Hvis jeg fikk velge hadde jeg valgt LOT over TK om vi var 2 på reisen og flytidene ikke hadde vært mye bedre med TK
Hadde hjemreise fra Narita for ikke lenge siden og er strålende fornøyd med LOT. Ja, setene er ikke klasseledene. Men sengetøyet er fint og det er god god plass. ulempen om en reiser alene er selvfølgelig å måtte skritte over noen. ellers gjør jeg lite i sete som er så privat at jeg ikke tåler åpen løsning.
Crew slo SAS : minn opplevelse på crew var som de beste der, og ikke som snittet. Proaktive og hyggelige.
Drikke : godt men sas har høyere kvalitet. her vil jeg si TK er dårligere. Og det ble servert rikelig : for å si det sånn. Med bringebær? Vodka snaps til slutt etter maten.
Mat messig. Spiste japansk og et måltid der kun fisken til hovedretten skuffet. Den var god men tør : altså overkokt. Jeg har ikke spist den europeiske LOT maten : men vil si måltidet jeg fikk var bedre en den tyrkisk jeg har fått til Mexico feks. Maten hos LOT var på høyde med SAS sitt tilbud.
Loungemessig er det mye mindre forhold på WAW Mange elsker de store loungene på IST jeg er ikke super fan : ofte mye folk : som snorker i sofaene og generelt litt mye oppførsel.
Da gjenstår det setene på kortdistanse der TK slår LOT Samt at det enklere meze måltidet fra Oslo er bra : men en må ikke fly LOT til WAW
Vi fikk veldig bra hovedservering fra Delhi med LOT: Tomatsuppe til forrett, hovedrett m valg mellom lam med safrancouscous som var veldig godt eller indisk kylling, evt indisk vegetar bryani. Deretter ost og kake. Men andreserveringen før landing med lasagne var ikke like bra.
Det er åpenbart mye å spare ved å velge riktig land/IP Adresse hos LOT. Jeg er for tiden i Tallinn og sjekket tilbud i morgen. Bruker jeg hotellets WiFi (estnisk IP), koster morgenavgangangen 425 Euro. Samme søk, men via norsk mobildata, altså norsk IP, koster kun 375 Euro. Ennå verre blir det for avgangen 8:55. Her er pris 587 Euro mot 375 med norsk IP. Jeg har ikke testet det for avganger lengre frem i tid og flere destinasjoner, men for den som har mulighet til det, kan det være noe å spare (likevel dyre avganger, jeg betalte litt over 100 Euro for TLL-WAW-MUC over en mnd siden).