Lounge å anbefale eller ikke

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av TElg78, 09. juni 2019.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,486
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld.

Skal ta DY Premium tur til EZE og gleder meg skikkelig. Dessverre er det ikke lounge inkludert i billetten (med mindre man bruker Flex og det var ikke snakk om^^).

Nå har jeg 8 timer på OSL og egentlig ikke lyst å dra til byen. Er den loungen på OSL å anbefale eller skal jeg bruke pengene mine på en annen måte?

Jeg tror med en overgangstid på 2:25 på Gatwick må man ikke inn i loungen og bruker penger på noe "mat" (hvis sånn finnes i GB^^) i terminalen?

Tar gjerne imot anbefalinger.

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Med 8t til rådighet klarer du hvertfall å spise vafler for 300,-. Jeg tror du kommer til å kjede deg grenseløst, men 8t i OSL lounge er bedre enn 8t i terminal.

Last edited: 10. juni 2019
  3. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville satt meg på toget inn til Oslo for å la tiden gå også er du tilbake på flyplassen litt før du må. Til og med SAS loungen på OSL er for drøyt med 8 timer..

TElg78 liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det vet frua og jeg og @jgroneng m frue alt om...

jgroneng liker dette
  5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,146
    Bonuspoeng:
    183
    I løpet av åtte timer har du plenty av tid til å spise et solid måltid på Sumo på Solli først, og rusle bort til Miss Gin på Bislett og plukke opp en banh mi eller to som du kan kose deg med på flyet, før du reiser tilbake til Gardermoen.

drsyk, TElg78, Keikrem and 7 others like this.
  6. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe ;) hadde 6 timer der på fredag. Lenge nok det også...

RoadKing liker dette
  7. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,215
    Bonuspoeng:
    293
    Om du ikke vil Flytoge til sentrum så er 300kr for lounge en veldig god deal. Får ikke mye på OSL for den summen.

Du rekker jo også er MR, en tur til Eidsvollbygningen, eller mye annet på 8 timer om du ikke vil lounge.

På LGW har det blitt litt å velge i etterhvert. Min soleklare favoritt er Nandos, kanskje mest fordi det ikke finne så mye av rundt omkring men en kyllingrett med Piripiri-chips til er knall.

God tur

TElg78 liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    OSL Loungen lar deg vel være inne maks tre timer, spørs om noen håndhever det.

flying_all liker dette
  9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Bruker heller det vanlige toget til NSB, koster ca halvparten og bruker bare noen få minutter mer. :)

Men ellers helt enig i opplegget ditt.

10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,215
    Bonuspoeng:
    293
    Skeptisk til Vy altså

Avixlo liker dette
  11. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Snu på det, loungen skal ha godt aktivitetstilbud hvis du gidder å være der mer enn 3 timer. Sitte på ræva i mer enn 3 timer er nesten helt uaktuelt.

Kristian liker dette
  12. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke si det da:) Jeg sjekket inn på SIN T3 siste gang 32 timer før avgang og overnattet airside for å maksimere Private Room:D:p

KVTL, Sunnfjordingen and Wiolenze like this.
  13. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har tenkt til å drikke deg sanseløs så har man ingen ting å gjøre i den Loungen i 8 timer! Rekker vel faktisk en båt tur med hvert fall 1 øy på den tiden i stedet.

14. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    OSL Loungen og Private Room er vel litt langt fra hverandre. Ikke bare geografisk ;)

magnusant liker dette
  15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jada, helt klart:) Men OP som jeg siterte tenkte vel ikke på OSL loungen men lounger generelt. Jeg er på Concorde Room nå på LHR T5 og overlever klart 4t her:D

flying_all and Wiolenze like this.
  16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    Med åtte timar mellom flya og aversjonar mot storbylivet, hadde eg nok gått for ein utflukt ut frå sjølve terminalbygget. SAS-museet ligg vel ikkje så stygglangt unna, så der kan du jo kanskje bruke litt tid?

Eidsvollbygninga (nemnd av @Wiolenze) der den norske grunnlova av 1814 vart skrive, har du kanskje òg tid til å gjeste. Åtte timar på Gardermoen, lounge eller ikkje, hadde vorte for mykje for meg, altså :)

Alternativt kan du kanskje sitje som observatør i terminalbygget og fortløpande rapportere til oss andre her på IF om korleis vanlege folk overlever utanfor loungane og kva for stygge(?) scener som der kan oppstå. Mange som berre flyg F og C her inne og kanskje treng litt bakkekontakt (ups, der synst eg det singla litt i glashuset mitt) :p:D

OyvindN, drsyk, TElg78 and 5 others like this.
  17. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    De gjør det. Var tre utlendinger foran meg i køen som ikke fikk lov å komme inn på OSL Lounge fordi flyet deres gikk om 6 timer. De måtte komme tilbake når det var 3 timer igjen til boarding.

TElg78 and TravelManBiz like this.
  18. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,486
    Bonuspoeng:
    113
    God ide :)

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,376
    Bonuspoeng:
    293
    Må rette litt på deg her.
    Grunnloven ble underskrevet på Eidsvoll, men utkastet til Grunnloven ble skrevet på Ås, av Christian Magnus Falsen. Det er en byste av ham bak Tårnbygningen, der gården hans lå før den ble revet for å gi plass til landbrukshøyskolen.

/OT

OyvindN, KRS, DanH and 1 other person like this.
  20. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,658
    Bonuspoeng:
    293
    Vi leiker ikkje med fakta, så takk for presiseringa!

holmen liker dette

Del denne siden