Longyearbyen/Svalbard

Tråd i 'Reisemål' startet av Islending, 30. sept 2013.

1. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg endte i natt opp med å bestille en helgetur for meg og kjæresten til LYR i månedsskiftet november-desember for å oppleve polarnatten og nordlyset. Booket både fly og hotell (Radisson Blu Polar) med EB-poeng. Vi er der fredag-søndag og jeg spør her om dere har noe tips til ting å gjøre der oppe på den tiden av året?

2. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,452
    Bonuspoeng:
    113
    *Spise på huset, spise på hotellet, spise på kroa.
    *Besøke museumet (samme bygget som UNIS, du går ned fra hotellet på 2 minutter).
    *Betale for en eller annen tur ut i adventdalen, evt hunde eller scootertur et stykke ut - men ikke noe sabla langt, for du ser jo ikke fryktelig mye i mørket. *Poenget er å komme unna lysforurensningen så du ser nordlyset. Spar de "ordentlige" lang-turene til sola er tilbake. Da betaler man for mer enn man får.
    *Gå en tur fra hotellet, langs bebyggelsen, helt opp til nybyen, og ned via huset og veien på andre siden av dalen.

Ellers kommer jeg ikke på så mye i selve mørketida :p Kos dere med "stemningen" og håp på klart måneskinn som lyser opp fjellene. Eventuelt ikke håp på måneskinn så nordlyset er enda klarere, hehe!

Edvard, Thomas and Islending like this.
  3. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Takker for bra tips! Jeg gleder meg som en unge! :D

4. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,283