Lofoten har utrolig mye fint å by på, så det kommer jo litt an på hva man har lyst, mulighet, tid og tålmodighet til å gjøre. Jeg vil i alle fall anbefale en tur innom både Henningsvær, Reine, Svolvær, Å, Kabelvåg, Nusfjord, Unstad, Eggum og Ramberg. Av ting å gjøre eller se, så kan heg anbefale en tur innom Lofotr vikingmuseum (som ble nevnt over her), smeden i Sund/Sund fiskerimuseum, Magic Ice i Svolvær, Trevarefabrikken i Henningsvær, Hauklandsstranda, Uttakleivstranda, eller en kjøretur til Raftsundet for å stå i fjæra mens Hurtigruta seiler forbi. Lofoten byr jo først og fremst på rå natur, og det gir uendelige muligheter enten det er fjellturer, fisking, båtturer, safari, eller surfing. Utover det gjelder det jo å holde øynene åpne og gå litt på impuls i forhold til hva man ser når man kjører.
Hvis dere ellers er åpne for andre tanker så mener jeg man kan ta en dagstur med ferge over til enten Værøy eller Røst og tilbake igjen til Moskenes. Eller hvis dere føler dere har sett nok av Lofoten så vil jeg veldig gjerne anbefale Vesterålen, som er like fint og ligger rett ved.
Nå vet jeg ikke hvordan dere har tenkt på overnatting underveis, men siden dere kjører i bil så tar jeg en liten råsjans og tenker at dere kommer kjørende sørfra og vil gi dere et godt tips. Husk på at det er veldig mange som reiser nordover på sommeren, og overnattingsstedene er ikke all verden når du kommer forbi Trondheim. Så book rom/hytte/rorbu i god tid slik at dere slipper å måtte kjøre lenger enn langt for å finne plass å bo. Det gjelder både i Lofoten men også på vei hjem.
Nå ble det litt langt her, så jeg får runde av med å ønske dere en riktig god tur og jeg håper dere er heldige med været! Heldigvis pleier august å være ganske fantastisk her oppe
Last edited: 01. febr 2017