet med A330'en som kom fra OSL på EWR i går.

    Er det noen andre som har hørt noe angående dette? Kan se ut som LN-RKP vil fly EWR ruten fra OSL frem til LN-RKN er på vingene igjen...

    (Hadde lagt med noen flotte linker til FlightRadar, men får dessverre ikke legge ved disse før jeg har 10 innlegg.)
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Faen! Nå ble jeg livredd for at jeg får den på CPH-EWR eller EWR-CPH neste uke :eek:

    De pleier jo ikke å bare gå en rute... og jeg ser at LN-RKN (som nå er ute) har gått CPH-EWR mange ganger.

    For meg ser det nemlig ut som om LN-RKP erstatter direkte de rutene som LN-RKN normalt tar.
     
    Shyneno and newvalley like this.
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    RKP benyttes der det er bruk for den.
    Det er en 340 på service og en 330 med tech pga fugl, så den vil nok bli satt inn litt her og der som vanlig.

    Og den er ikke så ille, i hvertfall ikke i BIZ (ikke prøvd plus og og)
     
    Shyneno and newvalley like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Plus er de samme setene som SAS hadde tidligere .. gode seter og lik service som Plus ..ingen nedtur ..
     
  5. newvalley

    newvalley Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Ingenting negativt å si om LN-RKP. Satt selv på Go og servicen vil jeg si nesten var bedre da besetningen gjorde alt de kunne for å gjøre opp for equipment change.

    Setene kan også felles lenger ned enn på de nyere setene, et virkelig pluss når det gjelder soveetappe.

    Kan igjen forstå de enkelte som oppgraderer med poeng/cash og forventer å teste den nye kabinen kan bli skuffet. Igjen så er setene litt mer sosialt anlagt enn de nyere setene for de som reiser i flertall.
     
    GinTonic liker dette
  6. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Enig, hadde Plus med bulkhead HKG-CPH, og det var helt uproblematisk. Eneste kjedelige er å måtte holde en iPad i hånda/balansere den på bordet som IFE, men utover det lite negativt å melde. Tenker at den som har mest å tape er de som har vindussete i Business, og ikke får direkte tilgang til midtgang lenger.
     
  7. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr EWR-OSL nå i ettermiddag. Så ble litt redd når jeg så LN-RKP fly mot EWR. og spes med tanke på at jeg har fått upgrade til bizz.
    Men ser at den skal fly til CPH i ettermiddag. Så da er jeg fornøyd .
    #ilandsproblem
     
    newvalley and RoadKing like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk 80k EB til MIA forrige uke, satser på tilsvarende hjem fra IAD om noen dager. Finansierer F til Auckland med LN-RKP
     
  9. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Litt om LN-RKP:

    Selve flyet er helt ok. Setene ok, både i Go, Plus og Business. I Go får du faktisk akkurat det du skal få i Go uansett.

    Problemet med Plus og Business er at du ikke får det du har betalt for, noe SAS er smertelig klar over. I Plus er for eksempel underholdningssystemet hver sin ipad. Disse har begrenset utvalg og dårlig batterikapasitet.
     
  10. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Skal fly OSL-EWR biz tirsdag neste uke. Hvordan finner jeg ut hva slags fly de skal bruke?
     
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan prøve å ringe Lilli Bendriss!

    Ellers er det nok bare å ta tiden til hjelp :)
     
    democomputer, SAJblue and sirwinston like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Det lureste er nok å grue seg, sjekke nettsiden til SAS hvert 10 min og ellers være online på diverse flytracker apper døgnet rundt for å følge med på den minste forandring.

    Eventuelt bare puste ut, booke de beste setene du finner på flyet ditt, og sjekke når du skal sjekke inn online om det er kommet forandringer i kabinen og setekonfiguhasjon som viser flyet. I og med at erstatningsflyet settes inn som erstatning er det som regel vanskelig å både finne ut av og spå på forhånd om det dukker opp. Og gjør det det, er det ikke noe krise.
     
    Are, Kristian and sirwinston like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    80k/person/vei? :eek:
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    40k per pers, så får vi se på IAD-CPH om noen dager om jeg er " heldig" hehe. Nei, vil heller ha bulkhead på en A330 som planlagt og sove godt.
     
    RoadKing liker dette
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk appen. Er det 2-2-2 i biz er det RKP
     
    sirwinston liker dette
  16. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy med LN-RKP fra USA forrige uke. Fløy i Go så det var helt greit. Rad 30 hadde nesten like mye benplass som biz...
    Eneste aberet var at man på rad 30 måtte bruke iPad som omtrent var utladet da jeg fikk den. Så en film på egen pad og sov resten så egentlig ingen krise.
    Tenkte egentlig ikke å gjøre noe, men er det noen kompensasjonspoeng å hente?
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk 40k per pers i C forrige uke. Etter å ha forklart til SAS hvor fælt det var. Hva du får i Go vet jeg ikke. men det er lov å fortelle at du hadde det fælt uten underholdning....
     
    Markal liker dette
  18. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Tenker jeg forholder meg til rådene i det første avsnittet og overser de i det andre :)
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med du var døden nær :p
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Hei hei! der satt jeg og drakk Bloody Mary og kjente at setet ikke kunne legges helt flatt. Klart at infarktet var farlig nær.....:)
     
    Misterix, Eddie47 and haifinn like this.

Del denne siden