LOT Polish Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Spielhaug, 28. sept 2022.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    7,922
    Bonuspoeng:
    183
    Manglet en tråd for LOT, ikke så mange som flyr den veien.

    Noen som vet om man har noen som helst sjns å oppgradere deler av reisefølget ved gate/innsjekk når Awardfares viser: C3 D3 P8 Y9 G9

    Cash, points, whatever.
     
    Gribb, themichael and RoadKing like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ville oppgradert meg bort fra å fly med de i business :p

    Og ja, cash er nok mest sannsynlig. Kompis av meg oppgraderte DEL WAW tidligere i sommer for et par laken.
     
  3. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Gode seter OSL-WAW med Embraer i sommer :)
     
    themichael liker dette
  4. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    God ide med egen tråd om dette! :)

    Jeg har en reise med LOT i slutten av oktober. Jeg kan komme tilbake til denne tråden med mini-tripreport om dere i forum ønsker dette. :)

    Jeg kan også kommentere om jeg blir oppgradert til business class eller ikke. Jeg reiser alene og har gullstatus som kan påvirke sjansen å bli oppgradert.
     
    EgilSk, Upsaker, themichael and 2 others like this.
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde fredag kveld gleden av å fly WAW-CPH (riktig nok med SAS - men da får man jo bruke LOT sin lounge og Gold Track).

    Gold Track'en fins rett ved siden av LOT sin Business innsjekk (SAS har dessverre sin egen innsjekk, så denne er forbehold LOT sine passasjerer). Denne er romslig og med seks åpne skranker var det absolutt ingen kø å se.

    IMG_20221007_162747739_HDR.jpg

    I Gold Track var det heller ingen kø og hyggelig folk. Fra loungen ser man ned til Gold Track og det ble aldri folksomt de to timer jeg var der.

    IMG_20221007_164202045_HDR.jpg

    Ellers var det mye folk på flyplassen denne dagen:

    IMG_20221007_162654016.jpg

    Spesielt LOT-loungen er i min oppfatning en grunn til å velge LOT. Har man gull kort så kan man bruke "Elite Club Lounge" som ligger inne i selve "LOT Business Lounge Polonez".

    Lite folk i loungen og utmerket god mat:

    IMG_20221007_164247851.jpg

    IMG_20221007_165438923.jpg

    Både kalde retter:

    IMG_20221007_163859212.jpg

    IMG_20221007_164321861.jpg

    Og et god utvalg varmat:

    IMG_20221007_163743079.jpg

    IMG_20221007_171927061.jpg

    Hvis noen lurer på hva jeg har i glasset: Her synes dem fremdeles at sine beste kunder er verdt et glass champagner (eller to :D) ! Piper-Heidsieck Cuvée Brut var det som var tilgjengelig.

    IMG_20221007_163749565.jpg

    Har man fremdeles litt plass etterpå, så fins det også en skap med nydelige søtsaker:

    IMG_20221007_163738398.jpg

    Denne loungen er i min oppfatning betydelig bedre enn f.eks. LH sine Senator lounges. En sammenligning med SAS Gull lounge er unødvendig. Kanskje en av de beste Star Alliance lounger i Europa? Jeg har ikke sett alle, men her er det i hvert fall ingen problem for meg å tilbringe flere timer om nødvendig :D.
     
  6. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan kommentere om at jeg fikk velge sete gratis 4 timer før check-in åpner. Siden min billett var billigst, som ikke inkluderer setevalg og da måtte jeg vente til at innsjekk åpner. Men her fikk jeg velge sete under «manage booking», da det går ikke an å sjekke inn mer enn 24 timer før avgang.
     
    Spielhaug liker dette
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Synes denne loungen er en av de bedre:)
     
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har vært borti LOT flighter som utelukker hverandre når man skal prøve å booke de sammen?

    Jeg ønsket å legge på IST - WAW og WAW - OSL på en reise her.
    Med LO 136 som går 17.35 fra IST og LO 481 fra WAW kl 07.50 dagen etter var det ikke mulig å koble de sammen. Snakket med flere kundebehandlere hos SAS. Han siste greide å koble sammen LO 138 fra IST som går 07.10 med LO 481, men da var det ikke nok billetter tilgjengelig. Aldri opplevd dette før, har noen av dere opplevd dette og/eller fått løst problemet? :)
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    LOT har en del gode tilbud til 10 polske byer og Skopje, Tirana, Zagreb, Belgrad, Kairo, Yerevan og Istanbul fra Oslo:

    https://www.lot.com/no/en/explore/deals-and-offers/top-deals

    upload_2023-6-30_14-1-56.png

    Reiseperioden er til 15.11.2023 og tilbud kan bookes til 2. juni.

    Jeg finner blant annet OSL-WAW-BEG for 1 795,- kroner t/r (Economy Saver - men LOT gir meg bekjent fremdeles en gratis bagasje til Star Alliance Gold medlemmer - selv i billigste reiseklasse). Her tror jeg man kan gjøre gode kupp til en del litt mindre kjente og kanskje også litt rimeligere byer. Kanskje en god mulighet nå da kronen er svak? Prisen får man jo nesten inn når man drikker to glass champagne i Elite Loungen i Warszawa :D og nytter en gratis massasje der (jo, dem ha en liten Spa i loungen der man kan få en kostnadsfritt "SOS Back Massage" hvis dem har kapasitet).

    upload_2023-6-30_14-4-4.png
    Til flere av de andre byene har jeg også funnet gode priser og selveste Warszawa koster under 1 000,- kroner.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet hvordan jeg kan velge seter hos LOT?
    Har booket bonusbillett med dem, men får ikke velge seter..
    Prøvde på hjemmesiden deres, men finner ikke valg av sete noe sted. Er det ikke åpent for oss med EBG+?
     
  11. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Medlem

    Innlegg:
    247
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg måtte legge inn reisen i Lufthansa appen / Lufthansa web for å få velge seter hos LOT.
     
    holmen liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Funka ikke for meg, dessverre.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Står på nettsiden til LOT at man skal kunne velge sete når man flyr i biz, men det får jeg ikke til. Gjelder det ikke på bonusbilletter kanskje?
     
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk uten problemer fikset det på sas.no for 117-award billetter i både LOT Business og Economy (gikk også for nødutgangsraden som egentlig skal koste ekstra). Men jeg regner nesten med at du har prøvd det :D. På lot.com fikk jeg det ikke til for bonusbilletter, men for revenue billetter i Economy.
    Kanskje du kan også prøve hos Thai? Det fungerte fint for mine Star Alliance EuroBonus billetter med Turkish.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde hos Thai også. No luck. Men, der er masse ledige seter, ås jeg får prøve lykken 36 timer før avgang.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Det ordnet seg på WhatsApp med LOT.
     
    RoadKing and themichael like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Gikk fint i romjula. Hvis det ikke gikk hos SAS så fikk jeg det til enten på lot.com eller i Lot-appen der jeg også hentet boardingkort.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Funket ingen steder, så jeg kontaktet dem på WhatsApp. Da løste alt seg.
     
    Upsaker liker dette
  19. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Fått booket LOT business til California. Ser det dukker opp noe Turkish innimellom - det er dog 3 timer lengre reise.

    Er Turkish verdt de ekstra timene, eller skal jeg beholde LOT t/R?

    Er det noen som har erfaring med LOT C? Godt produkt?
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    LOT C er greit. Vi reiste LOT C WAW-DEL-WAW med 787. Vet ikke om de har samme hardware config på alle sine 787, men der var det iallefall klassisk C. Dvs store seter med mye plass mellom seteradene og 2 2 2 config med 180 grader.

    Mat og service var helt ok uten å imponere noe. Jeg har ingen erfaring med TK C, men ville valgt SK any day over LOT.

    Har lest mye skryt av TK på service og de har vel mer moderne hardware så hvis du ikke er bekymret over lengre reisetid ville jeg gått for det.
     
    themichael liker dette

Del denne siden