Lounge på CPH

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Scandipendler, 11. nov 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så måtte jeg en uplanlagt tur til det københavnske, og 2442,- med SAS for CPH-OSL i ettermiddag lot seg rett og slett ikke forsvare sammenlignet med 969,- hos rødnese. Så da ble det rødnese for andre gang i år.

    Men man må jo ha lounge for det, og det viser seg at jeg visstnok har et gratis loungebesøk med Priority Pass. Men burde jeg velge Aviator eller Aspire? Hva mener de erfarne? Og hva er forøvrig folkets erfaring med fast track'en på CPH (ikke SAS)? Er den verdt en hundrelapp? Det er så lenge siden jeg reiste statusløst fra CPH at jeg rett og slett ikke husker.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg husker siste flight før jeg fikk EBG, da måtte jeg gå i normal sikkerhetskontroll. Køen gikk omtrent ned trappa til sjekk-inn og tok en halv evighet.
    Er dog sjelden det er så lang kø, men det spørs vel tidspunktet du skal reise på.

    Forøvrig, har dere ikke en bedriftsavtale med Norwegian? Da får du fastrtrack inkludert..
     
    Scandipendler liker dette
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Den dagen universitetsbyråkratiet slår til med en bedriftsavtale med Norwegian, så ville det sjokkere meg dersom denne ikke var forbeholdt byråkratene selv. Nåvel. Det eneste universitetet/ene har, er rammeavtaler med reisebyråer - i mine danske og norske tilfeller Via Egencia. Og denne reisen er uansett av egen lomme.

    Jeg erindrer forøvrig også vagt å ha tilbrakt evigheter i kø i sikkerhet på CPH, og ettersom dette er en ettermiddagsflight, så vurderer jeg nokså sterkt å slenge på den hundrelappen for FT - forutsatt at den er noenlunde effektiv og ikke som på OSL.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet er sa hvor tidlig/seint du kan kjøpe fasttrack..
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det i teorien skal være mulig i Norwegian-appen så lenge innsjekk er åpent.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det jo enkelt.
    Du går på flyplasen og ser om køen er lang, så kjøper du FT om nødvendig :)
     
    Upsaker and Scandipendler like this.
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig sikker på at jeg husker sist jeg fløy rød nese så kunne jeg kjøpe fast track i det jeg skulle igjennom sikkerhetskontrollen. Testet den i CPH engang og den var ikke i nærheten av så effektiv som SAS sine. Først ville dem heller ikke slippe oss igjennom så måtte nesten krangle oss igjennom!
     
  8. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Aspire er marginalt bedre enn Aviator, men ingen av disse er verdt inngangspengene du må ut med ved mindre du har Priority Pass Prestige eller har en 3+ timer layover. Reiser du med SAS er det kanskje like greit å forhåndsbestille loungetilgang eller betale seg inn (rabattert med SAS EuroBonus Amex-kort).

    Personlig bruker jeg Aspire loungen kun til å gå på do når jeg er i nærheten av B-gates på CPH på korte layovers :rolleyes:
     
    Scandipendler liker dette
  9. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Fast Track i CPH kan vere ein glimrande investering, dei har hatt nokre episodar i sommar/haust med håplaust lange køar og hissige passasjerar. Så sjekk køen og kjøp FT i tilfelle den er lang :)
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ettersom han er EBD og spør om kjøpe-lounge flyr han nok rødnese :/
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Har 1 x gratis loungebesøk med Priority Pass som jeg neppe får brukt ellers, så tenkte å svi det av nå, når jeg for én gangs skyld skal fly rødnese. Så forsøker jeg Aspire - det kan da neppe være særlig kjipere enn SAS' businesslounge.
     
  12. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    aspire er i alle fall bedre enn aviator, med priority pass.
    Aviator har en ekspedisjon, men to forskjellige avdelinger. Den jeg kom inn på da jeg var KLM gold var ok, uten å være super.
    Den man kommer inn på med priority-pass er forferdelig. Ikke noe ordentlig mat eller drikke.

    Det de scorer på, er fantastisk utsikt til gates og rullebane.

    Aspire, har tvert imot ingen utsikt, men litt bedre servering og en rolige atmosfære (med forbehold om at jeg var heldig med tidspunktene)
     
    Scandipendler liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Aspire-loungen var helt grei den. Samme vinen som SAS' gullstue og omtrent samme serveringen forøvrig - men vesentlig roligere, i alle fall før kl. 17. Fikk takket være roen en langt bedre arbeidsøkt i Aspire-loungen enn jeg noensinne har gjort i SAS-loungene.
     

Del denne siden