Lounge på Chicago O’Hare

Tråd i 'Reisemål' startet av trqen1, 04. mars 2022.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk greit det. 10 dollar dagen for oppbevaring av bagasje. På retur var tidsforbruket totalt 35 minutt før jeg var i SAS sin lounge på T5. Dette inkluderer tur innom Hilton og kjapp innsjekk.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
  3. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal reise SAS business fra ORD. Forstår jeg det slik at det ikke er mulig å sjekke inn tidligere enn 3 (?) timer før avgang for å forflytte seg til T1 og Polaris? Jeg ble heller ikke klok på om Terminal Transfer Bus (TTB) som nå har gjenåpnet går etter sikkerhetskontrollen slik at det er enklere å bevege seg mellom T1 og T5.
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke når du skal reise, men om de får i gang ORD-ARN igjen så er det nok mulig å sjekke inn rundt lunsj.
     
  5. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser nå i mars, så ORD-ARN er neppe oppe igjen.
     
  6. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som aner om det er mulig å sjekke inn på automat og bagdrop når man reiser fra USA og hjem?
     
  7. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Får man tilgang til Polaris om man har oppgradert eller bruker award biz?
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok ikke det. I forrige uke var jeg i transit fra Japan via USA, hadde både bagasjelapp på kofferten og boarding pass helt til CPH, men fant ingen måter å få sendt bagasjen på. Som nevnt tidligere i tråden så satt jeg bagasjen på Hilton etter tips fra @trygveat , siden jeg allerede hadde boarding pass kom jeg meg inn på T1 og Polaris.
     
  9. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Tipset fra SAS chatten var nemlig å sjekke inn på automaten. Jeg er veldig skeptisk til om det fungerer...
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ved avreise ja. Ved ankomst nei, da må du være på Polarismetall.
    Forutsetter her at du mener oppgradert en SAS flyvning internkontinentalt. Og ikke oppgradert til innenlands eller regional fly med United el.
     
  11. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Stemmer, det var dårlig spesifisert. Har en plus reise jeg vurderer å by på oppgradering på returen på. SAS metal begge veier, kommer nok ikke til å by på veien over, dagflight og plus ikke er så ille, samt minstebud er høyt, så liten value, både poeng og ører
     
    Spielhaug liker dette
  12. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    En liten oppdatering her. Vi tok sjansen og reiste ut litt tidlig til flyplassen, ankom ca 18:40, dvs. 3,5 t før innsjekk. Da var innsjekking åpen, så vi fikk kvittet oss med bagasjen. Så var det å hive seg på flyplasstoget til terminal 1. Med Gold Track gikk vi rett gjennom. Det var rolig på Polaris, vi gikk rett til The Dinner Room og fikk plass med en gang. Veldig god mat og drikke. Dessverre stengt matservering allerede 20:15, så det ble litt hektisk. Bl.a. bestillte vi predinner drinker, disse var ikke tomme før maten kom, men ble ryddet bort når de kom med vin. Det er visstnok ikke lov å ha mer enn ett glass alkohol i gangen? Selve loungen er åpen til kl 21. For returen hadde de nettopp startet opp igjen bussen mellom terminalene slik at vi slapp ny sikkerhetskontroll. Vær obs på at hvis du følger skiltingen til terminal 5, så risikerer du å passere "point of no return". Bussen går fra B1, og er dårlig skiltet. Vi var de eneste som skulle være med, så vi fikk personlig service. Alt i alt gikk det veldig enkelt og greit begge veier. Dette var mitt første besøk i Polaris, og det var definitivt verdt turen! Skulle gjerne hatt lengre tid der.
     
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Godt det ordnet seg. Hvor lang tid brukte dere fra Polaris til T5?
     
  14. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke mer enn 20 minutter, mesteparten på bussen. Bussen kjørte umiddelbart når vi kom, men det stod at den skulle gå hvert 15. minutt, så lurt å legge inn en buffer der
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Vi brukte ca. 30 min via sikkerhetskontrollen i januar, så ikke så mye å spare. Men deilig å slippe nok en kontroll :)
     
    tobeornot999 and Peregrin like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for veldig verdifull info om buss. B1 kan stemme. Da blir turen i April med Air India hyggeligere...
     
    Peregrin liker dette
  17. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Skal fly hjem fra ORD i påsken, så gleder meg til å teste Polaris Loungen.

    PS! Fant du ut om det var automater på ORD? Kunne ikke bruke det sist jeg var der, men det var i slutten av 2019.
     
    Last edited: 07. mars 2023
  18. Robinbahl

    Robinbahl Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Alle loungene på terminal 5 er stengte «for renovation» i minst 3 uker…FML
    I TILLEGG:
    Bussen mellom terminalene «får ikke lov lengre» å transportere folk som ikke faktisk skal fly fra en annen terminal- man MÅ ta toget.
    Ingen får slippe forbi checken ved gate M13 til bussen dersom du skal til en annen lounge…
    Alt dette fra i kveld på verdens mest grusomme shi@@t terminal.
     
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Men du kan vel ta toget til T1, gå gjennom sikkerhetskontrollen og så ta bussen tilbake airside til T5? Det tar vel kun 5-10 minutter ekstra.
     
    indahla, Peregrin and tobeornot999 like this.
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlige nyheter om de står fast på dette utover. Men om du kan busse tilbake slik @Norwegian_Traveller nevner så gjør det i alle fall det meste litt mindre uforutsigbart, siden du slipper security tilbake før avgangen.
     
    Peregrin and Norwegian_Traveller like this.

Del denne siden