Hei Noen som kan tipse om hvilken lounge (om noen) som er vært et besøk på denne terminalen ? Flyr med SAS og har gullkort.
Lufthansas senatorlounge er den du bør sikte på, vesentlig bedre utvalg av mat og drikke enn hos SAS på andre siden av gata.
SAS sin lounge er tragisk på EWR! Den er smekkfull når det begynner å nærme seg avgang, de siste gangene er jeg har vært der har vi hatt store problemer med å finne sitteplasser sammen når vi har reist flere... Tett og dårlig luft, dårlig utvalg i mat og kø overalt er vel det som kjennetegner SAS loungen.
Syns nå ikke senator loungen er noe særlig heller. når jeg bar der var det omtrent ikke mat. bare vert det en gang da. Begge er dårlige, men hadde nok sjekket begge og valgt utifra hva som frista mest
LH Senator > SAS-loungen, selv om forskjellen ikke er veldig stor. Merk at om du er "sent" ute (les: < 90min før SK908-avgang) kan det være vanskelig å finne sitteplass (gjelder begge loungene)
Tilbringer marginalt med tid på EWR, blant annet fordi loungeopplevelsen er fraværende. SAS-loungen er det bare å styre unna i tidsrommet 16-18, men mer behagelig før SK 902 suser avgårde. Hender jeg svinger innom og tar en pølse, men fellesarealene er langt mer avslappende. Der finner du alltid en stille krok hvor du kan slappe av. Det gjør du ikke i SAS-loungen. WiFi-en kneler for øvrig rett som det er, trolig p.g.a. manglende kapasitet, når alle skal på samtidig. Loungen trenger sårt en oppgradering og utvidelse, ev. at Plus, EBS og annet rusk og rask kastes ut.
Pleier å troppe opp på EWR tre timer før avgang og sikte meg inn mot Luftwaffe-loungen. Den blir full og utplukket etterhvert, men er du tidlig nok ute, så sikrer du deg både mat og sitteplass. Og utvalget er vesentlig bedre enn i SAS-loungen, uten at det skal så fryktelig mye til. Pr. dags dato synes jeg de eneste SAS-loungene som holder noenlunde akseptabel standard, er gullstuene på OSL og ARN. Lounger som de på HEL, CDG og EWR virker å være der mest for syns skyld, som for å imøtekomme en slags forpliktelse til minimal kostnad. Selv flaggskiploungen på CPH har blitt skikkelig stusselig det siste året, og åpenbart blitt satt på kraftig sparebluss.
Det ble vel sagt på Meet & Greet i sommer at SAS planla å utvide lounge på EWR i løpet av vinteren mener jeg å huske. Når jeg er på EWR og har god tid tar jeg turen innom LH først (det blir også overfult der) også går jeg innom SAS etter at CPH-maskinen er avgårde og boarding er i gang på ARN.
Har den oppgraderte SAS-loungen blitt like bra som Lufthansa Business lounge? Tidligere ble SAS-loungen slaktet i forhold til LH sine lounger. Har dette bedret seg?
Dette er min strategi også, men funker best når man skal jobbe - EWR I Terminal B er ikke et sted jeg har klart (eller forsåvidt hatt som mål) å slappe av. Men om du har god tid er United Club i Terminal A verdt å stikke innom. Alltid nesten tomt når jeg har vært der*, og flotte stoler ved et vindu ut mot rullebanen hvor det fungerer fint å koble helt ut. Og det går en (godt gjemt) buss-shuttle til B-gaten fra A. *Jeg har nok kanskje vært der utenom det jeg antar er den verste rushtiden da, rundt 3-5 PM. Edit: Nei. Ihvertfall ikke mye. Ting ser litt finere ut, noen flere sitteplasser helt inne i hørnet (frem og til venstre etter man går inn), visstnok bedre utvalg i mat (uten at jeg merket noe til det), men det største problemet forblir et stort problem: sild i tønne.
Skal fly SK908 EWR-OSL på Business, er EBS. Er det da slik å forstå at jeg har tilgang til Lufthansa Senator lounge, eller er det "bare" SAS og Lufthansa Business lounge jeg da har tilgang til ? Har forstått at det er litt delte meninger om hvem av disse man bør velge.
Aha - da blir det Lufthansa Business eller SAS. Kron og mynt kanskje? Noen som har noen mening om hvor man har best utvalg av mat?
Opplevde SAS som best. Men vet mange syns Lufthansa er bedre. Så er litt hips om haps. Begge er dårlige
Se her ja! Så du er sikker på at det er Business-billetten som gir deg innpass og ikke et eventuelt EBG/ EGD som gir deg innpass? Antar at du uansett vurderer denne foran de andre siden du har valgt nettopp denne?
Du har ikke tilgang til Senator uten *G (f.eks. EBG). Forrige posten til @MrRobot indikerer at han er EBG.
Jeg var på en Air Canada Maple Leaf Lounge på JFK(Terminal 4) i påsken. Ikke mye å skrive hjem om.. Nærmere Gate var det en Air India, Men den anbefalte ikke Asiana F skrankedamen... C