Jeg endte i natt opp med å bestille en helgetur for meg og kjæresten til LYR i månedsskiftet november-desember for å oppleve polarnatten og nordlyset. Booket både fly og hotell (Radisson Blu Polar) med EB-poeng. Vi er der fredag-søndag og jeg spør her om dere har noe tips til ting å gjøre der oppe på den tiden av året?
tenker på en tur med familien og fant faktisk bonusreise. jeg har utg punkt fra vestlandet, hvilket betyr jeg må ha redeye til OSL for connection. dette fører til at jeg enten må stå opp 0400 eller overnatte på flyplassen og allikevel stå opp grytidlig. retur er grei. så here goes; ved transatlantiske flighter har jeg kunnet ringe inn og endre grytidlig avgang feks BGO-CPH til ettermiddag dagen før, slik at jeg kan overnatte i connection. tror dere det vil kunne la seg gjøre på avgang BGO.OSL-LYR også? da kunne jeg reist på kveldstid og så tatt en natt på gardermoen før avgang midt på dagen. myyyye bedre mtp barn etc
Ja, det er ingen grunn til at dét ikke skulle være greit. Så lenge det finnes bonus seter til OSL på kvelden før.
har booka nå hvertfall så får vi ta kontakt og høre. noen som har gode tips til opplevelser før jul i longyearbyen? med barn på 5, 13 og 16
Mye flott natur, så man bør ut av selve sentrale Longyearbyen. Hundeslede er gøy men kanskje litt vrient for såpass unge barn. Sledene tar 2 personer, så man må ha en voksen til å styre hver slede (hundene er sinnsykt sterke når de trekker i 5-spann) Fottur under isbre er spennende også, og skulle gå fint med selv minstemann med på turen. Samme gjelder gruve-tur, men da må man være innstilt på å gå til fots et godt stykke innover gruven. Omkring 3 km samlet, hvis jeg skal gjette. Og så er det jo det lille, men helt OK, museet selvsagt.
Med en 5-åring er det svært, svært begrenset med organiserte turer/opplevelser du kan delta på. Det er vel bare å gå hit, og se hva de kan tilby: https://www.visitsvalbard.com/
Plukker opp en gammel tråd. Vi kom oss aldri avgårde for 2 år siden, det ble julemarked i Stockholm i stedet nå er vi igjen på tur, men denne gangen +3, altså totalt 8. noen som kjenner noen med tips til utleie en helg i mars? Har sjekka Airbnb. Hotell er alt, men ingen gode treff, og koster faktisk fort 50bananer for oss i 3 netter
Vi var fire kompiser der forrige helg. Bodde på Mary-Anns Polarrigg, og betalte 3750/pax for tre netter. Kan absolutt anbefales! Har bodd på Funken Lodge tidligere, men dette var mye mer "riktig", med tanke på hvor man er. Skikkelig villmarksstemning, superhyggelig betjening, og ikke minst kanskje det stedet jeg har bodd noensinne med mest sjel. Kommer garantert til å bo her igjen om jeg drar tilbake.
Har tidligere også bodd på Mary Ann, strøkent det. Har også bodd på Gjestehus 102, en 15-20 gode steinkast opp i lia (Nybyen), og som en gammel militærbrakke. Billig, da. Kort vei til isgrotta på Larsbreen. Se også her: https://www.visitsvalbard.com/overnatting/gjestehus-pa-svalbard