Lounge på Chicago O’Hare

Tråd i 'Reisemål' startet av trqen1, 04. mars 2022.

  1. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Det var ikke noe problem i helgen, men da gjorde vi som @Norwegian_Traveller skriver, tok toget til T1, gjennom sikkerhetskontrollen der og buss airside tilbake til T5. Ingen grunn til å passere sikkerhetskontrollen på T5 først.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Har det ikke alltid vært umulig å ta bussen til en terminal du ikke skal fly fra? Eller blander jeg med EWR nå?
     
  3. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg hadde tenkt å gjøre det slik i påsken. Ser ikke hvorfor jeg skal gå gjennom sikkerhetskontroll i T5 først. Toget er jo en effektiv måte å komme seg til T1 på.

    Mest bekymret for at vi får litt kort tid på United Polaris loungen. Skal fly til CPH og det er ikke fly til ARN denne dagen.
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Da er vel beste trikset å parkere bagasjen på Hilton og sjekke inn etter polaris-besøk. Jeg opplevde ORD som en særs effektiv flyplass med fast-track i sikkerhet og brukte ikke lang tid mellom terminalene før bussen begynte å gå.

    K
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  5. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, nå som toget går igjen så er ORD ganske effektiv. Hilton-tipset er bra!
     
    democomputer liker dette
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på hvor lenge Hilton "gidder" å oppbevare bagasje for ikke-gjester ..?
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom det skulle bli endring av policy burde det la seg ordne med noen dollars ekstra i tips til portøren. Dette er tross alt USA.
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det bare er sånn, men siden de nektet å ta betaling med kort tenkte jeg at dette kanskje var noe som gikk rett i lommen uansett.
     
    Norwegian_Traveller and trygveat like this.
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Datter lander i morgen på ORD med LH F, skal videre med UA eco, er EBG. Loungestilgang for henne? Polaris eller stakkars United Club?
     
  10. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Ren nysgjerrighet: Ett av setene som ble ledige i F i dag?
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    United Club :( Man må fly United for å få tilgang til Polaris på grunnlag av klassen på innkommende flight. Men det er jo lov å prøve seg..
     
  12. pinpoint

    pinpoint Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Sas til Stockholm har begynt å gå igjen, så slapp å tigge meg inn på hilton. Dette flyet hadde departure kl 1700. Møtte opp kl1630 og fryktet at sas innsjekk skranken hadde stengt, men neida. Var en fyr der og fikk sjekket inn uten problemer. Han anbefalte oss Polaris siden sas loungen er stengt og vi hadde godt med tid, i tillegg fikk vi voucher på 30usd pr reisende da sas loungen er ute av drift. Så var det airtrain til T1. Tok ca 50 min med airtrain, Gold track osv før vi satt oss ned på loungen. Var endel reisende på det tidspunktet så det var kanskje ikke så ille tidsmessig. Måtte vente 1 time til å få bord på restauranten, men det var ikke noe problem da vi hadde nok av tid. Airside bussen gikk knirkefritt. Følte alt i alt at vi fikk akkurat passe tid på loungen selv om vi kom litt tidlig.
     
    Last edited: 23. mars 2023
  13. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    50 minutt med toget til T1? Flyet til ARN går ikke den dagen vi skal reise fra ORD, så vi må sjekke litt mer her...
     
  14. pinpoint

    pinpoint Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke bare toget, men regnet totalt etter at vi hadde sjekket inn. Dvs tid airtrain, sikkerhetskontroll (Gold track) og tid det tar til å gå til Polaris.
     
  15. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Takker!

    Litt på siden, men regner med du fløy business med SAS? Var det vinter-menyen eller ny vår-meny?
     
  16. pinpoint

    pinpoint Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Business ja. Er sannelig ikke sikker når det gjelder menyen. Var en sør-amerikansk kjøttrett på ene strekningen iallefall som jeg husker var veldig god. Men minnene er svake etter all god drikke :p på hjemturen fristet sas maten ikke etter en 3 retter på Polaris :p
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  17. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Onsdag var innsjekkingsskranken åpnet allerede fire timer før avgang. Dermed ekstra god tid i loungen.

    Meget, meget bra!
     
    pinpoint liker dette
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Lander 09:52 med United fra Miami (på egen booking) og skal videre til Stockholm med SAS 16:00.

    Kunne egentlig tenke meg en rask tur til både Chicago sentrum (aldri vært der) og Polaris-loungen, men er kanskje litt optimistisk.

    Kunne det vært mulig å få sendt bagasjen helt til Stockholm/Oslo i Miami, så jeg slipper å ta den ut i Chicago? (til tross for separate bookinger)

    Isåfall kunne jeg fått ca. 2 timer i byen og fortsatt vært tilbake på flyplassen 3 timer før avgang. Hvis jeg da tar taxi rett til Terminal 1 bør vel en tur til Polaris være innenfor rekkevidde?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Vurder T banen inn. Pga omfattende byggearbeider er det ofte og mye kø innover.
     
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    +1, jeg prøvde meg på en taxi i morgentimene og det gjør jeg ikke igjen....
     

Del denne siden