Lounge i Bangkok

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Evenes, 03. mars 2018.

  1. Evenes

    Evenes Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Reiser hjem fra Bangkok på tirsdag med Turkish Air. Har bilett i biz, og lurer på hvilken lounge jeg bør velge. Ifølge star alliance sine sider kan jeg velge mellom Thai, Eva-Air og Silverkriss til Singapore Air.
    Eller har Turkish bare avtale med en av disse, og jeg blir tildelt lounge ved innsjekk?
     
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan velge blant alle tre. På BKK liker jeg Singapore sin lounge best; helt ny, luftig og komfortable møbler. Thai er relativt eldre, større og til tider ganske folksom. EVA sin lounge er litt for 90-talls disco for min smak ;) Har du tid kan du jo også rusle en tur innom hver av de.
     
    Insomnia4u and Wiolenze like this.
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig med din oppsummering!

    Singapore sin lounge har i tillegg to varmretter av god asiatisk/thai standard og noe bedre utvalg i drikke.
     
    GinTonic liker dette
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Slutter meg til de ovenfor, Singapore sin er super.
     
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Kan anbefale signaturdrinken Ginger Crush på Silverkris loungen. Brukbart med matutvalget, selv om det ikke er i nærheten av det som tilbys på Silverkris i SIN.
     
  6. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Problemet med Singapore sin lounge er at den stenger litt tidlig. Tror den stenger rundt 23. Hvis du har en sen flight (som Thai sin til Oslo) så er det litt kjipt å måtte forlate loungen før det er på tide å gå til boardingen slik jeg måtte en gang tidligere, så av den grunn pleier jeg å gå til Eva. Personlig liker jeg Eva sin (selv med disco-stemning) men er enig i at Singapore sin er den fineste. TK går vel ikke så sent mener jeg å huske, så kjør på Singapore.
     
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Ny personlig rekord på gullstua. Skinke pasta, krutonger og cava.... slukt i en (snø) kave. Så videre til LH for FRA. ....banna avising!
     

    Attached Files:

    pensjonisten and Wiolenze like this.
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har sen flight sånn som Thai har til OSL så opplevde jeg sist at Thai Loungen som lå nærmest avreise gate var stappfull. Lite tips da er og bare velge en annen Thai Lounge som ligger et bar min gange bortenfor. Vi fikk faktisk en hel Lounge alene :cool:
     
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Ewa air sin gir en danskebåt følelse. Men har litt ekstra snacks som de andre ikke har. Har alltid opplevd den som ganske rolig. Men mulig jeg har vært heldig med tidspunktene.
     
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Er det fortsatt Singapore sin lounge som er best i Bangkok? Eller noen andre?
    Har 3+ timer layover og orker ikke loungehopping.

    Har *A Gold og Priority Pass
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    5,607
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på den er åpnet igjen nå. Den var stengt da jeg var på BKK i slutten av juli. Kanskje noen som var innom BKK nylig har oppdatert informasjon.
     
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    93
    Insomnia4u and chipcampden like this.
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Thai har større utvalg av amenities, inkl massasge etc. Singapore sin er modern og jeg elsker å få servert sjampis md stil i baren.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,446
    Bonuspoeng:
    293
    Insomnia4u liker dette
  15. Opplevelsesreisende

    Opplevelsesreisende Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Uten status og i økonomi, hva finnes da av muligheter for å kjøpe seg inn på lounger på BKK? Reiser med familien med Thai til LHR, nattfly.
     
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,844
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Masse muligheter, det er flust av betalingslounger på BKK. Om du har LoungeKey eller PriorityPass eller noe slikt f.eks. via et av kredittkort så får du litt rabatt samt en oversikt over tilbudet.
    Jeg sjekket LoungeKey appen nå og ser jeg har tilgang til 19 lounger på BKK. Må være en av flyplassene med flest lounger i verden.
     

Del denne siden