Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hehe, det er helt riktig. Jeg koste meg max selv. PS: det er gode rabatter å få om du er tidlig ute å bestiller!
     
    Fredrik81 liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig godt poeng, og det gjelder flere av aktivitetene i Southern California. Det er store summer å spare på å forhåndskjøpe biletter på nett.
     
  3. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Husk også å kjøpe flashpass (eller hva det nå heter). Da kan du kutte i køen på flere av attraksjonene. Sparer deg for noen timer køståing.
     
    Larata liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen anbefale et hotell i nærheten av flyplassen fra 16.-17. mars?
    Vi er tre stk som skal bortover noen dager i starten av påsken, men to av oss reiser en dag i forveien. Siden det er meldt fint vær kunne vi tenke oss et hotell med basseng vi kunne slappet av på mens vi ventet på sistemann. Etter litt surfing på hotels.com syns jeg det som ser bra ut er veldig dyrt. Hvis det finnes noen andre steder vi heller burde ta en Uber til vurderer vi gjerne det og.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen med anbefaling på resort langs kysten mellom LA og SFO. Gjerne i Santa Cruz området slik at det er mulig å ta dagsturer til San Fransisco. Kjerringa vil ha sol og bading så da blir det slik. Så kan jeg og eldste mann ta noen dager i SFO, mens damene slikker sol. Hilton gruppen er å foretrekke da jeg har HH gull.
     
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ennå på hotel og fatter ikke at hotels.com f.eks kan gi så mye bedre pris en Hilton selv. Samme rommet, på samme hotellet samme datoer, koster 5netter hos Hotels.com 7300kr -17%(trumf +hver10gratis) =6059kr. Hilton 1339 dollarx8,3 =11 113kr. Nesten det dobbelte for å få litt poeng og gratis(gullkort) frokost til to av oss fire. Og begge har gratis avbestilling. Jeg verdsetter også å få trumf så her er det virkelig ikke noe spørsmål om hva man skal gå for.
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg svidd av 100k poeng og en CT, og vi vender nesen mot Los Angeles i midten av februar.
    Forøvrig overrsakende mye ledig i C hos SAS.

    Så er spørsmålet, hvor bor man? Har i utgangspunktet sett på West Hollywood/Beverly Hills/Beverly Grove-områdene, men tar gjerne imot flere tips på område.

    Budsjettmessig håper vi på å ikke ende på mye mer enn 1500kr natten, noe jeg vet kan være en utfordring om det skal kombineres med kvalitet. Basseng og frokost er et pluss, men ikke et must.

    Har CCG, men ikke mye annet av kort, kan eventuelt forsøke å statusmatche med CCG eller EBD hvis det skulle trengs for å få en god deal.

    På turen er det en fordel om vi kan få vært litt fotturister, men kommer sikkert også til å leie en bil. Avgjørende at området er trygt, også på kveldstid.

    Synes av en eller annen grunn at hotell i USA ofte er utrolig vanskelig sammenlignet med mange andre steder i verden.
     
  8. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Med mindre du planlegger å ta Uber overalt, så for Guds skyld lei deg en bil.

    Personlig ville jeg sjekket ut Santa Monica, synes det er et helt fantastisk område.
     
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Min usannsynlig mye bedre halvdel og jeg var fire dager i LA nå i november. Uber + airbnb var vår løsning. Vi leide et anneks i et snobbete boligstrøk i beverly hills, traff Mette-Marit(!) på Pottery Barn og konsentrerte oss om hverandre og god mat.

    Både Santa Monica (15) og Malibu (25) ble vellykket besøkt, på direkte ordre fra kongehuset. (uber-priser i parentes).

    Det er fint mulig å leve rimelig i LA....og heller bruke pengene på dyrere mat...for billig mat i USA er søppel.

    /koffert.
     
    Edvard liker dette
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Uber fungerte fint for oss da vi hadde et par dager til overs i Miami, så da jeg tenker også at vi prøver å få et kurant sted å bo nært Beverly Hills/West Hollywood, og går/tar litt Uber rundt, også leier vi nok en bil og tar turen ned til San Diego-området noen dager i tillegg.

    Noen som har erfaring med å teste Hotwire e.l. i Los Angeles? Redd for at det blir veldig bingo, samtidig ser jo prisene lovende ut.
     
  11. LosTacos

    LosTacos Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Søker tips til LA. Skal være der i 5 dager.

    - Gjerne restauranter i alle klasser lunsj/ middag
    - Barer/ Skybar man bør prøve?
    - Hva er " must " av sightseeing?
    - Er leiebil et must?

    På forhånd takk! :)
     
    Blaa liker dette
  12. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebil er must ja. Vanskelig by å komme seg rundt i uten.
     
    LosTacos liker dette
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte Uber og Taxi og det funket fint for meg. Men da skal det sies at det ikke var så mange forflytninger jeg hadde per dag da.
     
    Henrik Olsen and LosTacos like this.
  14. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var nylig i LA (ta en titt om du vil: https://insideflyer.no/forums/threads/los-angeles.7445/#post-127296) og vi trengte ikke bil for å se de mest vanlige turistattraksjonene; brukte metrosystemet og über. Kan også anbefale Yard House ved Staples Center. Veldig god mat med et variert og bredt utvalg av både fast og flytende føde!
     
    S2nes and LosTacos like this.
  15. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    airbnb og uber funker helt knall i LA.

    Selv til Malibu var uber-prisen en vits...og du slipper å bale med parkering og (enda mere) tipsing.
     
    LosTacos liker dette
  16. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Lei en bil og ta en natt i las vegas. Evnt så får du normalt en fly tr la vegas for 1500 spenn, ca 1 time. Normalt kan du bo som en konge for en 150 til 200 dollar i vegas på ukedagene blant de mange 5 stjernes hot og du finner alltids topp show. Forøvrig er LA en stor og ikke alltid like oversiktlig by. Søk på nett og bli gjerne med på en guide tur, parker, Hollywood mv. DU finner turer av alle slag og det er veldig sosialt. Vil forøvrig anbefale en lunsh på Beverly hils Hilton Hollywood. Kul opplevelse i legendariske omgivelser. God tur :)
     
    Last edited: 27. febr 2017
    LosTacos liker dette
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes Uber fungerte brillefint, men så var jeg der bare i 2 netter. Santa Monica beach er kjekt, og det er også ganske mange bra restauranter i det området. Griffith Observatory er must, og da ville jeg tatt Uber uavhengig av om du leier bil eller ikke. Omvisningen i Warner Bros var ganske kul, selv for en som ikke ser på serier. Og så må du beregne god tid. I LA er det rush 24-7.

    Beste Burger: Burger Lounge på Sunset Blvd. NOM!

    Og så ville jeg seriøst vurdert å titte på fly opp til San Fran eller leie bil og kjøre til San Diego. Vegas? Ugh. Forstår det ikke.
     
    kaijoar liker dette
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    På Mondrian er det en bar/poolområde som ikke ligger på toppen, men føles som en skybar på mange måter..
    Lunsj på Chateau Marmont og drinker på Bevery Hills Hotel gir følelsen av historisk sus og dus..

    Liker du sushi ligger det drøssevis at enklere sushi plasser med super mat i The Valley..
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hva du ønsker å se avhenger jo selvfølgelig av hva du liker å se..

    Det går fint an å være 5 dager i LA uten leiebil, selvfølgelig avhengig av hvor man bor, hva man vil se, og hvor stort budsjettet er. Leiebil er billig, parkering er dyrt. Hotellene har ofte ekstra betaling for parkering (som kan ende med å koste mer en hotellrommet.. Har selv erfart dette), så om du har bil er det viktig å sjekke om parkering er inkludert.

    Jeg vil alltid komme tilbake til Rainbow Bar & Grill på Sunset, da jeg er over gjennomsnittlig interessert i musikk. Maten er helt OK, men man er der for å se på alle de rare (ofte kjendiser) menneskene som henger der. Og hvis musikk er din greie, gå på konsert på The Roxy, Whiskey a go go, Viper Room, The Troubadour osv.

    Spis på Dan Tana's, Musso and Frank, Barneys Beanery.

    Griffith Observatory er et must, da får man både se Hollywood-skiltet på "nært hold", observatoriet (som har vært med i masse filmer) og utsikt over LA i alle himmelretninger. Om du vil gå en tur, så er det veldig fint å gå derfra opp til toppen av åsen (det blir veldig varmt, ta med vann), der utsikten er enda bedre, også mot San Fernando Valley.

    Spis taco fra food trucks! (Spis taco hele tiden, egentlig)

    Hvis du liker biler, dra på Peterson Automotive museum, de har mye kult. Rett over veien ligger LACMA (Los Angeles County Museum of Art), der er det ofte spennende utstillinger, og det er ofte kjendiser der (om det er noe man synes er spennende). Rett ved siden av LACMA er La Brea tar pits (kjent fra masse filmer og tv-serier, blant annet den flotte Last Action Hero med Arnold).

    Santa Monica pier er fint, og er også den vestlige enden av route 66.

    Hvis du vil på kino, så er det en gammel og staselig kino i Westwood (ved UCLA, vest for Beverly Hills), som ofte har premierer (de kommer du nok ikke inn på), det er jo moro å gå på kino i Hollywood! Du kan også gå på kino på Chinese Theater på Hollywood Blvd, der hvor kjendiser lager avtrykk av hender og føtter utenfor.

    I Westwood kan du spise på Fat Sal's Deli, en liten "kiosk", de har veldig gode sandwicher. Den eies av han som spiller Turtle i Entourage.

    Watts Towers er absolutt noe å se på.

    Kjør rundt i Bel Air, Beverly Hills og Hollywood Hills og se på enorme, sinnsyke hus. (kan også gjøres i en van sammen med masse andre turister, men man får ikke så mye ut av det. Ofte bor ikke kjendisene der de sier heller..)

    Spis digg mat, og kos deg mens du ser på folk, kjendiser eller ikke. LA er gøy!

    Og ja, dra på Cliftons i downtown, gøyalt sted å spise.
    Der kan du også gå på Grand Central Market, kjøre Angels Flight (veldig kort versjon av Fløybanen), dra til Olvera street og se hvordan de egentlige innbyggerne i California bodde og levde. Chinatown kan også besøkes.

    Tror kanskje 5 dager er litt lite.. :D
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Streets by VICE kan være en fin innføring i litt av historikken til byen. 20 minutter og tar for seg ulike nabolag og historien deres, og det er greit med mattips mikset inn i det hele.

     
    Edvard liker dette

Del denne siden