Jeg hadde fredag kveld gleden av å fly WAW-CPH (riktig nok med SAS - men da får man jo bruke LOT sin lounge og Gold Track).
Gold Track'en fins rett ved siden av LOT sin Business innsjekk (SAS har dessverre sin egen innsjekk, så denne er forbehold LOT sine passasjerer). Denne er romslig og med seks åpne skranker var det absolutt ingen kø å se.
View attachment 105119
I Gold Track var det heller ingen kø og hyggelig folk. Fra loungen ser man ned til Gold Track og det ble aldri folksomt de to timer jeg var der.
View attachment 105120
Ellers var det mye folk på flyplassen denne dagen:
View attachment 105121
Spesielt LOT-loungen er i min oppfatning en grunn til å velge LOT. Har man gull kort så kan man bruke "Elite Club Lounge" som ligger inne i selve "LOT Business Lounge Polonez".
Lite folk i loungen og utmerket god mat:
View attachment 105122
View attachment 105123
Både kalde retter:
View attachment 105124
View attachment 105125
Og et god utvalg varmat:
View attachment 105126
View attachment 105127
Hvis noen lurer på hva jeg har i glasset: Her synes dem fremdeles at sine beste kunder er verdt et glass champagner (eller to
) ! Piper-Heidsieck Cuvée Brut var det som var tilgjengelig.
View attachment 105140
Har man fremdeles litt plass etterpå, så fins det også en skap med nydelige søtsaker:
View attachment 105141
Denne loungen er i min oppfatning betydelig bedre enn f.eks. LH sine Senator lounges. En sammenligning med SAS Gull lounge er unødvendig. Kanskje en av de beste Star Alliance lounger i Europa? Jeg har ikke sett alle, men her er det i hvert fall ingen problem for meg å tilbringe flere timer om nødvendig
.
Vis alt...