Interessant lesning, takk for at du deler! Det lyser jo igjennom at noen liker det ene selskapet bedre enn det andre, helt fra starten, men det er greit. Men, hvis man skal sammenligne epler og epler, hva koster det? Betalt biz hos BA vs betalt Plus hos SAS? Jeg ville trukket ganske mye for forsinkelse, for meg er det viktigere å komme meg hjem enn å ta et ekstra glass champagne. Og wifi som ikke fungerer (etter at man har betalt for det..) er mer negativt i min bok enn wifi som ikke finnes. Men, jeg har aldri testet BA biz, så hva vet vel jeg.
SAS Plus Pro t/r på tirsdag kostet 3000,- kjøpt på friends and family. Vi hadde forøvrig ganske bra wifi på vei til, men ikke hjem. Det hadde visst sluttet å funke i løpet av dagen.
Så godt at BA fortsatt holder stand. For en del år tilbake hadde jeg en kompis som bodde i London og var der ganske mye. Det var ofte veldig rimelig å oppgradere til Club Europe og som det beskrives her. Servicen car helt på topp, og du ble nesten påtvunget Champagne. Synd ikke flere har denne standarden på europeisk business class.
Ja, jeg liker veldig mange ting med BA, og var jo ærlig ang det Prisene er ikke helt enkle å sammenligne direkte. Det spørs på feks om man ønsker komplett fleksibilitet. SAS plus pro er langt billigere (3200 kr ish) enn full flex BA C klasse til rundt 8000 kr. Hos begge selskapene kan man komme inn på en langt bedre pris hvis man gir slipp på fleksibiliteten til å avbestille.
Hvis du ikke trenger full flex er det ikke nødvendigvis så stor forskjell. Førstkommende onsdag er det f.eks. rimeligere med BA Biz I enn SAS Plus Smart. Vet hva jeg hadde valgt
Fin lesing dette, godt å se både SAS connect og BA leverer, men det er klart BA har et mye bedre produkt intra-Europa 1 ting som jeg synes trekker ned med at Osloflyene nå går til/fra T3 er at jeg hver eneste gang jeg har fløyet BA i år har hatt bussgate ... det er som du sier ikke noe poeng i prioboarding når alle må i buss, og ved ankomst sist så klare ikke Heathrow å stille opp med busser før 40 min etter at i landet (det er LHR og ikke BA sin feil, men likevel irriterende at LHR har sparket altfor mye folk under covid og ikke klarer/gidder ansette folk nå...) Så den heftige bruken av bussgate på T3 trekker ned litt spør du meg. Så skulle gjerne sett Osloflyene tilbake på T5 for å slippe bussturene...
Muligens med unntak av billett i blokkert-midtsete-lotteriet om du har status, synes jeg BA har et bedre produkt enn SAS bak i bussen også. Sitter du foran så kan man jo si at man ikke sammenligner epler mot epler, men produktene prises jo som regel ganske likt og da bør de tåle sammenligning også.
Helt enig med deg. 5.000 ekstra for en to timers flytur er helt hinsides om jeg skulle betalt det privat. Får litt bedre mat og drikke på en god restaurant for den prisen...
Joda, det er lett å være enig det. Men begge selskaper har mindre fleksible billetter tilgjengelig, forrest i kabinen for priser som er ganske like hos de to.
Ja, buss-gates er definitivt kjedelig. På tre siste turer med Oslo-ruten har jeg hatt buss bare 1 av gangene (og det var denne uken). T3 har i tillegg fordelen av de klart beste loungene på LHR, og særlig sammenlignet med T5. T4 er midt i mellom
Ser regelmessig OSL-LHR-OSL med BA til ca 3500 i biz. Det er vel ikke helt ulikt SAS Plus. Krever naturligvis litt planlegging frem i tid og "ikke last minute", men det gjelder jo alle selskap.
Ok, har nok hatt en del uflaks i år da som har hatt så mye buss. Og ja, helt enig i at loungene på T3 trekker opp
Det er riktig at de kaller det C class på billetten. Men C er ikke Business Class på alle flyselskaper. SAS er en av de som viker fra standarden. Her er de «sikre» bokstavene man må se på for de ulike klassene: Y: Full-fare economy-class ticket. J: Full-fare business-class ticket. F: Full-fare first-class ticket.